Ideeen gezocht voor naambordjes!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ideeen gezocht voor naambordjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:02

Ik heb al een tijdje in gedachten dat ik voor mijn paarden de stalnaambordjes zelf wil maken.
Hiervoor heb ik ladefrontjes als bordjes gekocht.
Een beetje als deze, alleen dan loopt de ''gleuf'' niet recht maar ovaal. Dus begin is smal, midden breed, einde weer smal.
Afbeelding
Probleem is alleen dat alle paarden een 5/6 letterige naam hebben, op 1 naam na. Die bestaat uit 9 letters. Ik wil de bordjes allemaal in dezelfde stijl hebben, en dus ook dezelfde lettergrote en lettertype. Hebben jullie tips voor mij?

Voorbeelden mogen om het te verduidelijken.

Mireille

Re: Ideeen gezocht voor naambordjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:11

Als je alle namen in dezelfde lettergrootte wilt schilderen moet je eerst opmeten wat de ruimte is waarin je de letters kunt gaan schilderen. Dan maak je eerst de langste naam op het gewenste formaat, als dat goed past kun je alle andere ook met dezelfde lettergrootte doen. :)

De paar keer dat ik letters ergens op geschilderd heb, heb ik met de computer de letters gemaakt zo als ik ze wilde. Daarna printen, de onderkant helemaal grijs krassen met een heel zacht potlood, het papier straks op het hout plakken met een plakbandje en dan met een balpen de lijnen overtrekken. Dan maak je een afdruk op het hout, alsof je karbon papier gebruikt.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:14

Dan moet je denk ik de lettergrootte nemen van de langste naam, en dan houd je bij de andere namen wat ruimte over.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:15

je kan de namen ook in een tekenprogramma ontwerpen op je pc.
dan kan je ze stretchen tot alle namen dezelfde breedte hebben, terwijl de hoogte van de letters toch dezelfde blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:18

Maar hoe krijg ik dat dan op mn bordjes? Als ik het ga stretchen dan worden de letters ook hoger in het gedeelte waar het hout smaller is..

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:21

Shanna schreef:
Maar hoe krijg ik dat dan op mn bordjes? Als ik het ga stretchen dan worden de letters ook hoger in het gedeelte waar het hout smaller is..

Je kan ook met een soldeer bout er in branden. Heb ik ook gedaan of verven.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:23

Strechten lijkt me niet mooi. Dan is het denk ik mooier om alle letters hetzelfde te doen en dat je dus korte en lange namen hebt.

Hoe je het op het hout over kunt zetten voor het schilderen heb ik een ideetje voor gegeven. :)