[ART] labjas beschilderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

[ART] labjas beschilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:24

Omdat ik mijn oude beschilderde labjas zat was (hihi dat rijmt :P) heb ik een nieuwe labjas gekocht en ben gisteren begonnen met schilderen. Het plan is om er een aantal dingen op te zetten. Twee tribal duistere elfjes op de mouwen, biohazard teken op de achterkant. Op de voorkant een yin en yang teken in de vorm van een zwarte wolf en een witte kat die kop aan staart liggen. Verder komt er waarschijnlijk ook nog een portret van Arculad op en eventueel nog een tekst op de achterkant. Het lijkt veel, maar het is echt zo'n grote ouderwetse labjas met heel veel vrije beschilder ruimte.
Afijn, gisteravond ben ik er dus mee begonnen en op de eerste mouw staat nu een tribal elfje. Ik ben er nog niet heel tevreden mee, de lijnen zijn te rommelig. Ik ben eerst begonnen met de lijnen op de jas schetsen, maar dat werkte niet goed. De schetslijnen kan je nog wel zien op de foto. Toen ben ik uit vrije hand gaan schilderen en daardoor zijn de lijnen niet helemaal geworden zoals ik ze wou. Volgende keer ga ik schilderen met een dunner penseel, dat werkt hopelijk wat beter. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, alle commentaar is welkom. Moet er wel bij zeggen dat dit pas de tweede keer is dat ik zoiets heb gedaan. Het plaatje zit op de linkermouw ter hoogte van mijn elleboog. Hij is ongeveer 25 cm lang.
Afbeelding

De zwarte vlekken aan de rechterkant zijn van potlood dus die gaan er in de wasmachine nog af evenals de schetslijnen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:25

Netjes gedaan.
Enige wat ik erop gekalkt heb, is mijn naam :+

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:55

wat leuk om dat te doen! ik heb niet zo veel verstand van de fantasie wereld, maar volgens mij is het elfje goed gelukt! ben benieuwd naar de rest! :j

InekeH87

Re: [ART] labjas beschilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 22:57

Verder nog mensen een idee om die lijnen wat rechter te krijgen?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:03

Labjas opspannen? Waarschijnlijk doe je dat al maar dat schoot mij te binnen om de lijnen rechter te krijgen en zo´n stok met bolletje gebruiken waarmee de ene hand de andere ondersteunt wanneer je schildert.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 23:07

nee ik heb de jas niet opgespannen. Gewoon op de tafel gelegd en erop geschilderd. Halverwege heb ik nog even een tissue in de mouw gelegd omdat ik natuurlijk vergeten was dat verf doordrukt :P. Je kan wel merken dat dit pas de tweede keer is dat ik zo iets doe. Ik zal hem inderdaad de volgende keer opspannen. En ik dacht zelf ook nog aan een dunner penseel, misschien dat dat werkt.
Wat bedoel je trouwens met zo'n stok met een bolletje? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:11

je labjas wassen :| haha dat wordt hier (antwerpen) als doodzonde beschouwd ;)

Vind het eigenlijk wel mooi worden. Ik heb vorige week wat op een doopfrak (labjas) van een vriendin van mij getekend, en het is echt niet makkelijk!
Dus respect dat je het met verf doet!
(ik heb textielstiften gebruikt dat is best te doen)

Wat voor een opleiding doe je? Misschien daar nog iets van in verwerken op je jas.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:14

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 09:09

ok een ezel gebruik ik niet. Ik leg het gewoon op de tafel. Volgende keer zal ik een stuk spaanplaat in de mouw stoppen, dan is het in ieder geval wat strakker. Voor de achterkant kan ik dan een groter stuk spaanplaat met klemmen gebruiken.
De keer dat ik een t-shirt beschilderde hadden we spaanplaat modellen die er precies in pasten, dus toen stond het mooi strak. Dat shirt is ook heel mooi geworden met hele strakke lijnen. Baalde er dus een beetje van dat het dit keer niet lukte.
@Maflinger dat met die stok kan ik me nog niet echt voorstellen ik denk dat ik dat gewoon een keer in werking zal moeten zien.