[FOTO] Old Lady

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

[FOTO] Old Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 18:13

Voor mijn opdracht voor school heb ik deze foto gemaakt. De bedoeling is om je straat weer te geven, hoe jij dat wilt, in een serie tussen de 8 en 12 foto's. Zelf leek het me wel apart om de bezigheden in hun vrije tijd of hobby's in of rondom het huis te fotograferen. Waaruit deze oude maar fantastische dame samen met haar piano haar dagen doorbrengt. Vind deze foto heel veel hebben, op de een of andere manier blijf je langer dan 5 seconden ernaar kijken...

Persoonlijk vind ik de zwartwit versie mooier, maar voor de liefhebbers heb ik de kleurversie in een link erbij gezet :)

Afbeelding

Kleurversie:
http://i52.tinypic.com/2wmons2.jpg

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:45

Ik vind het een hele bijzondere foto, de blik van de mevrouw vind ik prachtig. Ook het echte huis/straat gevoel kan ik er in herkennen.

Het enige wat ik wat minder vind is de ruimte tussen de vrouw en en de piano waardoor het twee verschillende stukken in één foto worden. Maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn :)

Maar die mevrouw, echt heel pakkend!

kryptonite

Re: [FOTO] Old Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:07

vind hem in de kleur ook heel mooi sprekend naar voren komen!
doe je een fotografe opleiding
deze wil ik graag ook doen.. :D
de foto is echt geweldig en zegt iets !!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:10

Echt een hele mooie foto!!!
En zoals je al zei, het doet iets met je, maar wat weet ik niet.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:12

Geweldige foto, de blik van de vrouw, de scherpte van de foto. Ik krijg bij deze foto het gevoel dat de vrouw over haar verleden zit na te denken. Mooi gemaakt en een fijne sfeer!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:28

Wat een bijzondere foto zeg! Het lijkt wel alsof die vrouw herinneringen opdoet, van haar piano ofzo.

Bij deze foto kun je zo een heel verhaal verzinnen!

Heel mooi!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:54

Goede foto, Sas. Ik heb wel enigszins hetzelfde gevoel als Iefke; doordat de mevrouw geen aanstalten maakt om te beginnen met piano spelen, had ze net zo goed niet achter de piano kunnen zitten. De link kon dus duidelijker gevoelsmatig.

Het sterke punt in deze foto is overduidelijk de mevrouw. Om de piano te benadrukken had ik zelf, zoals ik er nu naar kijk, haar gezicht iets meer in close-up genomen (I know, het klinkt tegenstrijdig) en het notenboek op de achtergrond vlakbij haar gezicht gezet, alsof dat als het ware schuin achter haar lag. Dan lijkt het (in mijn perceptie althans) wat meer alsof de vrouw over de piano nadenkt, over haar hobby, en minder alsof ze een boodschappenlijstje maakt. :j

Een heel verhaal, maar de foto is nu ook al erg fijn, dit zijn slechts persoonlijke puntjes. Succes met je opdracht! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:09

Ben het eens inderdaad met Iefke, maar moet zeggen dat ik het alsnog een extreem goeie foto vind!

De scherptediepte ligt echt geweldig mooi, net de punten die scherp moeten zijn zijn ook scherp. Vind inderdaad de zwart-wit versie sterker.
Dit is zeker een extreem goeie foto voor je opleiding!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:47

Vind het een prachtige foto! Mooi dat de vrouw scherp is, maar toch ook een beetje het boek. Vind alleen dat ook de lamp (of wat het ook is?) linksboven teveel aandacht trekken. Voor de rest vind ik hem in zwart wit ook mooier! :j

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:48

Goede foto! Ben persoonlijk fan van de foto omdat de oude vrouw voor een piano zit <3 En haar blik beschrijft duizend woorden.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:36

Prachtige foto. De zwart-wit versie is duidelijk sterker. Ik vind alleen dat zwarte ding? tussen de vrouw en de piano een beetje storen.
Verder hele sterke blik en de scherpstelling is ook fijn. :j Ik moest meteen denken aan dit zinnetje:
"Life is like a piano. The white keys represent happiness, the black keys show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys make music too".

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:25

Waus Sas! Wat een mooie foto. De mevrouw straalt echt iets moois uit. Super hoor

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:46

Ik reageer eigenlijk nooit in dit forum.. Maar voor dit topic/deze foto maak ik een uitzondering..

Wat een prachtige foto.. Ik krijg er echt tranen van in mijn ogen.. Fototechnisch kan ik er niet echt veel over zeggen, daar heb ik niet genoeg verstand van.. Maar die oude dame.. Wat een uitstraling, wat zal zij veel hebben meegemaakt in haar leven..
Je hebt haar echt op een bijzondere manier vast weten te leggen, met haar piano, blik net afgewend..

Mijn complimenten!!
Deze kan zo in het boek '100x100' of 'Je leven vergeten'
TOP!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:07

Erg sterke foto! Weinig op aan te merken. Één puntje wat het wat mij betreft top had gemaakt: oude handen die op het punt staan te beginnen met spelen..