[DIGI] Mijn twee mannen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

[DIGI] Mijn twee mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:15

Hoi! *D

Na alle leuke reacties van de vorige keer ([UK] [DIGI] Remy) heb ik mijn tablet weer eens in handen genomen en mijn tweede digitale tekening voltooid. Ik wilde heel graag een tekening van mijn twee mannen: Remy, mijn huidige paard en Riddikulus, mijn eerste paard die ik april 2009 in heb moeten laten slapen. Het was een hels karwei omdat ik precies weet hoe mijn mannen eruit zien en hoe ze eruit hóren te zien, maar om dat te vertalen naar papier... -O- Ik zou er dan ook nog oneindig dingen aan kunnen en willen veranderen, maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee.

Ik vond het erg lastig om een geschikte achtergrond te maken, omdat ik warme tinten wilde gebruiken en niet teveel felle kleuren. Eindeloos veel proberen leidde me toch terug naar mijn eerste ontwerp :+.

Ik zal maar niet zeggen hoeveel uur werk hier in zit...

Omdat ik de vorige keer super veel PB's van mensen heb gehad dat ze het zo fijn vonden dat ik een WIP ervan gemaakt had, bij deze dus weer :)

Afbeelding
De schets

Afbeelding
Beetje kleur op het koppie van Reems

Afbeelding
Reems ver af...

Afbeelding
Riddikulus ook al wat kleur

En...

*tromgeroffel*

Afbeelding
En het eindresultaat :)

Dusj... Wat vinden jullie ervan? :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:25

dit is raar om naar te kijken :D Ik ken de manier waarop je dit gedaan hebt niet echt, wat is dat 'tablet'? Ik vind het wel knap gedaan!!!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:27

Een tablet is een tekentablet (wacom), waarmee je digitaal kunt tekenen. Je kunt eindeloos veel lagen aanbrengen en dingen veranderen, waardoor iedere sukkel nog een fantastische tekening gemaakt krijgt. Ken je het echt niet?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:28

Heel mooi! Ik stoor me alleen wel een beetje aan het lijf van Remy, er klopt iets niet, maar ik kan niet precies zeggen wat, ik denk de overgang schaduw - geen schaduw. Ik mis ook het lichtpuntje in het oog van Remy. Hij is erg gaaf geworden, zeker voor een tweede digi!

Riddikulus

Re: [DIGI] Mijn twee mannen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:30

@ Verax: Klopt, het achterlijf mist ook veel diepte, maar ik heb me geprobeerd heel nauwkeurig aan de foto te houden die ik als referentie heb gebruikt, omdat ik zelf nog een kluns ben met schaduwen. Hetzelfde geldt voor het oog, het origineel heeft ook niet zo'n heldere lichtvlek als Riddikulus heeft. Misschien wel iets om nog aan te passen voor de "mooi". Thanks voor je bruikbare tip ! :)

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:14

Heel erg gaaf gedaan!
Ben wel benieuwd naar een grotere upload voor het detail :)

djaynikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:29

woow super mooi gemaakt. knap gedaan ook.. en net als chipieke ken ik deze manier ook niet.! ,aar erg mooi hoor

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:38

Wat ongelofelijk knap zeg :~
digitaal vind ik zo ongelofelijk knap, het lukt mij nooit!
Ben echt benieuwd naar het eindresultaat!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:45

gaaf zeg, vooral als je maar net begonnen bent!
Ik zou alleen de "tekenlijnen" uit de "echte" tekening halen, zo'n zwart lijntje om een lichte neus vind ik zo zonde, zou meer één geheel zijn zonder... (met zwarte omlijning lijkt het gauw wat stripachtig)

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:10

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! <3 <3

@ pienn: Ik ben niet zo gedetailleerd hoor, maar heb even snede van het oog van Riddikulus gemaakt om je een idee te geven :)

Afbeelding

@ bitje: Dit is het eindresultaat :')

@ Amanda: je hebt helemaal gelijk, het was me nog niet eens opgevallen, heb gewoon lekker lomp alle layers samengeplakt. Daar doe ik de volgende keer wat mee!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:58

Ik vind het erg gaaf, mooie compositie en dat oog Wauw! Erg knap dat je dat kan met de pc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:00

ik vind het altijd echt super mooi om te zien. zou het zo graag willen van mn eigenpaard :P maar ik heb geen tablet, en ik kan het niet hahaa

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:33

Ik mis nog wat diepte en idd goed opletten welke lijnen je wel- en welke niet weghaalt.
Van mijn schets maak ik altijd een kopie en daar haal ik meteen weg wat ik tijdens het tekenen in de weg vind zitten :)

Ziet er al erg leuk uit,welke tablet heb je van Wacom?

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:54

Bedankt weer allemaal voor de leuke reacties :)

@ Tinky12: Je hebt helemaal gelijk, vind het alleen lastig om nog meer diepte toe te voegen. Nog tips daarvoor? En wat betreft die lijnen al wegvegen in het proces is een goeie, daar zal ik de volgende keer op letten :) Ik heb een wacom CTF 420, voor zover als je dat iets zegt :) Maakt het nog uit dan wat voor soort tablet je hebt?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:03

De enige tip die ik je kan geven is goed kijken,let op de kleuren en goed mengen.Kwestie van geduld tot het uiterste :P ;)

Wat je schets betreft...ik weet niet welk programma je gebruikt maar als het kan,zet het origineel op slot.Op deze manier kun je het origineel altijd zichtbaar maken maar niet veranderen ;)

Of het uitmaakt wat voor tablet je hebt...zal zeker verschil inzitten wat betreft grootte en gebruiksvriendelijkheid en natuurlijk de mogelijkheden.Heb net even gespiekt welke jij hebt en je werkoppervlakte is vrij klein,hoeft geen probleem te zijn...is maar net wat je gewent bent.
Ik heb zelf de Intuos 4 L van Wacom...heb graag wat ruimte omdat ik dat gewend ben van vroegâh.Maakte ik gebruik van A3 formaat en daar kwam deze bij in de buurt.Houd niet zo van prutsen op een klein stukje,maar dat is persoonlijk :)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:14

Wauw!

Ik zou de orginele foto's ook wel willen zien.
Vind het heel mooi!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 08:59

@ Tinky12: Thanks, ik werk met gimp of met PSP, maar kan bij beide programma's de layer op slot zetten. Ik kan niet zeggen dat het me al een keer gehinderd heeft dat ik een kleinere tablet gebruik, maar een A4 model is toch meer " realistisch qua grootte, dus snap dat dat voor veel mensen de voorkeur heeft.

@ Carmen, er zijn geen originele foto's, ik heb alleen referenties gebruikt:
Deze voor Remy:
Afbeelding

En deze voor Riddikulus:
Afbeelding

Afbeelding

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:01

Ik vind dit zo ontzettend gaaf!!
Wil ook eens van mijn paarden een digi tekening laten maken, vind het heel erg mooi.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 05:59

naambordjes schreef:
Wil ook eens van mijn paarden een digi tekening laten maken, vind het heel erg mooi.

Er zijn genoeg mensen die dit doen hoor :) Maar bedankt voor het compliment

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:27

Riddikulus schreef:
@ Tinky12: Thanks, ik werk met gimp of met PSP, maar kan bij beide programma's de layer op slot zetten. Ik kan niet zeggen dat het me al een keer gehinderd heeft dat ik een kleinere tablet gebruik, maar een A4 model is toch meer " realistisch qua grootte, dus snap dat dat voor veel mensen de voorkeur heeft.

Nou niet voor veel mensen hoor,een deel.Het is echt persoonlijk en denk dat ook afhankelijk is welk formaat beeldscherm je gebruikt.
Ik heb nu de enorme luxe dat ik een dubbel beeldscherm kan gebruiken voor het werken met mijn tablet,het hoofdscherm is 27 inch :) veel overzicht dus.

PSP is een leuk programma,daar heb ik voorheen veel mee gewerkt.Nu ik mijn antieke lep heb kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar ben ik helemaal blij met CS :D Daar kun je weer zoveel meer mee :9 maar mijn oude lep stikte in dit programma :=
Gimp wel van gehoord maar niet mee gewerkt.

Je vroeg of het nog uitmaakte welk tablet je hebt en als je de specifikaties erbij pakt dan kun je zien wat de verschillen zijn tussen die van jou en mij :)

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:48

Riddikulus schreef:
naambordjes schreef:

Er zijn genoeg mensen die dit doen hoor :) Maar bedankt voor het compliment

Ja zag het laatste eens voorbij komen bij commercieel :j
Zal binnenkort eens van mijn paarden zo'n tekening laten maken ergens, zal vast mooi staan in huis *D

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:51

wat super mooi zeg als je je ooit eens verveelt en een nieuwe tekening wilt maken zou je me dan willen pben?

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:15

@ Naambordjes: Ja klopt, die mensen zijn ook veel beter dan ik, dan betaal je iets meer maar dan heb je ook wat!! Succes ermee.

@ Tineke90: Haha ik verveel me (helaas) nooit. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen hoor, tegen betaling :)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:18

ik wil er ook best voor betalen geen probleem maar vind dat jij het wel heel sprekend hebt gemaakt vandaar dat ik dat vroeg :)

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:48

Tineke90 schreef:
ik wil er ook best voor betalen geen probleem maar vind dat jij het wel heel sprekend hebt gemaakt vandaar dat ik dat vroeg :)

Dat vind ik wel echt een super compliment *\o/* Maar tot noch toe heb ik echt geen tijd om er serieus mee aan de slag te gaan. Ik doe ongeveer 3 maanden over een werkje, dus das niet zo handig :) Maar toch bedankt, vind het echt een supercompliment!!