[FOTO] Engeland 2010

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeRoosje

[FOTO] Engeland 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 17:40

Ik ben met school 2 weken terug naar Engeland geweest!
En dit zijn dus nog wat foto's van Engeland!

1# Uitzicht op London vanuit Greenwich park
Afbeelding

2# Beeld in Greenwich park, hij staat alleen scheef op de foto :(
Afbeelding

3# Tja gewoon wat blaadjes
Afbeelding

4# Bladeren met daarachter uitzicht op London
Afbeelding

5# Toren van Windsor Castle
Afbeelding

6# Windsor Castle
Afbeelding

7# Windsor Castle
Afbeelding

8# Weggetje
Afbeelding

9# Canterbury Cathedral
Afbeelding

10# Op de boot
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [FOTO] Engeland 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:18

Ik heb een heel aantal offtopic berichten verwijderd. Graag opbouwend commentaar geven, tips en tricks waar de TS wat van kan leren.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:30

Ik vind het eerlijk gezegd geen hele mooie foto's, meer vakantieplaatjes dan echt fotokunst zeg maar. :)

Daarbij lijkt het of er een soort waas over de foto hangt? Daardoor komen de kleuren heel apart uit.
Verder kan je wat meer met compositie spelen, zodat je of richt op één ding, en dat goed neerzet,
of je neemt wat meer dingen op de foto, voor een overzicht. Het is het nu elke keer net niet.

Maar blijven oefenen! :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:06

Ik ga mee in het commentaar van MarrieLeen. Buiten dat is het niet slim om zoveel foto's in je topic te zetten. Zo kunnen we je niet echt goed commentaar geven.

Je foto's missen toch echt een boel kwaliteit en originaliteit. Ik vind dat je het goed probeert, maar je moet het nog even uitbreiden. Veel foto's zijn niet scherp, zoals nummer 8. Probeer echt te gaan zitten voor je foto's en ze met gevoel te schieten. Natuurlijk was je met je school weg, en dat geeft niet zoveel gelegenheid als je misschien zou willen, maar neem de tijd om een foto te maken. Bekijk wat het beste punt is om vanaf te fotograferen en bekijk welke compositie je wil. Is het onderwerp interessant genoeg, of kun je het interessanter maken?

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 20:25

Dank jullie voor de tips, zal het volgende keer zeker proberen!
Soms had ik idd te weinig tijd om rustig een foto te maken!
Sommige zijn idd wat onscherp, nu ik er goed op lette!

Zie net dat ik een foto ben vergeten er bij te zetten!

Afbeelding

Voor deze foto heb ik al meer tijd genomen dit was op de boot, dus had ik veel meer tijd om hem te maken!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:59

Ik ga niet op alle foto's stuk voor stuk reageren, dat zijn er echt veel te veel.

Ik ben zelf van de zomer ook in Engeland geweest, 5 dagen lang. [2 weken lang spierpijn gehad van m'n camera meesjouwen :7 ] en ik vind deze foto niet eh, kenmerkend zeg maar voor Engeland. Ga inderdaad mee met Marit en Marrieleen. Bovendien in de laatste foto die je hier postte zit énorm veel ruis, en hij oogt niet scherp. Ik mis sowieso over het geheel veel scherpte. De compositie's zijn ook niet geweldig moet ik zeggen, ga eens wat vaker door je knieeen, probeer eens een andere hoek. En let op je horizon [dat de foto's recht zijn!] want dat kan enorm snel gaan storen als de horizon afwijkt.

Succes! ;)