Het is de allereerste keer dat ik dit deed, en eigen minpuntjes vind ik zijn neus, zijn mond en z'n kaak...
Niet zo heel goed voor de eerste keer, maar het is een begin

Wat vinden jullie er van?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

moet FB zijn.

Kasmir schreef:Eerst pak je een plaatje, ik heb deze foto van Kasmir genomen en ga daar het hoofdstel van wegwerken.
Je neemt dan de 'clone stample'
Ik stel de clonestample zo in, ik neem een kleine maat maar je moet maar even kijken hoe groot makkelijk is dat ligt namelijk aan hoe groot de foto is.
Dan druk je alt in en klik je op de plek waar je de huid vandaan gaat halen om eroverheen te plakken. Je moet dit níet direct naast het hoofdstel nemen want dan zie je erg goed dat je de clonestample hebt gebruikt. Je ziet hier het kruisje, daar vandaan haal ik de huid en bij het rondje plak ik de huid.
Dit heb ik nadat ik overal stukjes huid vandaan heb gehaald en erop heb geplakt, het is zoals je ziet nog niet helemaal goed. Dat gaan we nu bijwerken.
Je maakt de dekking de 'opacity' van de clonestample minder dekkend, je moet maar even naar eigen smaak kijken wat mooier is ik neem nu rond de 35% en dan ga je alle plekjes die niet mooi in elkaar overlopen opnieuw clonen, de clonestample dekt nu niet zo veel zodat de boel netjes in elkaar over gaat lopen. Op sommige plaatsen heb ik meer dekking nodig en op sommige plekjes minder, het is handig af te wisselen in de opacity en niet gewoon maar 35% te gebruiken want dat is niet altijd even mooi. Goed kijken naar hoe je plaatje er beter van wordt.
Verder is het vooral oefenen, dit is mijn resultaat. Ik zal overigens niet gaan blurren met de healingbrush maar de clonestample blijven gebruiken maar dit is persoonlijk. En ja, ik had geen zin om de teugels ook te doen xD
Maar daarvoor bestaat oefenen