Het gaat niet om of je wel of geen vaste hand hebt, maar of je een paard los uit de hand kunt tekenen.

Overtrekken is puur een simpele oplossing om onder het vaak moeilijkste deel van je tekening uit te komen: het maken van een paard dat anatomisch correct in elkaar zit. Wat dat betreft maakt het je werk dus een stuk minder 'knap' op die manier. Ik krijg ook sterk het idee dat je de kleurtjes 'pikt' van de foto d.m.v. het pipetje, correct me if I'm wrong. Kort gezegd dus vrijwel alle cheats uit het boekje.

Verder geen probleem hoor, kan best kunstzinnig zijn, maar ik vind het niet echt meer tekenen te noemen omdat dan enkel de penseelstreken van jezelf zijn.
Probeer voor het gras toch zelf te tekenen (ipv de voorgemaakte brush) en te zoeken naar meer tinten. Ik zie momenteel één tint groen, die vrij blauw is t.o.v. de pony. Je kunt namelijk van de pony afleiden dat er op het moment de zon vrij laag stond: De kleuren hebben een wat rodere tint dan normaal. Dit hoor je dus ook terug te zien in het gras. Een wat extra geelgroene kleur over de achtergrond kan geen kwaad. Daarnaast raad ik je aan zelf de grasspieten te tekenen of te combineren met die brush. Momenteel zie ik geen geheel doordat overal hetzelfde grasplantje staat. Door middel van verschillende kleuren en vormen krijg je hier veel meer een geheel van.
De manen vind ik nog een beetje plat en te 'clean' ogen. Je hebt heel goed al wat meer met kleur gespeeld rond de neus, en dit zie ik ook graag terug bij de aanzet van de maantop. Met name bovenop is het wat eentonig, daar mag best een reflectie van de lucht en een kleine aanduiding van schaduw in voorkomen.

Succes!