[TEK] Jurkserie 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

[TEK] Jurkserie 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 14:54

En nummertje vier is ook in de maak/af; ik weet het niet zo goed. Het belangrijkste nu is dat ik weet wat jullie zien in de haren. Ik weet niet of het duidelijk genoeg is. Als iedereen hetzelfde (en goede) zegt is het gelukt, zo niet moet ik het nog wat verduidelijken.

Afbeelding

En natuurlijk de vraag; Wat vinden jullie ervan?

Edit: Oja, nog 1 vraag. Ik heb nu al 4 tekeningen en ze liggen maar te verstoffen. Als ik ze allemaal achter glas zou bewaren (die kans zit er in) kost me dat ongeveer 40,-/50,-. Vind ik erg duur. Heeft er iemand de gouden tip om ze te bewaren? Ik moet ze later ook mee naar school nemen.
Ik had een idee voor het presenteren: Een kalender maken. Het zijn er 12, dus dat kan precies. Alleen wat moet ik met de originele werken?
Laatst bijgewerkt door sammyvriend op 24-11-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [TEK] Jurkserie 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:56

Ik zie in de haren 2 mensen die elkaar omarmen. :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:59

Eerst zag ik een soort drol, maar nu ik goed kijk lijkt het een mensje die een nog kleiner mensje omarmt. :j

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 15:00

Eefske schreef:
Eerst zag ik een soort drol, maar nu ik goed kijk lijkt het een mensje die een nog kleiner mensje omarmt. :j

_O-

Wat fijn dat jullie dat allebei zien! Dat was inderdaad de bedoeling. De link naar het liedje lijkt me dan ook niet moeilijk meer?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:00

leuk :)
eerst zag ik niks, tot ik de tekst las :o

ik zie iemand die met opgetrokken knieen, hoofd voorovergebogen en armen om de knieen/benen heen geslagen zit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:03

of een mnetje die zich vast houd aan het haar, of twee die omarmen;

kwa kalender, kun je als de serie af is bijvoorbeeld naa een kopie winkel gaan, ze in laten scannen en dan kun je alle leden dus eigen kalender geven.

en met het glas. bij de Xenos kun je goedkoop een grote lijst halen, of op een rommelmarkt, Misschien een mooie lijst op Marktplaats in de buurt?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:04

Naaltje schreef:
leuk :)
eerst zag ik niks, tot ik de tekst las :o

ik zie iemand die met opgetrokken knieen, hoofd voorovergebogen en armen om de knieen/benen heen geslagen zit :')

Dat zag ik ook, met een tas tussen zijn armen. Dus ik dacht aan Niemand. Maar als het 2 mensen zijn is het denk ik Voor één keer of Alle tijd.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:16

Ik dacht dat het 'Ik raak je kwijt' was..

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 15:17

Alou schreef:
of een mnetje die zich vast houd aan het haar, of twee die omarmen;

kwa kalender, kun je als de serie af is bijvoorbeeld naa een kopie winkel gaan, ze in laten scannen en dan kun je alle leden dus eigen kalender geven.

en met het glas. bij de Xenos kun je goedkoop een grote lijst halen, of op een rommelmarkt, Misschien een mooie lijst op Marktplaats in de buurt?

Die kalender was inderdaad ook mijn idee ;) Bedoel je met leden de bandleden? Ik ga Jeroen en Dennis er zelf wel een geven, maar de heel band wordt een dure grap. Die moeten dan maar af en toe bij J&D op bezoek komen _O-

Bedoel je met het glas dat ik ze allemaal in 1 kader doe? Vet idee! Wel onpraktisch qua vervoer enz.
Rommelmarkt en marktplaats is ook een goed idee, zal eens kijken. Denk alleen niet dat iemand twaalf kleine kadertjes verkoopt.

@de rest, het moest Zou Zo Graag zijn. In die zin zit Voor Één Keer er niet ver naast omdat de boodschap van die teksten wel redelijk overeenkomt.
Ik zie ook de vergelijking met de opgetrokken knieeën. Heb het nu zó aangepast dat dat er minder is, maar er is nog wel wat werk aan. Lekker gepriegel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:25

Nouja voor allebij dan :P haha dan hoef je het in iedergeval niet 2x presies na te tekenen! :D

Ja je kan het gewoon in 1 kader doen, voorde rest, ik denk dat als je goed zoekt je wel de zelfde lijstjes kan krijgen hoor! :) ik had een keer een foto'-shoot laten doen en toen wilde ik ook foto's aan vriendinnen geven van hun paardjes, heb ik ook op de kofferbakmarkt lijstjes gekocht. (zaten schilderijtjes in :P maar die heb ik er uit gehaald en de foto er in gedaan :P)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:29

ik zie geen foto ?0.

EDIT: ik zie hem al, ik vind hem erg mooi geworden en ik zie inderdaad ook 2 mensen die elkaar omhelzen in het haar :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 15:51

Ik heb het verbeterd en ben er toch wel tevreden over nu!

Afbeelding

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:53

Eerst dacht ik dat het persoon een klit in zn haar had :') Nu zie ik iemand met zn hoofd op zn knieen zitten.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 15:56

vinurr schreef:
Eerst dacht ik dat het persoon een klit in zn haar had :') Nu zie ik iemand met zn hoofd op zn knieen zitten.

In de laatste ook nog?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:57

sammyvriend schreef:
[***] schreef:

In de laatste ook nog?

Ja juist in de laatste, bij de eerste had ik meer het idee van twee poppetjes die elkaar omhelsten, maar in die laatste zie ik meer iemand zitten met dr hoofd op dr knieën en een hele grote paardenstaart ;)

Edit: Ik denk dat het komt door de (wat ik zie als) 'Paardenstaart" als het goed is zijn dat de hoofden? Maar op de een of andere manier zie ik er een paardenstaart in..

Moet trouwens zeggen dat ik altijd in je topics kijk en dat ik je tekeningen echt zo ontzettend mooi vind altijd! :D
Laatst bijgewerkt door Springruit06 op 24-11-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:03

Bij de eerste dacht ik dat iemand piano aan het spelen was. :=
Bij de tweede zie ik wel 2 mensen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:03

In de laaste zou ik juist 2 aapjes zien die elkaar vasthouden :o Het omhelzen is iig wel duidelijk.

Ik vind het overigens wel een leuk en origineel idee waar je nu mee bezig bent :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 19:02

@vinurr Nu ik je edit zie snap ik je eindelijk! Ik kon het echt niet zien. Omdat toch het grootste deel van de mensen die het zien (niet alleen bokt) het op de 2e duidelijk vind dat er omhelst/gezoend wordt laat ik hem zo.
En bedankt voor je compliment :)

@Fenna1995 Die link zie ik ook wel :P En fijn dat je in de 2e twee mensen ziet.
@rebeltje aapjes? Die zie ik níet _O- Maar dat is niet zo erg, als het maar een omhelzing is.
Jij ook bedankt!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:14

Bij die 2e zie ik zelf veel duidelijker, bij dat eerste vond ik het een soort rare knoop lijken :P

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 16:55

"Twee paaseieren? Twee copulerende torren? E.T.? Ik moet je eerlijk zeggen...ik weet het niet. Is dat erg?"

Aldus Dennis van de Ven op facebook :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:11

Ik vind je tekeningen steeds minder sterk worden op één of andere manier.
Ik vind deze ook niet echt af.. zoals het hoofd. De haren vind ik wel leuk gelukt.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:27

Bedankt voor je eerlijke antwoord. Ik snap wat je bedoelt.

Ik denk dat het hieraan ligt:

Vroeger tekende ik altijd na (die pastelportretten). Dat is iets waar ik nu echt wel vaardigheid in heb gekregen.

Dit jaar ben ik iets anders aan het doen; Tekeningen proberen te maken die iets overbrengen. Dit is totaal nieuw voor mij. Ik weet soms niet goed hoe, en heb geen letterlijk voorbeeld meer. Dat is gewoon moeilijk in het begin.
Ook heb ik er een beetje haast mee omdat ik ze graag midden december af wil hebben allemaal. En dat zie je gewoon best wel een beetje.

Ik ben volop in ontwikkeling nu, ook met de kunstacademie (ik volg een vooropleiding), en we doen daar nóg iets totaal anders. Daarbij ben ik veel moe en heb het réte druk met alles bij elkaar, en dat alles zou denk ik mee kunnen spelen?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:39

Ja, het is waar dat we dat gewend zijn van jou,.. maar ik vind het stoer dat je nu voor iets anders kiest! Alleen ik vind dat het best wat verder uitgewerkt mag worden! :D

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:21

Haha dankjewel!
Ik ga mevrouwtje meisje nog een stukje hals geven en haar gezicht toch uitwerken. Wel dat het vaag blijft. Ik weet niet hoe, we zullen zien. Tips?

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:27

Ik zie op de laatste wel duidelijk 2 zoenende mensen maar ik ben het er mee eens dat ik het gezicht niet af vind. De overgang van het haar wat uitgewerkt is naar het onuitgewerkte gezicht is te groot. Misschien kun je het gezicht ook een beetje uitwerken van links naar rechts en dan steeds lichter werken.