[FOTO] Lavendel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

[FOTO] Lavendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:23

Ik heb zelfs 6 weken lang 2 uurtjes per week Fotografie les gehad op school.
Fotografie spreekt me altijd al erg aan maar doe er helaas niet zo veel mee.
Omdat ik toch wat meer met fotografie wil oefenen door wat meer met mijn
moeders camera (Konica Minolta) te oefenen plaats ik hier een foto die ik tijdens
de fotografie lessen op school heb gemaakt.

Foto is gemaakt met een Nikon D90. Heb er eigenlijk maar weinig aan bewerkt, heel klein beetje
contrast.

Vind zelf de graffiti wat te fel eruit komen.. Zie nu dat de scherpte wel wat achteruit
is gegaan door het uploaden en verkleinen..

Ben benieuwd naar jullie tips!

Afbeelding

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:45

Sorry ik vind het geen mooie foto. Ik word meteen naar de achtergrond getrokken. Veel te druk. Ik had de foto vanuit een andere hoek genomen met een rustige(re) achtergrond, of van boven, zodat je een wat rustiger beeld creëert. Je hebt wel mooi scherpgesteld op de voorste bloempjes. :j

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:05

de kleuren erachter leiden in het eerste opzicht een beetje af ... :o

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:49

Ga mee met de andere, hierdoor springt de lavendel er niet echt uit jammer genoeg.
Ook zou deze foto misschien iets dichterbij genomen mogen worden maar dit is eigen keuze.
Maar zeker doorgaan met wat je leuk vind!

EvelijnS

Re: [FOTO] Lavendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:59

Nee, helaas vind ik het ook geen geslaagde foto. De graffiti op de achtergrond is zo fel van kleur dat het meteen de aandacht trekt, terwijl de lavendel die aandacht juist verdient. Had je mogelijkheden om vanuit een andere hoek te fotograferen?
Probeer de volgende keer eens van tevoren na te denken wat je wil bereiken. Daarbij kun je dan denken aan een rustige, of juist een drukke achtergrond, maar ook de compositie, wat maakt een foto spannend of interessant? Als je dit van tevoren eens voor jezelf op een rij zet, wordt het misschien al een stukje makkelijker.