[TEK][WIP] Mijn eerste echte poging tot een tekening.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

[TEK][WIP] Mijn eerste echte poging tot een tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 22:10

En wel van de overleden hond van mijn vriendin.

Tekenen heb ik altijd al erg leuk gevonden. Het lukte mij alleen nooit om een echte tekening te maken. Maar sinds kort lukt het mij redelijk. Paardenogen lukken mij niet dus probeer eerst maar iets zonder paardenogen zoals dit: http://img534.imageshack.us/img534/6403/img7691q.jpg

Ik zat erg te twijfelen of ik dit wel zal plaatsen maar doe het nu toch!
Ik doe nu dus een poging om deze hond te tekenen.

1. De schets en een stukje oog. Was hier niet tevreden mee en heb daarna dus ook nog wat veranderd.
Afbeelding

2. Al een stukje ingekleurd. Ik ben best tevreden met het (voor ons) linker oog. Maar misschien dat jullie daar anders over denken?
Afbeelding

3. Alweer een stukje verder.
Afbeelding

4. En alweer een stukkie verder. Weet niet zo goed wat ik van het oor moet denken..
Afbeelding
Afbeelding

5. En alweer een stuk verder. Heb de neus trouwens ook veranderd want hij stond scheef en was er niet tevreden mee.
Afbeelding

6. Hier ben ik nu. Het (voor ons) rechter oog klopt volgens mij niet helemaal.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben erg snel niet tevreden en wil altijd alles gelijk goed hebben. Ik weet dat dit niet kan, maar raak er alsnog 'gefrusteerd' van als het niet lukt zoals ik het wil. Ik leg daarom ook snel mijn potlood neer en stop er dan mee.
Ik zat te twijfelen of hij er wel genoeg op leek. Ik vond dit namelijk niet zo. Nadat ik het had gevraagt aan de eigenaresse en zij het wel vond, ben ik pas weer verder gegaan.

Uiteraard klopt er her en der iets niet, maar ik ben tot nu toe al best tevreden. Ik hoop dat jullie dus ook wat tips voor mij hebben. Ik wil er namelijk van kunnen leren. En uiteindelijk wil ik ook paarden goed kunnen tekenen.. Maar laat ik eerst deze maar eens afmaken.

Oja, ik teken op een aquarel blok omdat we deze gewoon thuis hadden liggen.. Ik denk dat beter was geweest om op ander papier te tekenen maarja het staat nu hierop en ik kan het moeilijk even verplaatsen natuurlijk.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en wil graag tips en commentaar! Dus brand maar los!! *D

Angelaa2

Re: [TEK][WIP] Mijn eerste echte poging tot een tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:58

Het is een berner senne hond of niet :D?

Vind hem best mooi! Linker oog vind ik mooier dan de rechter omdat de rechter nogal dof over komt (vanuit ons gekeken dan he ;))
Alleen de haren bij de oren vind ik er nogal los op staan getekend misschien dat je daar nog iets aan kunt doen? Heb niet echt tips hoe je dat goed kunt doen want ik ben daar zelf ook niet zo goed in..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:08

Wow, helemaal niet slecht om te beginnen hoor! Vind het wel jammer van de haren op de oren die zijn nu erg donker en hard geworden, vind die helaas wel wat storend zo. Ogen vind ik wél goed gelukt, hij kijkt me echt aan op die laatste foto :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 14:12

Het is inderdaad een Berner Senner! Met die oren was ik zelf ook niet tevreden en wil hier ook graag wat tips over.
Bedankt voor jullie reacties! :D

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:08

Ik heb gewoon het gevoel dat ik zo een lik krijg!!!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:13

Wauw feline,, de ogen zijn echt prachtig!! (de rest trouwens ook)
Ik vind het haar op de oren alleen niet echt heel... tja ik weet niet, het is een beetje te hard en het zit allemaal op 1 lijn. Verder echt super!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:16

Haha, dat jullie dit topic nog gevonden hebt, is alweer zolang geleden.

Maar dankjewel. Ja de oren, daar ben ik ook totaal niet tevreden mee.
Ga er morgen denk ik weer verder mee, heb er al een hele tijd niet meer aan gewerkt.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:35

Heeft iemand trouwens nog een gouden tip voor de oren?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:44

Oh haha ik had niet door dat hij zo oud was,, ik zag m bovenaan staan xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:22

Ik ben geen tekenaar, maar misschien heb je toch wat aan wat ik zie :o

De haren op de oren lijken er nu een beetje los op te liggen. Denk dat dat komt omdat je eerst het hele oor getekend hebt en daarna pas de haren. Misschien dat het echter lijkt als je de haren tegelijk met de vorm van de oren tekent?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 23:28

Ja dat had ik inderdaad geprobeerd, maar het lukte me niet, dus heb het toen zo gedaan.
Als ik weer wat tijd heb ga ik ermee verder, en hoop dan dat ik de oren een beetje redelijk krijg.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:34

mooi begin :D