[FB] Met hoofdstel ---> zonder hoofdstel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Babetteh

[FB] Met hoofdstel ---> zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 09:18

Staat dit juist? Indien niet, mijn excuses en mag deze uiteraard verwijderd/verplaatst worden!

Het is de allereerste keer dat ik dit deed, en eigen minpuntjes vind ik zijn neus, zijn mond en z'n kaak...
Niet zo heel goed voor de eerste keer, maar het is een begin :-)
Wat vinden jullie er van?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 03-11-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast.

Rennie89

Re: [FOTO] Met hoofdstel ---> zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:41

TAG is verkeerd :) moet FB zijn.

Ik vind het niet echt netjes gedaan, maar dan kies je ook wel een hoofdstel uit dat bijna het hele hoofd bedekt haha. Vooral bij de mond en neus valt het heeeeeel erg op. Maar wel netjes voor een eerste keer :D

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:44

Ik vind het wel goed voo de eerste keer, maar nog echt niet netjes. :n
De mond is te kort en er zitten wat rare wazige vlekken op het hoofd :)
Maar ga zo door, je bent goed bezig :j

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:47

Het is jammer dat je foto al niet echt van goede kwaliteit is, dat maakt het bewerken een stuk lastiger.
Als je een foto kiest van goede kwaliteit en grootte kan je veel meer in de details bewerken en een mooier resultaat bereiken.
Voor de eerste keer vind ik dit trouwens niet slecht hoor. :)

Als je zelf geen scherpere foto's tot je beschikking hebt heb ik er hier nog genoeg liggen om op te oefenen, mocht je dat willen.
Stuur maar een PB als je dat wil.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:06

Ik weet niet welk programma je gebruikt maar ik heb hier ooit een lesje over gemaakt, misschien heb je hier wat aan?
Het is wel handig een betere kwaliteit foto te gebruiken, het liefst ook nog zo groot mogelijk zodat je veel keuze hebt
waar je de 'huid' vandaan gaat halen. Lekker blijven door oefenen :)

Kasmir schreef:
Eerst pak je een plaatje, ik heb deze foto van Kasmir genomen en ga daar het hoofdstel van wegwerken.
Afbeelding

Je neemt dan de 'clone stample'
Afbeelding

Ik stel de clonestample zo in, ik neem een kleine maat maar je moet maar even kijken hoe groot makkelijk is dat ligt namelijk aan hoe groot de foto is.
Afbeelding

Dan druk je alt in en klik je op de plek waar je de huid vandaan gaat halen om eroverheen te plakken. Je moet dit níet direct naast het hoofdstel nemen want dan zie je erg goed dat je de clonestample hebt gebruikt. Je ziet hier het kruisje, daar vandaan haal ik de huid en bij het rondje plak ik de huid.
Afbeelding

Dit heb ik nadat ik overal stukjes huid vandaan heb gehaald en erop heb geplakt, het is zoals je ziet nog niet helemaal goed. Dat gaan we nu bijwerken.
Afbeelding

Je maakt de dekking de 'opacity' van de clonestample minder dekkend, je moet maar even naar eigen smaak kijken wat mooier is ik neem nu rond de 35% en dan ga je alle plekjes die niet mooi in elkaar overlopen opnieuw clonen, de clonestample dekt nu niet zo veel zodat de boel netjes in elkaar over gaat lopen. Op sommige plaatsen heb ik meer dekking nodig en op sommige plekjes minder, het is handig af te wisselen in de opacity en niet gewoon maar 35% te gebruiken want dat is niet altijd even mooi. Goed kijken naar hoe je plaatje er beter van wordt.
Afbeelding

Verder is het vooral oefenen, dit is mijn resultaat. Ik zal overigens niet gaan blurren met de healingbrush maar de clonestample blijven gebruiken maar dit is persoonlijk. En ja, ik had geen zin om de teugels ook te doen xD
Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:35

Ik zou met doen.
Want die zonder is nog niet zo goed weg gewerkt :)

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 20:16

Ik heb het ook op die manier gedaan... Maar was misschien wel een beetje een ongelukkig hoofdstel door die mexicaanse neusriem.. Zoals ik al zei in een pb aan Appieee heb ik de afbeelding geopend in paint om zo per twee op te slaan... Misschien geen goed idee want de foto is daadwerkelijk wel van goeie kwaliteit, is genomen met een spiegelreflex. Bedankt voor het lesje, maar das ook de manier waarop ik mijn foto heb gedaan... Ja, ik heb nog vééééél te leren :-) Maar daarvoor bestaat oefenen :-)

PINK

Re: [FB] Met hoofdstel ---> zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:21

Voor de eerste x vindt ik het goed gedaan, maar idd zoals in begin al wordt gezegt: kies je ook wel een hoofdstel uit dat bijna het hele hoofd bedekt! :P
maar voor een eerste x vindt ik het nogmaals goed gedaan!!