[SCH] Mijn kleine, grote zus.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[SCH] Mijn kleine, grote zus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 12:21

Hoi.
Gister heb ik van mijn vader een aquarelblok en een kwast gekregen. Het is een blok van Schut. 300grams, en aan kanten vast gelijmt. (En het werkt echt , het papier is nauwelijks gaan krullen :D )

Ik heb een foto van mijn zus gebruikt. Op de foto was ze een jaar of 3. Op mijn tekening lijkt ze een jaar of 6 (vind ik) maar m'n ouders herkenden hun oudste dochter er wel in. Vandaar mijn kleine, grote zus als titel :D

Afbeelding
Op de foto is best veel weg gevallen.. iemand tips hoe ik een betere foto kan krijgen?

Ik zou graag wat tips krijgen hoe ik mijn aquarellen wat beter kan krijgen, maar dit is nog maar mijn 3e of 4e aquarel, dus ik ben opzich wel tevreden :D .
Xx Leonie

Voor de liefhebbers. Dit was mijn 2e portret.
Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:11

*D hey, leuke aquarellen!
Vind je zus inderdaad wat "ouder" lijken op je schilderij, denk door de mond + vorm van het voorhoofd, doet wat volwassener aan..
Die tweede is ook gaaf! Mooie zachte kleuren, leuke houding ook, niet zo'n saai " pasfotoformaat"

*hebben jullie geen scanner? Dat werkt (ligt er natuurlijk aan hoe groot je werk is) ook heel fijn :j
Maar euh, buiten in het zonnetje foto maken? (en zorgen dat je camera instellingen niet op gloeilamp ofzo staan :') )

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 14:21

_l_amanda_l_ schreef:
*D hey, leuke aquarellen!
Vind je zus inderdaad wat "ouder" lijken op je schilderij, denk door de mond + vorm van het voorhoofd, doet wat volwassener aan..
Die tweede is ook gaaf! Mooie zachte kleuren, leuke houding ook, niet zo'n saai " pasfotoformaat"

*hebben jullie geen scanner? Dat werkt (ligt er natuurlijk aan hoe groot je werk is) ook heel fijn :j
Maar euh, buiten in het zonnetje foto maken? (en zorgen dat je camera instellingen niet op gloeilamp ofzo staan :') )

Hoi,
Pasfotoformaat? Zoals de eerste dus :P Haha.
Ja, we hebben een scanner, maar ik ben er nogsteeds niet achter of die ook kleur kan scannen.
Beide tekeningen zijn trouwens gewoon A4.

LeonieL

Re: [SCH] Mijn kleine, grote zus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 14:18

Ik ben gisteren weer begonnen met een nieuwe aquarel. Dus tips over deze zijn nogsteeds welkom hoor . :D

Inney

Re: [SCH] Mijn kleine, grote zus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:51

Je zus lijkt inderdaad ouder op de aquarel. Verder vind ik hem erg goed, vooral omdat je pas sinds kort met aquarel bezig bent.

De 2e vind ik erg gaaf. De ogen spreken ook meer als de eerste vind ik zelf. Je hebt alles mooi zacht neer gezet. Super!

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:20

Knap dat je al zo goed op weg bent. Maar vind inderdaad je zus(je) wel wat verouderd lijken.. Maar je doet het in elk geval beter dan mijn teken en schilderkunsten! :D