[TEK] Bailey (Rottweiler)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[TEK] Bailey (Rottweiler)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 14:09

Vorige week ging ik weer tekenen met m'n tante.
We zouden één van 'mijn' honden tekenen. Ayka en Bailey.
Ik koos voor Bailey, een echte held op sokken, maakt een hoop kabaal, maar is echt een schijterd xD Ze heeft een lekker eigenwijs koppie!

Afbeelding
De foto valt wel heel donker uit.. helaas
Ik heb het gemaakt met Pastel, op blauwig papier (mi teintes)
A3 formaat, en het is een geslaagde tekening vind ik zelf :D
xx Leonie

saskiakefie

Re: [TEK] Bailey (Rottweiler)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:50

En ik vind hem ook geslaagd, goed gedaan Leonie :j

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:29

mooi gedaan hoor! ook leuk kleurgebruik!

heb verder er ook eigenlijk geen opmerkingen aan toe te voegen +:)+

edit: ik zie net, dat het lijkt alsof de halsband nog niet af is? klopt dat, of is die gewoon groen?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 20:59

saskia: BEdankt :D
lau: De halsband is gewoon af hoor, wat lijkt er niet af aan, als ik vragen mag? Ik heb de borst (Wat eerst op een mensenlichaam leek :P ) Bewust wat vager gelaten, zodat je aandacht naar het gezicht gaat.)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:16

ik denk dat ik Lau4lau begrijp. Het lijkt nu net alsof de halsband nog deel van de achtergrond is. Misschien moet je kijken of je hem nog iets duidelijker kan begrenzen, of een iets andere kleur geven

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:02

Ik had zelf ook de halsband een iets andere kleur gegeven of het gespje aan de voorkant getekend. Moet namelijk zeggen dat ik hem ook iets vind wegvallen naar de achtergrond. Verder vind ik hem erg gaaf. Inderdaad een heerlijk koppie en vind dat je erg mooi gebruik hebt gemaakt van kleur.

Wel zou ik de achtergrond iets anders hebben gedaan. De 'vlekjes' storen me een beetje. Ik had eerder gekozen voor een 'overloop'. Zeg maar dat het bij de hond óf lichter, óf donkerder is dan de rest van de achtergrond. Zodat je blik, wanneer je naar links boven kijkt, automatisch naar de hond wordt getrokken doordat de kleur qua contrast veranderd in die richting. Als je snapt wat ik bedoel :P
Op zich is er niks mis met de achtergond hoor, het is maar een achtergrond, maar ik denk dat dat wel iets beter(in mijn ogen) had gekunt :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:51

De hond is echt leuk getekend! Je hebt de uitdrukking goed te pakken. Wel zou ik aan de linkerkant een stukje van je papier afsnijden, want de hond staat nu wel heel ver naar rechts op je vel. Daardoor lijkt hij er bijna af te vallen :P .

Verder zou ik de volgende keer de achtergrond niet zo dik en duidelijk aanwezig tekenen. Ik zou hier liever een zweem / suggestie zien, ipv een volledig ingekleurde achtergrond. Ook kun je om de hond heen goed zien dat je er echt omheen hebt gekleurd. Daar zou ik nog even naar kijken :) .

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:13

Wouw de hond heb je echt prachtig gedaan!
De achtergrond vind ik alleen een beetje slordig, ik zou er eerder voor gekozen hebben om alleen een deel achtergrond achter de hond te kleuren oid, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Al met al vind ik het een erg geslaagde tekening!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:51

hij is mooi geworden Leonie! *D
Mooie losse stijl, vind alleen de ogen wat licht (misschien heeft ie wel lichte ogen hoor ;) maar dat valt me op)
Verder niks op aan te merken! :Y)

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:10

wat InekeH87 en Colorado ookal zeiden: de kleur van de halsband lijkt erg op de kleur van de achtergrond, waardoor het lijkt dat het nog niet af is zeg maar.
snap je me? :P

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 09:37

Hmm. grappig om te zien wat voor commentaar ik hier krijg, en wat voor op een ander forum.

Ik ben het opzich wel met jullie eens, maar ik ga het niet aanpassen..
Die halsband had ik misschien beter in een andere kleur kunnen doen idd. Foute keuze, volgende keer beter. xD