knutseltips voor sint maarten lampion?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

knutseltips voor sint maarten lampion?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:54

Mijn dochtertje wordt in februari 2 jaar en we willen dit jaar met sint maarten toch al even met haar langs de buren en naar de opa's en oma's. Om nu zo'n afgezaagde kant en klare lampion te kopen, vind ik niet leuk, dus mams heeft besloten om zelf iets te gaan knutselen, waarbij mijn dochter zelf mee kan helpen met kleuren (ze kan al aardig krassen met haar potloden ;) ).

Ik ben op zoek naar knutseltips voor het zelf maken van een lampion. Zelf ben ik niet zo'n mega-creatieveling, dus ik hoop dat er wellicht iemand kan helpen :).

Mijn dochter is helemaal gek van kabouter plop, bumba en van elfjes. Daar wou ik graag op inspelen om iets in die richting te gaan maken. Ik heb al flink gegoogeled naar ideetjes, maar heb nog niet echt gevonden wat ik zocht. Wat ik zoek, is echt een lijstje met benodigdheden en een mal met de vormen (liefst met omschrijving over hoe in elkaar te zetten), want ik ben dus echt een beetje euh.. onhandig ;).

Is er iemand die misschien een handige link ofzo (heb de meeste al gehad vrees ik, maar je weet maar nooit) weet of nog leuker, iemand die WEL creatief is, die zin heeft om zelf iets leuks te bedenken en waar mn dochter en ik dus samen iets van kunnen maken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:57

Vind ze nijntje ook leuk? Had een hele leuke gemaakt met de lessen ;)

Muronia

Re: knutseltips voor sint maarten lampion?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 14:01

Nijntje was ik vergeten, die vind ze ook leuk inderdaad!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:55

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:03

Heel leuk idee bij ons op de creche..weet niet of ze al kan knippen/scheuren/plakken?

Twee doorzichtige vellen plastic (lamineervellen). Op de ene van alles plakken (niet helemaal dicht, anders komt er geen licht meer door natuurlijk). Andere vel erop, door het lamineerapparaat, nietjes erin touwtje eraan en klaar! Superleuk en waterproof.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 19:18

StilAngel, ik vind hem erg leuk en onthou hem zeker. Het enige dat ik jammer vind is dat mn dochter hier zelf eigenlijk heel weinig aan kan doen, want knippen plakken enz kan ze nog niet. Ik had graag dat ze iets zou moeten scheuren of kleuren, zodat we dat konden gebruiken zeg maar.. dan is ie ook echt van "haar". Er staat trouwens dat Nijntje uitgeprint moet worden. Heb je die tekening ook ergens staan zodat ik hem printen kan?

Viennanova het klinkt heel leuk, maar ik zou graag iets willen met de thema's die ik noemde, omdat mn dochter juist dat erg leuk vindt.