vlecht technieken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

paarden115

vlecht technieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 23:12

hoi bokkers ik kan niets vinden over deze vlecht technieken het zijn ronde vlechten maar welke?
klik
hoe maak je zo een vlecht einde?
klik
en welke techniek is dit? bij het slotje?
en welke techniek is hier aan het slotje
klik
weet iemand hoe je dit allemaal moet vlechten of weet je een site met uitleg ik hoor het graag

LadyMadonna

Re: vlecht technieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:13

de laatste is niet zo moeilijk, een lus en dan terug steken, de andere lijken me machinaal gemaakt en hebben IMO dus niet zoveel met vlechten te maken

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:20

die eerste is een opgerold halstertouw. Je neemt een halstertouw bij de musketonhaak met je ene hand en met je andere hand ongeveer 40 cm. van de musketonhaak af. Dan breng je je handen naar elkaar toe zodat je een dubbel stuk hebt van ongeveer 20cm. Als je het goed gedaan hebt, heb je nu nog een heel stuk halstertouw over dat niet dubbel zit. Dat stuk draai je vanaf de musketonhaak om het dubbele stuk heen naar beneden, totdat je alleen nog het uiteinde van de lus van het dubbele stuk ziet. Door die lus steek je het laatste restje van het halstertouw.

Zo, ik hoop dat je het nog snapt. :D

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 23:39

Karolien_ schreef:
die eerste is een opgerold halstertouw. Je neemt een halstertouw bij de musketonhaak met je ene hand en met je andere hand ongeveer 40 cm. van de musketonhaak af. Dan breng je je handen naar elkaar toe zodat je een dubbel stuk hebt van ongeveer 20cm. Als je het goed gedaan hebt, heb je nu nog een heel stuk halstertouw over dat niet dubbel zit. Dat stuk draai je vanaf de musketonhaak om het dubbele stuk heen naar beneden, totdat je alleen nog het uiteinde van de lus van het dubbele stuk ziet. Door die lus steek je het laatste restje van het halstertouw.

Zo, ik hoop dat je het nog snapt. :D

haha dat wist ik merci ik had het over het einde van het touw

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:46

mmm, oké :o

Ik denk dat je dan beter je vraag kunt voorleggen aan een touwslager. Het lijkt mij dat dit soort touwen machinaal gemaakt worden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 07:07

Die tweede kan ook gewoon met de hand.
Ik ben eens bij de zeilwinkel touw wezen halen, en daar hebben ze met die techniek er een haak aangezet.

Zou je daar dus even na moeten vragen, vind het zelf te lastig uitleggen. (dat zou zoiets worden: omhulsel uitlubberen en dan met grote platte naald een gat erin maken, ongeveer 20 cm einde terug stoppen en ontlubberen :+ )

Die derde is ook niet zo moeilijk als je goed kijkt :)