[SITE] Nieuwe uitstraling eigen website

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[SITE] Nieuwe uitstraling eigen website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 09:30

Mijn eigen website is altijd een beetje een ondergeschoven kindje. Hij draait nu al ruim 5 jaar, en de laatste opmaak heeft alweer 2 jaar dienst gedaan. Tijd dus voor iets nieuws. :)
Meteen maar een wat degelijker logo gemaakt. Of ja, daar was ik al een tijdje mee bezig. Maar gister eens echt afgemaakt en meteen de site veranderd.

Afbeelding
GA NAAR DE SITE

Ik houd het wel graag zo simpel mogelijk. Overzicht moet wat mij betreft het sleutelwoord zijn.

Wat vinden jullie van deze nieuwe opmaak?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:42

Ik vind het een ontzettend gave site maar wel heel erg huge..
Van mij had alles net een tikkeltje kleiner gemogen, komt wat overdreven over op mij..

Opzet vind ik wel errug gaaf. +:)+

Mireille

Re: [SITE] Nieuwe uitstraling eigen website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 09:57

Met welke resolutie kijk je?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:00

Ik vind het een mooie, rustige en duidelijke site!
Ik hou niet van veel poespasjes ed, ziet er echt top uit :j

Edit; WAT een gave customs staan dr tussen zeg :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:13

Nette overzichtelijker website! leuke achtergrond!
heb een paar puntjes!

"Jeej, ik heb iets nieuws geupload in de portfolio!"
op de nieuwspagina moet zijn: HET portfolio :)

Ik vind de header erg groot met alleen je naam er in.
en om heel pietluttig te zijn... De ruimte tussen je voor en achternaam in het logo is groter als de marge rond het logo daardoor lijkt het een beetje of voor en achternaam op gesplitst zijn. zou ze beetje dichter bij elkaar zetten. denk dat het dan beter uit komt :)

en tot slot werkt de muziek link niet. bij 'houdt van muziek'
Ook linkt het portfolio niet helemaal door in het begin (later wel)

Hoop dat je er wat aan hebt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:47

mooi hoor :) alleen heel irritant is dat als ik je portfolio bekijk de foto's te groot zijn voor mijn scherm. Dat ik ze dus niet volledig kan zien. Is daar iets aan te veranderen of ligt dat aan mijn laptop? (ik gebruik trouwens een normaal formaat scherm. Geen mini ofzo)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 20:51

Thanks. 'Het' portfolio is een knullig foutje. Dat moet ik gaan verbeteren. Ook de linkjes die ik nog niet goed gecheckt heb... :o

Betreft het logo; ik heb er bewust voor gekozen mijn voor- en achternaam zo los van elkaar te trekken. De 2 namen opzich zijn een totaal handmatig aangepast lettertype. De letters staan allemaal vrij dicht op elkaar. Ik heb aardig zitten schuiven en spelen met de ruimte tussen de 2 namen. Wat ik niet wilde was dat die ook samen zouden smelten. Vandaar dat ik een redelijke afstand wilde bewaren. Maar misschien kan de ruimte rond om het logo wel wat groter. Al lijnt het nu wel heel prettig met de rest van de content...

Wat voor resolutie heb je Nini_roosje?
De website is optimaal gemaakt voor een resolutie van 1280x800. Dat wil zeggen dat de breedte van de website en de breedte van de foto's precies past. Dan moet je inderdaad wel scrollen om de inhoud van boven naar beneden te zien. Maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem, omdat ik op deze manier wel de beelden er heel groot in kan zetten. En met name voor grafisch werk is dat toch wel prettig, omdat je dan bijvoorbeeld meerdere pagina's uit een opmaak op groot formaat onder elkaar kunt bekijken. :)

De screenie is op een resolutie van 1920x1200. Dan krijg je dus een mooi grote achtergrond te zien.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 15:11

Ik heb op een kleinere monitor met 1280x800 gekeken. En dan was het inderdaad allemaal wat groot. Dus ik heb alles aangepast. Breedte van alles, lettertypes etc. Past het zo beter? :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:13

Ik heb ernaar gekeken en vind het een chique site. Wel staan er wat spelfoutjes in. Ik kan ze wel een keer nalopen, maar heb daar nu even geen tijd voor. :) Later ook goed?

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:52

Wauw, hele mooie kleuren!

Vind alleen dat twitter en facebook onderin niet zo professioneel

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:58

Ja ziet er goed uit. Ik vind de achtergrond ook wel rustgevend en zacht, maartoch ook een weidse uitstraling hebben. Ik hou altijd van veel foto's en weinig tekst. Misschien dat je qua typografie nog een beetje kan spelen in je opmaak? Of mss. het lijntje boven portfolio laten doorlopen tegen de rand aan zodat hij de achtergrond en de voorgrond net iets meer tot één geheel maakt. Misschien dat je achter je logo ook nog iets heel licht in de achtergrond kunt verwerken zodat je net iets meer onderscheid krijgt tussen je 'gewone' tekstblok en je logoblok.

Maar goed, dit zijn meer details. Desalniettemin is het een nette, mooie site!