[FOTO] Roodoog Boomkikker, Costa Rica

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

[FOTO] Roodoog Boomkikker, Costa Rica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 18:40

Op vakantie in Costa Rica heb ik onderstaande foto's gemaakt.
Het "model" op de foto is de zogenaamde roodoog boomkikker. Deze kikker is 's nachts actief en kan absoluut niet tegen flitslicht. Een leuke opgave dus, om ze toch mooi op de foto te krijgen. Heel creatief hebben we de kikkers bijgelicht met een ledzaklampje. Omdat de omstandigheden behoorlijk lastig waren, was ik bang dat de foto's niet mooi zouden zijn en dat maakt dat ik extra trots ben op het resultaat.

Ik ontvang graag tips, maar ben me er wel van bewust dat ik deze kikkers waarschijnlijk niet meer in het wild ga tegen komen, dus de foto's opnieuw maken, gaat er niet in zitten ben ik bang.

Tot slot: de foto's zijn niet bewerkt en zijn zo uit mijn camera komen rollen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pinkie87

Re: [FOTO] Roodoog Boomkikker, Costa Rica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:41

het zijn mooie dieren maar vind de foto`s niet mooi overkomen.
die flits is heel flets

bij foto 1 is ie niet scherp dat is echt doooodzonde
foto 2 is wel scherp maar valt die flits weer zo op dat is ook bij foto 3
vind dat wel jammer denk dat je er mee mee had gekunnen als je op een ander tijdstip er was

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:24

Eh Pinkie, volgens mij lees ik in de openingspost dat dit kikkertje op een ander tijdstip niet actief is... ergo dan ga je hem niet voor je lens krijgen.
Ik vind het geslaagde foto's, ik stoor me niet aan het licht (wel goed gevonden, een zaklampje). Bij foto 2 leidt het blad en de steel rechts wat af, jammer dat kikkertje niet ietsje hoger wilde klimmen maar ik vermoed dat ie niet afgericht was ;) Maar; op foto 3 geeft datzelfde blad/steel juist een mooie omkadering.
Foto 1 mist misschien idd een tikkie scherpte, maar dat stoort me niet.
Ik doe het je niet na, vind ze mooi!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 21:12

Bedankt voor julie reacties.
Miekje 1979: Foto 1 is inderdaad niet helemaal scherp. Vind het zelf ook erg jammer. Ik ga eens checken of ik nog scherpere heb.
Kikkertjes was inderdaad niet afgericht. Heb het nog geprobeerd, maar hij wilde niet luisteren. ;)

Pinkie87: Flits???? Het probleem is juist dat ik die niet kon gebruiken. Gebruik van een flitser betekent de dood voor deze dieren en de keuze was dus snel gemaakt.
Een ander tijdstip gaat ook niet lukken, aangezien deze dieren alleen acties zijn in het donker.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:06

jah bedoelde je lampje sorrie misschien als je je lampje wat zachter licht had kunnen geven dat het dan mooier uit was gekomen dit kun je met een laagje van een zakdoekje bereiken