[TEK]Human

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

[TEK]Human

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 13:55

Hey !
Dit is mijn eerste topic hier, ik teken eigenlijk vrij veel, maar als ik dan telkens hier kijk kan ik mijn tekenen eigenlijk geen tekenen noemen. Ik maak mijn tekeningen nooit af, het zijn dan ook meestal gewoon "schetsen".
Ik heb altijd al paardjes getekend, maar ik heb nu onderhand al alle posities gehad, dat mijn inspiratie op is.. Daarom maar eens besloten om hetgene te gaan tekenen wat ik absoluuuut niet kan, mensen.
Je zult het ook wel zien op de tekeningen, ik vind het enorm moeilijk om de details te tonen (mijn schetsen zijn ook enorm klein }:0 )

1. In de trein getekend, met potlood geschetst, met bik overtekend.
Handen en tenen zoals je ziet geminimaliseerd, de bovenste is leuker als de onderste
Afbeelding

2. Hmm jah, ook met bik. Had problemen met zijn hoofd, hij leek te vrouwelijk, hierdoor is het "dikker" getekend. Voor de rest lijken zijn benen te kort voor zijn lichaam :P
Afbeelding

3. Portret in zacht potlood, is van mijn gsm overgetekend.. Ogen zijn oorspronkelijk blauw en de tshirt heeft normaal ook schaduw, maar die is te licht om door te scanner te worden gezien..
Jah hij heeft een groot en een klein oog x')
Afbeelding

Wie geeft mij tips voor de handen en voeten? :D
Laatst bijgewerkt door SheeNegro op 09-11-10 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:03

Ik hou van schetsjes als deze :+: Vind ik vaak veel meer uitstralen dan gedetailleerde, gekleurde tekeningen :j

Vooral de eerste vind ik prachtig. De verhoudingen zijn misschien niet helemaal perfect, maar zo'n houding is lastig te tekenen, ik vind t knap!

Handen tekenen.. de enige tip die ik je kan geven is oefenen, oefenen, oefenen! Kijk naar je eigen hand en teken em na, steeds weer opnieuw in allerlei vormen/poses.

Dribbel

Re: [TEK]Human

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:22

Ik ben ook dol op dit soort schetsjes. Vooral niet te veel willen uitwerken dat is sonde.

Ik ga mee met je eigen commentaar. De verhoudingen kloppen niet helemaal. Vooral bij 2 en 3. Bij 1 vind ik het niet storend.

En voor handen teken moet je gewoon veel oefenen. Maak foto's van je handen en teken deze na. Of kijk gewoon naar je hand in een bepaalde houding.