[TEK] Palhaco

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

[TEK] Palhaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 19:53

In het Aanvraag topic paarden tekenen kwam ik de prachtige foto van Palhaco tegen.
Ookal liggen mijn potloden al 6 maanden stil kon ik deze toch echt niet voorbij laten gaan
en ben gelijk aan de slag gegaan. Het was weer even wennen maar opzich ben ik best
trots op het resultaat na zo'n lange tijd niet getekend te hebben.

Linkeroor en voorpluk is te licht door de lamp! Is s'avonds gemaakt. Ben helaas weinig thuis overdag
dus heb geen tijd om overdag een foto te maken! En het puntje van de voorpluk is ondertussen bijgewerkt.

Ben er ongeveer 4 uurtjes mee bezig geweest. Formaat= 16x22

Tips zijn welkom. :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xkimmx op 09-11-10 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:56

Wauw wat een gave tekening!! :wow:
Persoonlijk vind ik de gehele voorpluk nog iets te licht. Deze past niet helemaal bij de stijl van de rest. Dat geldt ook voor het linkeroor (vanuit ons oogpunt).
Maar verder is ie echt supermooi hoor! :)
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 09-11-10 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xkimmx

Re: [TEK] Palhaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 19:56

Als je even de tekst leest staat er dat dat door de lamp komt die voorpluk en het oor. :P Maar bedankt. :D

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:59

Ja dat heb ik gelezen en zie dat het papier (de achtergrond) in de hoek wel heel wat lichter is, maar vond het verschil erg groot met de rest en dacht dat dit niet allemaal kon komen door de oplichting van de lamp. Maargoed.. ik vind m super en omdat ie zo mooi is zie je vanzelf wat mindere puntjes (dit viel het meest op ;) ).

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:01

De linkerkant van de neusriem loopt een beetje plat weg, die zou ik zeg maar iets boller maken, en het lijkt net alsof er een hoek in de neusriem zit?

Maar verder super gedaan hoor ;) Ik doe het je niet na

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:03

Ja heb ook wel foto's waar hij wel donkerder is hoor! :P
Hier heb je een foto waar je ziet dat de voorpluk donkerder is en het linkeroor ! ;)

Afbeelding

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:04

Oke super :) Dat is inderdaad een groot verschil. Mooi hoor :j

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:15

Bedankt! :D

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:21

echt super mooi gemaakt hoor! ;)
hij heeft echt uitstraling
heb eigelijk geen opmerkingen (alleen wat al werd gezegd: de neus riem lijkt aan de linkerkant een beetje plat te lopen, maar dat is mieren ne*ken :o )

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:24

Ik kan begrijpen wat jullie bedoelen bij de neusriem links. :j Zal proberen het even wat boller te maken. Maar die hoek in de neusriem snap ik niet precies? :o

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:28

Ik zie het al, daar wordt het middenstuk breder, en dan lijkt het net alsof er een hoek in de neusriemzit (daar waar de neusriem van de zijkant naar de voorkant van het hoofd gaat)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:31

Mooie tekening. Ik vind het knap dat je het in het zwart-wit toch zo echt weet te maken. Alleen is het linkeroor (voor de kijker) een beetje maf gedraaid, of ligt dat nou aan mij?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:34

Ja ik begrijp nu wat je bedoeld ja! Over die neusriem! :j

Ehm ik denk dat het gewoon aan de schaduwen ligt , vond het erg moeilijk om die oren te doen. :o

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:55

Mooi beeld zo, je zou het contrast nog wel een stukje meer kunnen aanzetten door de donkere vlakken nog wat donkerder te maken en de lichte vlakken wat lichter.
De uitstraling van het dier heb je goed te pakken, maar pas op dat je het oog niet te menselijk gaat maken. De vorm van het oog doet nu wat te veel denken aan dat van een mens en dat maakt het geheel al gauw wat stripachtig.
Ook kan ik het lijf van het paard niet zo goed van elkaar onderscheiden, ik zie een hals, maar het gedeelte links daarvan kan ik niet helemaal thuisbrengen. Hoe zit dat in elkaar?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:58

Tja wat een drama was dat. Die hals, vind die grote oppervlaktes zo moeilijk. Is de hals, en daarachter zit z'n lichaam. De hals loopt tot de witte lijn. Is inderdaad beetje onduidelijk gedaan maar kreeg het echt niet mooier, vond 't zo moeilijk!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:01

Dat is begrijpelijk, diepte is ook best lastig hoor! Wat levert het denk je op als je het lichaam erachter wat donkerder maakt? Misschien duikt het dan wat op de achtergrond en is het onderscheid ook wat makkelijker te maken. :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 21:02

Nog donkerder? Dat gaat denk niet, ja dat lichte witte stuk zou ik misschien wat donkerder kunnen maken. Maar dat donkere vlak gaat sowieso niet! Kan erover heen gaan wat ik wil maar word het alleen maar lelijker van! :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:05

Waarom wordt dat lelijker? Als je arcerend en met draaiende bewegingen werkt zou het mijns inziens goed moeten gaan hoor. :) Of is je potlood niet zacht genoeg?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:06

Erg mooi gedaan. Alleen vind ik persoonlijk het randje (lijntje) bij de neus en mond niet mooi. Een beetje nep achtig.. Als je het begrijpt. ;)
Iets meer overlaten lopen zou ik doen, nu staat er echt een lijn 'omheen' . :D

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 21:07

Tja ik denk zelf dat het lelijker word omdat het dan echt een dikke laag is en het papier op die plek dan dunner word zeg maar. Ook denk ik dat dat vlak dan nogal op valt. Vind het nu al erg donker waardoor het best opvalt, denk dat dat dan nog erger word!

Ik begrijp wat je bedoeld, denk dat dat echt iets voor mij is aangezien dat commentaar bij mijn vorige tekening ook al werd gegeven. :o
Maar zelf stoor ik me er niet aan, Anders word de overloop te zacht. Maar bij mijn volgende tekening zal ik proberen niet zo'n opvallende rand te doen! :j

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:09

Maar als je de rest van de tekening een beetje meer contrast geeft zou dat nog best kunnen meevallen hoor. Gewoon lekker gelijkmatig aan het werk gaan en niet te hard drukken op het papier, dan valt het heel erg mee denk ik.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 21:10

Oke nou ik zou het zacht kunnen proberen. Wat zal ik met die highlight tussen de 2 zwarte schaduwen doen?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:13

Je kunt het gerust laten zitten en proberen die rand en het lichaam erachter scherp van elkaar te laten afsteken. Dan niet door middel van een rand zoals je bij bijvoorbeeld het hoofdstel hebt gedaan, maar door de tinten zichtbaar van elkaar te laten verschillen. :) Ik ben benieuwd of het lukt!