[DIGI][WIP]Tweede digitale tekening met tekentablet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[DIGI][WIP]Tweede digitale tekening met tekentablet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 20:06

Vorige topic ter vergelijking:
[UK] [DIGI]Droom Fries en Dressuur paard!

Mijn tweede tekening met tekentablet (topic hierboven is met de muis) & (de eerste heb ik ook ergens op bokt staan, maar die kan ik niet meer vinden.. :))

Ik wil graag tips, want het wil nog niet echt.. Dit is ook de eerste keer dat ik andere brushes gebruik, deze tekening was eigenlijk om ze uit te proberen, maar ben toch van plan om hem af te maken.

Het is mijn shetlander :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Brand los, maar hou het netjes :D

Vergeten de foto erbij te zetten:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door thoraklover op 27-10-10 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Annettu_

Re: [DIGI][WIP]Tweede digitale tekening met tekentablet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:07

Ik vind de ogen iets te klein..

Verder heel knap hoor ! :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 20:08

Die zijn volgens mij zo klein, even de foto opzoeken..

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 20:12

Erbij gezet! Ik weet dat er nog veel moet gebeuren.. :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:16

IK vind het er op zich al netjes uit zien, (doe het je iig niet na). Maar het linkeroog (rechts op de tekening dus) vind ik ook een beetje vreemd, het lijkt ook iets te ongelijk.

Welke tablet gebruikt je trouwens? Ik wil misschien ook een tablet kopen binnenkort en zoek nog wat ervaringen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:51

Al met de nieuwe brushes begonnen zie ik :D

Even kijken...wat tips.

Begint er al een beetje op te lijken :)

Voor de schets gebruik ik een dunnere brush,deze is dan niet zo "aanwezig" en makkelijker weg te denken.Deze kun je locken en een kopie maken,met de kopie ga je aan de slag en de originele schets maak je onzichtbaar(uiteraard afhankelijk van je tekenprogramma ;) ).
Als je de kopieschets als bovenste laag houd kun je er fijne mee werken (vind ik persoonlijk).

Als je de basiskleuren op gaat zetten gebruik dan niet een opacyteit van 100% maar veel minder,dat mengt fijner.

Tot slot,de haren zijn finishing touch en die zet je pas op als de onderlaag klaar is.

Welk tablet heb je?

liedje89 schreef:
IK vind het er op zich al netjes uit zien, (doe het je iig niet na). Maar het linkeroog (rechts op de tekening dus) vind ik ook een beetje vreemd, het lijkt ook iets te ongelijk.

Welke tablet gebruikt je trouwens? Ik wil misschien ook een tablet kopen binnenkort en zoek nog wat ervaringen.

Het ligt eraan wat je wilt en hoeveel je te besteden.Heb zelf voor een professionele gekozen omdat ik veel mogelijkheden wilde hebben zodat ik er niet op uit gekeken raak.
Ik heb de Intuos 4 van Wacom en ben er erg blij mee...Wacom heeft ook oa de Bamboo is ook leuk maar minder mogelijkheden....als je niet zeker weet of je het leuk vind kun je deze altijd eerst proberen,prijsje is daar wat leuker van ;)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 09:33

Ik heb een Wacom Bamboe tablet, ik geloof dat deze 200,- was, maar hij is op zich wel fijn.

@Tinky12; Bedankt voor de tips :) Maar hoe meng je? Met de smudge-tool? Ik begrijp nog niet helemaal hoe dat ding werkt. Hoe bedoel je kopieschets als bovenlaag? Gewoon de schets copieren en boven de tekening plakken? En hoe deed je dat in jou tekentopic(jou ijslander) met de ogen etc zo scherp te houden.

@liedje89; Ik zie wat je bedoeld, het rechteroog is te klein..

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:00

200 euro voor de bamboo ? Wow. dat is echt veel!
Ik heb de Wacom Intuos 3 gekocht voor iets van 200 euro, De bamboo was toch veel goedkoper? Nou ja, maakt eigenlijk ook niet veel uit

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 10:09

LeonieL schreef:
200 euro voor de bamboo ? Wow. dat is echt veel!
Ik heb de Wacom Intuos 3 gekocht voor iets van 200 euro, De bamboo was toch veel goedkoper? Nou ja, maakt eigenlijk ook niet veel uit

Het is wel een groot tablet, een A-4tje groot.
Nu ontopic?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:50

Ziet er al super goed uit! Vind alleen de ogen nog te klein! Ga zoo door ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:26

ziet er leuk uit!
jammer dat je hebt overgetrokken. :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 10:12

_Bitje_ schreef:
ziet er leuk uit!

Ik heb idd hulplijnen gebruikt, omdat ik geen vaste hand heb :P

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:27

thoraklover schreef:
_Bitje_ schreef:
ziet er leuk uit!

Ik heb idd hulplijnen gebruikt, omdat ik geen vaste hand heb :P

Het gaat niet om of je wel of geen vaste hand hebt, maar of je een paard los uit de hand kunt tekenen. :) Overtrekken is puur een simpele oplossing om onder het vaak moeilijkste deel van je tekening uit te komen: het maken van een paard dat anatomisch correct in elkaar zit. Wat dat betreft maakt het je werk dus een stuk minder 'knap' op die manier. Ik krijg ook sterk het idee dat je de kleurtjes 'pikt' van de foto d.m.v. het pipetje, correct me if I'm wrong. Kort gezegd dus vrijwel alle cheats uit het boekje. :D Verder geen probleem hoor, kan best kunstzinnig zijn, maar ik vind het niet echt meer tekenen te noemen omdat dan enkel de penseelstreken van jezelf zijn.

Probeer voor het gras toch zelf te tekenen (ipv de voorgemaakte brush) en te zoeken naar meer tinten. Ik zie momenteel één tint groen, die vrij blauw is t.o.v. de pony. Je kunt namelijk van de pony afleiden dat er op het moment de zon vrij laag stond: De kleuren hebben een wat rodere tint dan normaal. Dit hoor je dus ook terug te zien in het gras. Een wat extra geelgroene kleur over de achtergrond kan geen kwaad. Daarnaast raad ik je aan zelf de grasspieten te tekenen of te combineren met die brush. Momenteel zie ik geen geheel doordat overal hetzelfde grasplantje staat. Door middel van verschillende kleuren en vormen krijg je hier veel meer een geheel van.
De manen vind ik nog een beetje plat en te 'clean' ogen. Je hebt heel goed al wat meer met kleur gespeeld rond de neus, en dit zie ik ook graag terug bij de aanzet van de maantop. Met name bovenop is het wat eentonig, daar mag best een reflectie van de lucht en een kleine aanduiding van schaduw in voorkomen. :)
Succes!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 21:10

_Denise_ schreef:
Het gaat niet om of je wel of geen vaste hand hebt, maar of je een paard los uit de hand kunt tekenen. :) Overtrekken is puur een simpele oplossing om onder het vaak moeilijkste deel van je tekening uit te komen: het maken van een paard dat anatomisch correct in elkaar zit. Wat dat betreft maakt het je werk dus een stuk minder 'knap' op die manier. Ik krijg ook sterk het idee dat je de kleurtjes 'pikt' van de foto d.m.v. het pipetje, correct me if I'm wrong. Kort gezegd dus vrijwel alle cheats uit het boekje. :D Verder geen probleem hoor, kan best kunstzinnig zijn, maar ik vind het niet echt meer tekenen te noemen omdat dan enkel de penseelstreken van jezelf zijn.

Probeer voor het gras toch zelf te tekenen (ipv de voorgemaakte brush) en te zoeken naar meer tinten. Ik zie momenteel één tint groen, die vrij blauw is t.o.v. de pony. Je kunt namelijk van de pony afleiden dat er op het moment de zon vrij laag stond: De kleuren hebben een wat rodere tint dan normaal. Dit hoor je dus ook terug te zien in het gras. Een wat extra geelgroene kleur over de achtergrond kan geen kwaad. Daarnaast raad ik je aan zelf de grasspieten te tekenen of te combineren met die brush. Momenteel zie ik geen geheel doordat overal hetzelfde grasplantje staat. Door middel van verschillende kleuren en vormen krijg je hier veel meer een geheel van.
De manen vind ik nog een beetje plat en te 'clean' ogen. Je hebt heel goed al wat meer met kleur gespeeld rond de neus, en dit zie ik ook graag terug bij de aanzet van de maantop. Met name bovenop is het wat eentonig, daar mag best een reflectie van de lucht en een kleine aanduiding van schaduw in voorkomen. :)
Succes!

Wow bedankt voor je tips! Ik schets normaal wel zelf, maar het was eerst niet de bedoeling om het af te maken, eerder om nieuwe brushes uit te proberen en te experimenteren met kleur. Nu ben ik bezig met een nieuwe tekening die is wel zelf geschetst :D

-kleuren zijn zelf gekozen, dus niet met het pipetje-

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:46

Ik vind hem erg leuk worden. Ik krijg het gevoel dat er iets niet helemaal klopt.... Maar wat kan ik je niet zeggen.