Hier ben ik weer, maar, in een nieuw jasje! Al een jaar zoek ik naar mijn materiaal wat écht bij mijn tekenstijl past. Pastel, Derwent colour soft, kleurpotloden, aquarel, aqrylic, etc. Heel veel geld kwijt, en maar niets kunnen vinden. Daarom kennen vele van jullie mij ook als iemand die met grafiet tekent. Dat was namelijk de enige waar mijn gevoel tijdens het tekenen ook een grote rol speelde. Bij de vorig genoemde materialen was ik teveel met de techniek bezig. Met grafiet heb ik grotendeels geen techniek. Mijn hand beweegt alsof deze niet van mij is. Helaas mislukt het bij grafiet nog steeds wel eens, en ben ik voor mijn gevoel nog te veel aan het rotzooien. En plotseling - Pling! - was daar een nieuw idee! Oost-indische inkt. Woesh, naar Pippoos, en voor vier euro een potje gekocht mét een kwastje, geen pen. Dat liet mijn zakgeld niet toe. Nu ben ik dus niet langer meer de grafiettekenares, maar de inkt tekenares.

En zie hier, mijn vijfde inkt-tekening. Ik ben er, sorry voor het eigendunk, heel trots op.

Paard van Dashke.

Foto vertekent wel een beetje. Ik moet zo naar school, en heb dus geen tijd om bij goed licht een foto te maken. Hierdoor is deze erg wazig geworden. Als ik vanmidag terug kom zal ik een betere foto maken.
Helaas is ook hier een foutje, jawel. De neus is te klein.
Maar, ik zoek nog vééééél meer tips.

Liefs,
Leonie