[DIGI] Lineart warmbloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Lineart warmbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 07:08

Dit is mijn derde lineart tot nu toe. Iemand had 2 aanvragen gedaan (inmiddels al een tijdje geleden. Ik werk echt alleen wanneer ik het wil en dat wist ze gelukkig ook), waaronder een KWPN vanaf de zijkant waar 4 benen zichtbaar zijn, en enkel het hoofd van voren. Ik ben begonnen met de -voor mij- makkelijkste van de twee: Full body shot vanaf de zijkant.
Makkelijk was anders, ik wilde een optimaal plaatje en toch ook weer niet. Dat werd dus zelf m'n paard samen stellen, en dat heb ik gedaan door meer dan 10 voorbeeldfoto's te gebruiken. Het eindresultaat lijkt dan ook op geen van die foto's. :')
Heb heel veel gesleuteld aan de verhoudingen, en de stukken tussen kogel en hoef storen mij (wederom) nog steeds. Hij is niet zo 'clean' als m'n vorige, maar daar heb ik zo verschrikkelijk lang aan gezeten (lijnen uit de hand getekend, en stukje voor stukje bijgewerkt met gummetje om dezelfde dikte te behouden en vloeiende lijnen te krijgen), en het blijkt dat het super cleane eigenlijk geen vereiste is als je hem inkleurt, dus heb ik deze zo gelaten.

Afbeelding

Gemaakt in Photoshop CS4.
Voor vorige lineart zie: [UK] [DIGI] Lineart veulen
Voor m'n Deviantart zie: http://www.jiphorse.deviantart.com

Als je hem in wil kleuren mag dat natuurlijk. Als je op de afbeelding klikt komt er een groot formaat.

Sanne94

Re: [DIGI] Lineart warmbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:13

wauw!
Ik vind de tekening erg mooi!
Ik heb verder eigenlijk ook geen tips,

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:23

Wauw super! Zou zo in een boekje kunnen staan of een kleurplaat oid.

Verhoudingen zijn mooi. Chappeau
Alleen de hoefjes zijn wel een beetje klein ;)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:18

Netjes gedaan, alleen jammer dat het voor een warmbloed te droog beenwerk heeft ;) en iets stoort me in de hals.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:15

mooi!
enige minpuntje dat ik zie is het verschil tussen linker en rechter voorbeen, degene die iets naar voor staat heeft veel minder ruimte tussen de hoef/kogel..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:21

ja dat linker voorbeen zit mij ook dwars. Lijkt me dat die net iets breder ofzo had gemogen. De verhouding met de rechter klopt nu niet helemaal. Verder is hij heel tof geworden, knap ik doe het je niet na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:10

Ik krijg echt onwíjs zin om dit in te kleuren! :D :D Vroeger tekende ik ook vaak één paard met alleen lijntjes, en dan maakte ik er allemaal kopieen van en ging ze inkleuren. Zodoende stelde ik mijn eigen 'manegepaarden' samen, inclusief karakteromschrijving en indeling van de lessen. :o :))

Helaas hem ik m'n derwents net verkocht. -O-

En heb niet echt zin om hiermee met pastel aan de slag te gaan.

Leuk gedaan!

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:25

mooi gedaan hoor! (en je vorige topic ook ;) )
wat mij opvalt is dat het net alsof lijkt, dat de voorbenen op gelijke hoogte staan, waardoor het lijkt dat ie over kruist staat.. of ligt dat aan mij? :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:46

heel erg knap om dit met een paar lijnen op pappier te zetten.

Het geen wat mij opvalt is het lichte beenwerk voor een paard met zoveel nek en front, daardoor lijken de benen in mijn beleving ook wat kort.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 00:46

Bedankt voor jullie commentaar! :)
Ik zie duidelijk enkele punten die genoemd worden, ik zal kijken of ik nog het eea met succes aan kan passen.