[ART] Paverpol Reining Horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

[ART] Paverpol Reining Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 12:08

Hoi!

Afgelopen maandag een waterval aan creativiteit gehad, en dat heeft geleid tot deze geweldige *ahum* :+ Paverpol Reining Horse! Tadaa! :D

Sliding Stop! :+
Afbeelding
Afbeelding

Paverpol is een textielverharder. Ik ben begonnen met ijzerdraad, voor het "skelet". Daarna met aluminiumfolie heb ik het beeld bekleed (gingen vijf rollen doorheen }> ). Daarna van een t-shirt stroken geknipt en in de bronskleurige paverpol gedoopt. Hiermee vervolgens weer het beeld bekleed. Het poppetje op dezelfde manier gemaakt en daarna (nadat het een beetje opgedroogd was) gebrushed met koperkleurige verf. Toch wel een flink dagje mee bezig geweest!

Voor meer info over het hoe wat en vooral waar, PB me maar! :D
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 13-11-10 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Pluttersput

Re: [ART] Paverpol Reining Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:15

Ik vind dat je het knap gedaan hebt hoor! Ik zou het je niet nadoen!
Enige waar ik me aan 'stoor' zijn de achterbenen.
Ik werk met klei, en weet hoe moeilijk het is in zo'n houding te werken. Maar misschien kan je proberen om de hak wat hoekiger te maken (een volgende keer dan ;) ). Hierdoor krijg je iets meer het 'achterbeen' effect :)

Kan je dat spuk gewoon kopen?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 13:55

Pluttersput schreef:
Ik vind dat je het knap gedaan hebt hoor! Ik zou het je niet nadoen!
Enige waar ik me aan 'stoor' zijn de achterbenen.
Ik werk met klei, en weet hoe moeilijk het is in zo'n houding te werken. Maar misschien kan je proberen om de hak wat hoekiger te maken (een volgende keer dan ;) ). Hierdoor krijg je iets meer het 'achterbeen' effect :)

Kan je dat spuk gewoon kopen?

Ik had wat moeite met de achterbenen, ook omdat ie niet bleef staan. Als het paverpol nog nat is, is het kwetsbaar. Ik kon het niet op een andere manier doen dan zo. Toen ik nog in de alluminium-fase zat, zag het er veel beter uit... En hij maakt natuurlijk een sliding stop... :+ Misschien ga ik nog opvliegend zand "Paverpollen" zodat die benen minder opvallen 8-)

Paverpol kan je in verschillende CREA winkels kopen, en ook op internet. Een collegaatje van mij heeft een workshopruimte waar ze die workshops geeft (dat en nog véél meer) als je interesse hebt in één van de workshops, kijk even op www.kakas.nl!