[FOTO]Selfportrait

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

[FOTO]Selfportrait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 16:26

Tsja uhm *knikkende knietjes*
mijn eerste topic op fotokunst, en ik heb geen idee wat jullie ervan gaan vinden }:0
Gemaakt met een Sony Alpha 330 + Sigma 18-200 mm lens.
Ik fotografeer nog niet lang, niet veel ook momenteel (geen tijd ivm met school) maar ik krijg deze periode op school ook fotografie(vanaf aankomende donderdag) Deze foto is nabewerkt met Photoshop CS5.

Afbeelding
You look in my eyes, I’m stripped of my pride.
And my soul surrenders and you bring my heart to its knees

Brand los, maar wees wel een beetje aardig oke? :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 21:43

102 keer bekeken en geen 1 reactie? :P

Anoniem

Re: [FOTO]Selfportrait

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:46

Tja, ik ben nummer 103 denk ik en ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen.
De foto doet me niets, zegt me niets, en ik vind 'm ook technisch gezien (kleur, scherpte, compositie etc ) niet zo bijzonder; spreekt me niet aan. Sorry...

Wat heb je er precies mee bedoeld?

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:58

Mij spreekt ie ook niet aan. Je mond die op een rare manier open is, de scheve horizon en onrustige achtergrond en ook de kleuren spreken mij niet aan. Je hebt wel netjes met de scherptediepte gewerkt. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:43

Oke thanks in ieder geval voor jullie mening! :) Ik fotografeer nog niet heel lang, en ik wil graag leren :)

Wat ik er mee uit wil beelden is een gevoel wat ik bij een bepaalde songtekst krijg. Zie tekst hier: http://lyrics.wikia.com/Apocalyptica:Not_Strong_Enough

Het is bij mij vaak zo, het idee is er, maar de uitvoering wil niet. Dat heb ik met tekeningen, animaties, vanalles. En dus ook met foto's.. Daarom zoek ik ook wat tips, kan ik mezelf verbeteren :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:38

Wat fijn dat je die songtekst erbij hebt gevoegd TS, nu is het althans wat duidelijker welk gevoel het had moeten zijn. Ik zal mijn visie proberen te geven over wat ik in deze situatie anders of hetzelfde had gedaan: :)

Wat ik uit de songtekst opmaak, is het lied meer een samenspel tussen twee personen. Enerzijds wordt sterk benadrukt dat de ik-persoon "niet sterk genoeg" is om zich af te keren van de ander, maar daardoor wordt ook weer benadrukt dat ze steeds bij hem terugkomt, dat ze verbonden zijn vanuit het hart.
Hoe ga je zo'n gevoel dan uitbeelden? Jouw graaiende hand is een goed idee, de 'verbinding' komt zo wel tot stand, maar is denk ik wat te plat uitgevoerd: de sfeer van dit lied komt op mij vrij dramatisch over (donker bijna), terwijl de foto erg licht is, jij vrolijk kijkt en de handschoen die je draagt komt ook niet al te duister over. :D

Bovendien mis ik, doordat je in je eentje op de foto staat, het samenspel met de andere persoon uit het lied, iets wat wel belangrijk is denk ik. Daarom had ik in jouw positie een tweede persoon erbij gefotografeerd, waarbij jullie beide in een bepaalde positie zouden staan waarbij duidelijk zou worden dat de één de ander wilt loslaten, maar daar nog niet klaar voor is. Heel moeilijk, maar wel een leuke uitdaging. :)

Succes ermee!