Na aanleiding van het topic van Casperzot@bokt die een topic maakte op UK van haar vorderingen vond ik het zo'n leuk
idee dat ik haar idee opvolg

zo begonnen mijn tekeningen , rond het begin van de middelbare school.
Ik was een jaar of twaalf en wou nu al wat meer kunnen dan de omtreklijnen.

De verhoudingen zijn nog lang niet perfect, maar het werd al wat beter dan mijn basisschool gekrabbel

In de tweede, was toen 13, probeerde ik er wat meer contrast in te krijgen, en probeerde wat meer
realistischer te tekenen, rond november 2008;

en even later deze, dit was mijn eerste tekening waar ik echt trots op was, hij hangt nogsteeds in mijn kamer

Na deze tekening begon ik wat meer zelfvertrouwen te krijgen in mijzelf en ik zette alles op alles en wou alles uitproberen.
Zo zat ik elke dag wel te tekenen, en wou ik oefenen met pastel.

later , in maart 2010, tekende ik mijn eerste vogel in pastel;

en later nog meer paarden in pastel; ook hier begon ik langzamerhand iets meer realistischer te gaan werken.

en zo wou ik ook graag bezig met verf; mijn eerste zo realistisch mogelijke verftekening, op school gemaakt;

in de zomervakantie van 2010 heb ik echt heel veel getekend, getekend & getekend. Ik wou beter worden, dus
dan moet je oefenen. Al die jaren heb ik altijd gezegd dat ik geen mensen kon tekenen, maar ik heb het ook nog nooit
geprobeerd, dit werd mijn eerste mens, ik schrok eigenlijk best wel, want ik had echt niet verwacht
dat er een mens uit kwam

ik was zo blij, dat ik een dag later mijn 2e mens wou tekenen

ook ging ik verder met het schilderen, mijn eerste schilderij maakte ik ook in de zomervakantie:

Toen volgde er natuurlijk nog veel meer tekeningen, zelfs nog een paar mensen;
mijn tweede schilderij;

en uiteraard deze nog van vorige week als afsluiting

Ik ben nu 14, maar ik hoop natuurlijk dat ik over een paar jaar echt in opdracht kan tekenen,
misschien dat ik er later nog wat mee gaan doen. Wie weet?
In ieder geval is er nog een hoop te leren en sta daarom open voor lekker veel commentaar en tips

Groetjes Lotte & bedankt voor het kijken natuurlijk