[FOTO] Pieces of Africa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

[FOTO] Pieces of Africa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 12:12

South Africa, Johannesburg om precies te zijn.

Foto's zijn gemaakt met een digitale compact camera, de Canon Ixus 130.
Zelf heb ik weinig ervaring, maar vind het altijd leuk om een beetje te spelen met de compositie, licht en instellingen. Ben benieuwd naar opbouwend commentaar en tips!
Kwaliteit is helaas iets achteruit gegaan met uploaden.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

Men_Sven

Re: [FOTO] Pieces of Africa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:06

super ier!! echt een top ervaring

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:54

Ik vind het jammer dat ze niet helemaal scherp zijn en dat de kleuren niet van mijn beeldscherm spatten, terwijl dat juist bij deze foto's zo fijn had geweest.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:25

mooie foto's! :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 09:57

Goof schreef:
Ik vind het jammer dat ze niet helemaal scherp zijn en dat de kleuren niet van mijn beeldscherm spatten, terwijl dat juist bij deze foto's zo fijn had geweest.

Dat ben ik helemaal met je eens! Het is zo moeilijk om de kleuren echt goed te krijgen met een simpele compact camera.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 07:54

ik heb niet het gevoel da dit nu africa is heb zo gevoel dat dit ook gewoon de dierentuin ken zijn.
mis heel er de composities de foto`s trekken niet echt om lang naar te kijkrn

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:27

Dit is echt typisch zo'n geval van een geweldige plek maar onder de maat foto's. Sorry dat ik het zo zeg, maar dan ben je in Afrika, ik bedoel, daar kan je zo enorm veel mee doen qua foto's en dat zie ik hier totaal niet in terug. Ik scrolde ook in een keer door naar beneden, niks hield m'n aandacht vast. Bijvoorbeeld bij de foto van de leeuw, z'n poot is links afgesneden, en bovenaan rechts vind ik 'm ook te krap, daardoor word de hele foto al meteen niet intressant meer. De foto die daarboven staat, tja, een wild dier die met z'n kont naar je toe staat. Wat wou je ermee laten zien?

Verder vind ik het een beetje onzin om de 'saaie' kleuren af te schuiven op de camera, het ligt altijd aan de camera volgens mij en nooit aan de gene die het instelt ;) Ik kan soms mooiere foto's schieten met een compact dan m'n DSLR [simpelweg vanwege de instellingen] dus dat is echt onzin, sorry.