[VER] Over een meisje wat gaat verhuizen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

[VER] Over een meisje wat gaat verhuizen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 15:47

Hallo mensen :)
Ik ben Melissa en ik ben bezig met een verhaal schrijven..

Trrrrrrrrrring…. YES! Weekend! Nog een beetje verward door de preek van mevr. Aristo sta ik op en loop het klaslokaal uit. Al praten met mijn vriendin Inge loop ik naar mijn fiets. Ik pak mijn fiets en Inge en ik fietsen weg. Op de kruising aangekomen zeg ik gedag tegen Inge en fiets verder. Als ik thuis kom zitten mijn ouders samen achter de computer. Ik gooi mijn tas op de keukentafel en werp een blik op het computerscherm. Tot mijn grote schrik zie ik dat mijn ouders huizen aan het bekijken zijn. Ik krijg er binnenkort een zusje bij en ons huis wordt dan een beetje te klein. Ik loop richting de snoepkast als mijn moeder mij roept: Tessa kom eens even! Met een stroopwafel in mijn hand loop ik naar de computer. Mijn moeder begint te vertellen: Nou Tessa, zoals je al weet is er een zusje op komst en wordt ons huis dan een beetje krap..., we gaan dus verhuizen! Ik wist niet of ik nou blij of verdrietig moest zijn dus vroeg ik maar naar welke plaats we gingen verhuizen. Mijn moeder vertelde verder:We hebben een heel leuk huis gezien in Lommel,groot genoeg en heel veel tuin. Ik riep harder als ik verwachtte: En waar ligt in godsnaam Lommel?!? Mijn moeder ging verder: Lommel ligt in Belgie net over de grens bij Valkenswaard en 40 minuten van Eindhoven af. Dus Tessa morgen vroeg opstaan, want we gaan er heen om het huis te bekijken. Pff dacht ik bij mezelf. 40 minuten van Eindhoven af, ja Eindhoven, de stad waar ik al 14 jaar woon, de stad waar ik al heel mijn jeugd opgroei en naar school ga. De stad waar al mijn vriendinnen wonen. Fijn is dat dan, ga je verhuizen en moet je alles achterlaten voor dat stomme rotzusje! Al sloffend liep ik naar de bank om daar neer te ploffen en tv te gaan kijken. Nog geen half uurtje later riep mijn moeder: Tessa, Pak jij je voetbaltas in en kom je dan aan tafel? Het eten is zo klaar! Ik stond zonder iets te zeggen op en liep naar boven. Nadat ik mijn voetbaltas ingepakt had ging ik naar beneden en schoof bij aan tafel. Mijn moeder schotelde mij een bord vol spaghetti voor. Ik begon te eten. Ik stond op, zette mijn bord weg en ging naar de badkamer om mijn tanden te poetsen. Ik pakte mijn voetbaltas en ging naar de garage om mijn fiets te pakken. Voordat ik dat deed stuurde ik Lieke een sms dat ik vertrok. Lieke en ik fietsen altijd samen naar het voetballen. Eenmaal bij Lieke aangekomen fietsen we samen verder, ronduit pratend over de training en de match van morgen. Hoelaat ben jij bij mij morgen?vroeg Lieke. Ik twijfelde even en zei toen toch maar: 1 uur! Om 3 uur begint de match pas maar we moesten om 5 over 2 in de kleedkamers zitten om met de warming-up te beginnen. Het was best een eindje fietsen waar we morgen match hadden dus vertrokken we maar om 1 uur zodat we op tijd waren. Naar het voetbalterrein van onze eigen ploeg was maar 10 minuutjes fietsen. Lieke begon te lachen omdat ik bijna een jongen om ver reed en toen fietsen we verder, langs die veel te lange weg. Nu nog rechtsaf slaan en we waren er alweer. We springen van onze fiets en zetten hem neer in het rek. Samen lopen we naar de kleedkamers. In de kleedkamers was het al aardig druk, we begonnen ons om te kleden. Toen we klaar waren gingen we vast naar het veld. De trainer was alles al klaar aan het zetten. Vandaag was een gewone training, we trainde 1,5 uur. Als ik keeperstraining had was dat maar een uurtje. De trainer riep opeens: Allemaal in een rij langs elkaar!! Waardoor iedereen plotseling verschrikt op een rij ging staan. De trainer pakte zijn lijst en begon: Jordy Vandenbrug? Er klonk een korte ja! over het veld. De trainer zette een kruisje bij Jordy zijn naam en ging verder. Lieke Vander Schotel? Lieke riep heel uitbundig:Jaaaaaaaaa!! De trainer lachte en zette ook bij Lieke een kruisje. Hij maakte zijn lijst af en zei: Allemaal achter elkaar in een rij volgens nummer, beginnen met rustige looppas, 4 keer op en neer lopen. Hup starten maar! Achter elkaar lopen!!! Tessa voorop gevolgd door de rest! Ik ging voorop staan en begon in een rustige looppas te lopen. In mijn hoofd telde ik 1,2,3 en 4.De trainer ging verder: 2 keer op en neer lopen en je knieen heffen.Ik begon te lopen en mijn knieen te heffen. Na de warming up ging de trainer weer verder: Tessa op goal, Joren jij bij die 1ste kegel, de rest stelt zich achter Joren op. Joren jij past naar mij, ik pas terug en Joren,jij werkt af op doel. Begrepen? Enkele spelers riepen ja! Iedereen nam zijn plaats in en we begonnen. Joren gaf een lichte pas naar de trainer en die legde hem voor de voet van Joren en Joren schoot op doel. Ik dook naar de bal en ik had hem. Ik stond op en rolde de bal terug naar Joren. Bruce was aan de beurt en die stond er bekend om dat hij heel hard schoot. Ik ging klaar staan, Bruce paste naar de trainer en die paste terug en Bruce werktte af op doel. Ik dook en sprong en welliswaar hield ik hem nog tegen ook. De trainer zei: Goed gedaan Tessa, Bruce netjes afgewerkt. We gingen nog even verder met die oefening en toen gingen we match doen. De trainer zette 1 doel neer en de ploeg werd opgedeeld in 2 groepen, de groene en de blauwe. We begonnen de match en ik stond klaar om de ballen tegen te houden. Ik had 1 bal van de groene doorgelaten, die werdt op de deklat geschoten en tikte achter mij binnen. Toen de trainer affloot was het 1-0 voor de groene. De groene hadden gewonnen, het groepje van Lieke. Lieke en ik waren de 2 enigste meisjes in het team. We deden een cooling down en liepen richting de kleedkamers. Lieke en ik pakte onze voetbaltassen uit de kleedkamer en liepen richting de aparte douche’s. De jongens douchte samen maar Lieke en ik mochten apart douchen , en dat vonden we maar al te best. Na dat we gedoucht waren ging de hele ploeg in de kleedkamer zitten om vanalles te bespreken over de match van morgen.
De trainer kwam er bij zitten en begon: Zoals jullie allemaal al weten hebben we morgen een UIT wedstrijd, de wedstrijd is in Oirschot, we spelen dus tegen Oirschot vooruit. Ik verwacht dat jullie uiterlijk om 5 over 2 aangekleed in de kleedkamers klaar zitten om te beginnen aan de warming-up. De match zelf begint om 3 uur. Zorg allemaal dat jullie iets warms hebben voor onder je voetbaltenue i.v.m de kou. Het adres van Oirschot vooruit is te vinden op onze website. Morgen zitten Jesper, Koen en Emanuel op de bank. Tessa op goal en de rest mail ik vanavond rond 10 uur naar jullie door. Begrepen? Dan kunnen jullie nu gaan. Tot morgen!
Lieke en ik stonden op en liepen naar buiten. Het was inmiddels 9 uur want we trainden van 7 uur tot half 9. Lieke en ik fietsten naar huis. Lieke draaide af bij haar huis en ik fietse door. Thuis aangekomen stak ik mijn voetbalkleren in het wasmachine en pakte een appel van de fruitmand. Mijn moeder vroeg: Tess, wil jij nog op de computer? Ik dacht even na en ging achter de computer zitten. Ik zette msn aan en begon met Lieke te chatten. Na een uurtje zei mijn moeder dat ik de computer af moest sluiten, ik zei gedag tegen Lieke en sloot af. Ik liep naar de badkamer maar voordat ik de deurklink in mijn hand had besefte ik dat ik mijn pony nog moest voeren. Vlug sprintte ik naar buiten, haalde wat voer uit de zadelkamer en gooide het in zijn voerbak. Toen mijn pony in zijn stal stond te eten deed ik de onderste staldeur op de grendels en zei ook hem gedag. Toen ik binnenkwam waste ik mijn handen en liep opnieuw richting de badkamer. Ik trok mijn pyjama aan en gaf mijn ouders een nachtzoen. Ik liep op mijn dode gemakje de trap op en legde mijn mobieltje aan de oplader. Ik kroop mijn bed in en binnen een mum van tijd sliep ik. Ik begon te dromen over de match van morgen: We begonnen op te warmen voor de wedstrijd, ik deed mee aan de warming up en we begonnen weer met rustige looppas, daarna de wekelijkse oefeningen. Toen moesten we lichtjes naar elkaar beginnen te passen, dat ging nog allemaal goed. Toen gingen we even stretchen en moest ik even naar de wc. De andere ploeg was ook al op aan het warmen. Ow wat zagen ze er goed uit, allemaal jongens, en wat schoten ze hard! Plots werd ik toch een beetje bang... Ik liep terug naar het voetbalterrein en ging verder met opwarmen. Nadat iedereen een paar keer op doel had geschoten en ook ik goed opgewarmt was, gingen we terug naar de kleedkamers. De trainer sprak ons nog even toe en legde nog 1 keer de plaatsen van iedereen uit. Toen mochten we het veld op, klokslag 3 uur ging het startsignaal. Mijn ploeg begon te spelen en had heel veel balbezit... Plots werd Lieke getackeld en Lieke bleef liggen. Wat zou er aan de hand zijn dacht ik? Lieke werd afgevoerd met de ambulance en wij speelden verder. Langzaam maar zeker hoorde ik mijn wekker en ik werd wakker.. Ik realiseerde mijzelf wat ik gedroomd had en hoopte dat de match vandaag niet zo ging eindigen... Of toch wel??

In mijn word bestand heb ik de droom van Tessa in het schuingedrukt staan en hetgene wat gezegd wordt vetgedrukt maar dit is niet doorgekomen op bokt maar dan weten jullie dat. Iemand tips,commentaar?? Hou het wel vriendelijk :o en hou er alsjeblieft rekening mee dat ik 13jr ben ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 14:11

Niemand? ;(

soeboenoe

Re: [VER] Over een meisje wat gaat verhuizen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:39

Ik vind het nog steeds een beetje vlak.. Het is net of ik alleen maar een reeks gebeurtenissen aan het lezen ben.. mensen hebben emoties, denken aan dingen, dromen weg. Dat mis ik echt nog wel in dit verhaal. En het kan zijn omdat dit nog maar het begin is dat ik niet echt een die heb waar dit naartoe gaat, maar vind het nogal een onduidelijk stuk.

Veel punten ter verbetering, maar je moet het absoluut niet oppakken als kritiek! :) Alles is vriendelijk bedoeld.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:02

soeboenoe schreef:
Ik vind het nog steeds een beetje vlak.. Het is net of ik alleen maar een reeks gebeurtenissen aan het lezen ben.. mensen hebben emoties, denken aan dingen, dromen weg. Dat mis ik echt nog wel in dit verhaal. En het kan zijn omdat dit nog maar het begin is dat ik niet echt een die heb waar dit naartoe gaat, maar vind het nogal een onduidelijk stuk.

Veel punten ter verbetering, maar je moet het absoluut niet oppakken als kritiek! :) Alles is vriendelijk bedoeld.

Dus het moet wat uitgebreider zoals de 1ste zin zeg maar :)

soeboenoe

Re: [VER] Over een meisje wat gaat verhuizen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:20

Wacht ik zal proberen een voorbeel te geven. Even denken hoor.

Voorbeeld:

Ik liep naar de tafel, ik pakte de brief en maakte die open. In de brief werd ik toegelaten tot mijn nieuwe school.

OF

Ik liep naar de tafel en daar zag ik de brief al liggen. Ja, het logo van mijn nieuwe school stond op de envelope. Met trillende handen maakte ik de brief open.. "wat als ze me niet toelaten? Wat als ik niet goed genoeg ben?" Aandachtig las ik de regels, het was een hele pagina vol. Na 3 keer lezen kon ik het nog niet geloven... JA ik was toegelaten! Van blijdschap sprongen de tranen me in de ogen, dit was waar ik op gehoopt had, mijn droom kwam eindelijk uit!

Nu heb je hetzelfde "tijdsbestek" in 2 dezelfde verhalen op 2 totaal verschillende manieren geschreven. Nu mag jij mij vertellen welke jij leuker vond om te lezen. ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:29

soeboenoe schreef:
Wacht ik zal proberen een voorbeel te geven. Even denken hoor.

Voorbeeld:

Ik liep naar de tafel, ik pakte de brief en maakte die open. In de brief werd ik toegelaten tot mijn nieuwe school.

OF

Ik liep naar de tafel en daar zag ik de brief al liggen. Ja, het logo van mijn nieuwe school stond op de envelope. Met trillende handen maakte ik de brief open.. "wat als ze me niet toelaten? Wat als ik niet goed genoeg ben?" Aandachtig las ik de regels, het was een hele pagina vol. Na 3 keer lezen kon ik het nog niet geloven... JA ik was toegelaten! Van blijdschap sprongen de tranen me in de ogen, dit was waar ik op gehoopt had, mijn droom kwam eindelijk uit!

Nu heb je hetzelfde "tijdsbestek" in 2 dezelfde verhalen op 2 totaal verschillende manieren geschreven. Nu mag jij mij vertellen welke jij leuker vond om te lezen. ;)

Het 2de :) en ik snap wat je bedoelt. Zal ik het stuk herschrijven en hier neer zetten?? Alvast bedankt :)