[SCH] paard van Kyrkelover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[SCH] paard van Kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:03

Naar aanleiding van een foto uit het aanvraagtopic; een werkje tussendoor.

Afbeelding

Afbeelding

Acryl op speciaal papier.
      Formaat is A4.

Karolien_

Re: [SCH] paard van Kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:05

Wauw, helemaal mijn smaak. Mooie kleuren, losse stijl. Paard heeft een frisse blik. De achtergrond vind ik ook heel mooi, niet saai maar ook niet overheersend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:23

Ik vind dit net een van je mindere werken. Er lijkt een soort rare 'vlek' bij de schoft te zitten en dat stoort me een beetje, ook vind ik het geheel wat rommelig en iets te grof lijken.

Neemt niet weg dat ik vind dat je een prachtige stijl hebt! Ik hou persoonlijk wel van dat losse, maar dit is het in mijn ogen gewoon niet niet helemaal. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-10 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:26

Ik vind het prachtig! :)

Juist omdat het zo "grof" op doek is gezet, maar toch de trekken mooi terugkomen. :)

Doe je dit ook in opdracht? :)
Stiekem ben ik op zoek naar iemand die mijn bijrijdpoownie voor een leuk prijsje op doek kan zetten. :)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:29

Heel mooi. De ogen hadden van mij wel íetsje minder grof mogen zijn, dan spreken ze wat meer.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:15

Wouw, wat een mooi en apart werk!
Lekker los en vrolijk geheel.
Lijkt me gaaf om ook nog eens zoiets te schilderen.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:25

Super Tien, het spreekt me helemaal aan!
Heb je een paletmes gebruikt? Ik doe dat ook wel eens, werkt hartstikke leuk!
Je kleurgebruik is prachtig. :j En ook al lijkt het werk in eerste instantie wat rommelig, als je wat langer kijkt zie je dat de verschillende elementen prima gaan samenvallen. Erg goed werk, ik wil wel meer van dit soort dingen zien! :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:41

jaja ik herkende hem meteen!!!
Pap zei tegen mij dit moet iets van ons zijn maar wat weet ik niet, dus toen zei ik gelijk van ja dat is duuc.
Is het eigenlijk ook mogelijk het schilderij te krijgen om aan de muur te hangen??

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:29

Wat een heerlijke stijl heb jij zeg, op deze manier zou ik wel een schilderij van m'n paard aan de muur willen hebben. :j
Mooie achtergrond ook, en fantastisch kleurgebruik, helemaal in balans.

De schoft is inderdaad wat minder, een beetje een vreemde overgang.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 13:21

:) wat leuk dat er zulke enthousiaste reacties op volgen :D ik vind het wel spannend, aangezien het een tikkie O:) anders is dan mijn eerdere tekeningen van paarden, maar het valt dus wel in de smaak. Het is heerlijk om te doen; inderdaad met paletmes Eef :j en het bevalt mij prima. Lekker spelen met verf, maar toch proberen om de samenhang te bewaren met vorm en kleur.

@ kyrkelover/ upendo; ik stuur even een PB.
@ de schoft/ overgang naar hals; ik denk te snappen wat jullie bedoelen. Komt mede door de lichte 'vlek' die er staat denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:21

De witte+gele vlekken bij de schoft inderdaad. Daar viel mijn oog eigenlijk direct op.

Leuk dat je eens de uitdaging aan bent gegaan om iets anders te proberen. Wat dat betreft heeft het zeker goed uitgepakt! :j

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:58

Dit is werk waar absoluut geen commentaar op geleverd moet worden. Er is helemaal niets storend aan. Mensen vergeten vaak dat er zoiets als vrijheid van de kunstenaar bestaat.
En zo moet je er meer maken! Echt een prachtige stijl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:04

marjoke schreef:
Dit is werk waar absoluut geen commentaar op geleverd moet worden. Er is helemaal niets storend aan. Mensen vergeten vaak dat er zoiets als vrijheid van de kunstenaar bestaat.
En zo moet je er meer maken! Echt een prachtige stijl.

Vrijheid van de kunstenaar bestaat zeker, daar heb je gelijk in, maar waarom zou er dan geen commentaar op gegeven mogen worden? :) Reflectie is goed, daar leert men van. Het is soms goed om de meningen van anderen te horen, en dan is het aan de kunstenaar of ze daar iets mee doet of niet. Ik weet zeker dat Fnanne deze post echt niet alleen heeft geplaatst om alleen maar lovende berichtjes te krijgen.

Daarbij vind ik haar stijl overigens wel erg gaaf en daar moet ze meer doorgaan, maar toch spreekt dit werk mij wat minder aan dan haar andere werken.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:43

Plaudar schreef:
Vrijheid van de kunstenaar bestaat zeker, daar heb je gelijk in, maar waarom zou er dan geen commentaar op gegeven mogen worden? :) Reflectie is goed, daar leert men van. Het is soms goed om de meningen van anderen te horen, en dan is het aan de kunstenaar of ze daar iets mee doet of niet. Ik weet zeker dat Fnanne deze post echt niet alleen heeft geplaatst om alleen maar lovende berichtjes te krijgen.

Daarbij vind ik haar stijl overigens wel erg gaaf en daar moet ze meer doorgaan, maar toch spreekt dit werk mij wat minder aan dan haar andere werken.

Jij hebt ook zeker een punt hoor. Ik vind gewoon dat er op Bokt tegenwoordig zo gemuggenzift wordt over dingen die je echt nog moet gaan zoeken voor je ze vindt. En dan heb ik het niet speciaal over jou ;) .Terwijl op sommige tekeningen/schilderijen waar nog massa's werk aan is dan heel mild gereageert wordt. Das een punt waar ik mij aan begin te storen.
Maar natuurlijk is het zeer leerzaam als je commentaar krijgt op je werk. Uiteraard, daarom plaats je het ook. Maar als het werk goed is zoals het is, mag dat ook gewoon gezegd worden vind ik zolang je maar altijd zegt waarom je iets vind :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:50

Ik vind hem heerlijk :+: lekker los en prachtig kleurgebruik.
Moet voor jou ook lekker zijn om zo te werken 10! :)) Fijn neusje. Enige minpunt vind ik misschien wel dat de oren nu precies stoppen waar de rode achtergrond ook stopt, dat stoort me een beetje. Maar verder vind ik 'm erg fijn! :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:17

Dank wederom :)
Enne; wat betreft die commentaren, die hoeven echt niet altijd lovend te zijn hoor, ben niet van suiker ;) Tevens komt er ook een stukje smaak bij kijken natuurlijk. En dit is wat anders dan wat ik voorheen deed in de -met name- grafiettekeningen. Maar dit is ook wel heel fijn om te doen :j
Merk wel dat ik nu, doordat het zo 'snel' werken is, moet opletten op zaken die hierboven geschreven worden (schoft/ oortjes) vandaar ook dat ik het juist plaats. Zelf staar je jezelf een beetje blind op een gegeven moment. Maar het is wel zeker een manier van werken waar ik voorlopig nog niet op uitgekeken ben.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:19

Linkje naar de originele foto?

Ik vind hem echt heel erg mooi, zoiets wil ik wel van mijn paard.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:25

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:39

Afbeelding

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:19

Wauw echt prachtig! Dit spreekt mij echt heel erg aan.
Ik vind de vlek op de schoft niet echt storend was mij niet eens opgevallen als ik de reacties niet had gelezen.
Vind dat je de uitdrukking goed te pakken hebt van het paardje en het is echt een kunstwerkje! :D