Alleen de basis:

Grondkleur en schaduw:

Manen en kolletje gedaan:

Tips?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Manegepaard schreef:Ik dacht, laat ik eerst eenst beginnen met overtrekken zodat ik een beetje de vorm van haar hoofd en oren ect onder de knie heb, en het is nogal moeilijk schetsen met een muis.
en digitaal tekenen kun je beter doen met een tekentablet. Ik zou dus of een tekentablet aanschaffen, of niet meer digitaal werken.
Met een muis digitaal werken is erg lastig en niet zo fijn... je zou ook een schets op papier kunnen maken en die inscannen, maar ook inkleuren werkt niet fijn met een muis.
Manegepaard schreef:Overtrekken werkt voor mij prima, en ik ben echt niet zo artestiek aangelegd. En er komt binnenkort een tekentablet, heb nu geld voor andere dingen nodig.
overtrekken heeft helemaal niks met tekenen te maken... leuke kleurplaat wordt het dan, maar wil je echt digitaal tekenen dan bouw je ook gewoon zelf je schets op.

pinuts schreef:digitale tekeningen zijn toch altijd overtreksels? meestal dan? of..
pinuts schreef:digitale tekeningen zijn toch altijd overtreksels? meestal dan? of..
iemand die digitaal tekent werkt gewoon hetzelfde als met potlood en papier, alleen dan op de computer. Overtrekken is uiteraard geen tekenen te noemen. 

dit zal per persoon wel verschillen, maar digitaal tekenen is niet makkelijker dan gewoon tekenen (tenzij je gaat valsspelen door over te trekken, een foto te smudgen of kleurtjes uit de foto te pikken met het pipetje
). Alhoewel Ctrl+Z heerlijk is
maar schetsen doe ik nog steeds liever op papier (ik scan mijn schetsen 9 vd 10 keer in ipv dat ik ze in Photoshop teken).
stel je donkere kleuren samen uit andere kleuren (maak zwart bijv. met donkerblauw en donkerrood, of wat groen) dan zal je zien dat je tekening al meteen een stuk levendiger en echter wordt.
Hetzelfde geldt voor de andere kleuren die je gebruikt.

maar er zijn natuurlijk wel mensen die beweren van niet, maar het toch doen

) pinuts schreef:digitale tekeningen zijn toch altijd overtreksels? meestal dan? of..
maar er zijn zat mensen die het niet toegeven en zeggen dat ze het zelf hebben getekend, dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk. Maar ik zie liever gewoon 'n echte schets, daarmee kan je ook Photoshop prima verkennen hoor.
En je leert er natuurlijk meer van. Daarnaast lijkt me dat het ook veel meer voldoening geeft om echt zelf iets te tekenen dan een kleurplaatje te maken, maar dat vind ik.

)