[TEK] Zelfportret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:41

Een paar maanden geleden heb ik voor vriendlief een tekening voor zijn verjaardag gemaakt, aan de hand van een foto van ons samen.
Het kado is inmiddels al gegeven en hangt in volle glorie aan de muur. Maar om mijn vaardigheden en technieken een beetje bij te spijkeren zijn alle tips en tops welkom!

Afbeelding

Brand los! :)

(edit; de tekening lijkt een beetje scheef in de lijst te zitten, dit komt door de schaduw van de lijst)

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:21

Ziet er goed uit! Het verbaast me dat hier nog geen reacties op zijn.
Ik heb hier op bokt volgens mij alleen nog maar paardentekeningen gezien in kleur, maar dit kan je blijkbaar ook!
Er is iets dat me opvalt aan jouw kin. Ik denk dat de schaduw van de scheiding kaak/kin iets te veel naar rechts zit? Verder had ik zelf wat meer contrast in de tekening gestopt, vooral bij jou. Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. :)
Knap hoor een zelfportret! Ik heb ook wel eens een poging gedaan, maar die is mislukt ;) .

horsiegek

Re: [TEK] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:38

Grote uitdaging om een zelfportret te maken! Ik vind het een erg mooi plaatje, lekker spontaan. Verder ga ik mee met AliesMeijer. Iets meer contrast had ik ook mooi gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:10

Bedankt beiden!

Contrast hebben jullie zeker weten gelijk in (al ben ik zelf wel erg bleek en heb heel blond haar ;)). Is toch iets waar ik inderdaad wat meer naar toe wil werken, dus ik ben blij dat jullie dit opmerken.

Alies; Ik denk dat mijn kin wel goed is zo. Ik heb een vrij 'brede' kin (raar om dat over jezelf te zeggen) dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Misschien dat mijn kaaklijn wat smal lijkt, omdat mijn haar er overheen valt en dat de verhoudingen daardoor een beetje weg vallen?