[TEK] Eerste keer met kleur, paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

hanneke1

[TEK] Eerste keer met kleur, paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 11:45

Leuk dat je komt kijken :)

Ik ben pas begonnen met tekenen in kleur. Ik kijk vaak mee bij andere topics in het UK maar aangezien ik zelf nog niet zo ver ben dat ik tips kan geven reageer ik meestal niet.
Dit is mijn 1e tekenening die ik in kleur gemaakt heb, op A4 formaat met Derwent Couloursoft potloden.
Het moet een fries voorstellen, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal en de kleuren in de manen vind ik zelf ook mislukt.
Door de verhoudingen lijkt het meer op een pony, en de kleuren op een my little pony vind ik zelf.
Waarom deze kleur manen? Ik zag vaak dat het van paars/blauw mooi glanzend werd, en wou dit zelf graag uittesten.
Maargoed, van fouten moet je leren!

Afbeelding
Zonder flits
Afbeelding
Met flits

Hiervoor heb ik veel met 'gewone' potloden getekend, een resultaat daarvan is bijvoorbeeld:
Afbeelding
Op een A5 formaat tekenblok gemaakt

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven om verder te komen :)

Hanneke

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:15

hey
ik snap wat je bedoeld met die kleurtjes in de manen, en ik vind dat echt geen fout hoor! dat geeft kleur in de tekening. Alleen zou je wat donkerder blauw en paars kunnen gebruiken, maar dat is gewoon kwestie van uitproberen. En denk eraan dat bijv. een fries een lang smal hoofd heeft. Je zou ook een raster kunnen gebruiken om de verhoudingen kloppend te maken. Je 2e tekening vind ik ook erg leuk (3e foto). leuk om dat neer te zetten in een kader!

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:28

Dankje voor je reactie.
had er zelf nog niet aan gedacht om donkerdere kleuren te gebruiken, zal ik zeker meenemen voor de volgende keer!

blue_kim

Re: [TEK] Eerste keer met kleur, paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:22

Ik zou inderdaad voor betere verhoudingen eens proberen om met raster te tekenen.
Het hoofd lijkt nu erg kort en dik en komt daardoor niet heel mooi uit.
Wel leuk dat je in kleur gaat proberen. Denk dat het inderdaad met wat donkerder paars en blauw al veel beter uitkomt die manen.
Vind overigens die derde foto erg mooi.

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 16:15

Ook jij bedankt voor je reactie :)

Ben het ermee eens, ik zit alleen even na te denken hoe je dat doet in raster tekenen.
Teken met name van voorbeelden via pc, dus foto's van internet. Moet ik die dan in een raster maken van bv. 5 bij 5 cm, en dit ook op mijn blaadje zo tekenen? Of is er een makkelijkere manier? :+

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:27

ik zou gewoon kijken wat jij makkelijk vind. ik teken het wel altijd op mn foto (uitgeprinte) en op mn tekening. en dan ligt het eraan hoe de foto eruit ziet, wordt het echt een detail tekening dan gebruik ik een kleiner raster, dan wanneer je iets grofs maakt. maar dat is gewoon kwestie van kijken en wat jij het makkelijkste vind. ;)

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 19:42

Oké nou dan ga ik daar eens even mee puzzelen. Eerst nog maar eens een leuke foto zoeken.
Bedankt!

Suus___

Re: [TEK] Eerste keer met kleur, paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:38

Hee,
Dat is mijn paard!

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 08:34

Klopt!

Die heb ik een flinke tijd geleden gemaakt, via het aanvraag topic. Hadden we toen nog contact over en zou hem nogmaals proberen te maken voor je.
2e poging ligt nog steeds in mijn kast, kan hem wel weer 'ns oppakken :)