[FOTO] Nog niet toe aan herfst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

[FOTO] Nog niet toe aan herfst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 16:50

Ik wilde eigenlijk vandaag buiten gaan fotograferen, helaas door de aanhoudende regen geen herfst plaatjes.
Dan nog maar even terug naar de zomer...

Afbeelding

Afbeelding

Tips/commentaar zeer welkom!
Dus wat vinden jullie ?

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:49

Die eerste foto spreekt me heel erg aan! Dat softe, en die kleuren, ja die vind ik mooi :) Tweede is ook netjes maar doet me gewoon minder ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:57

De tweede foto vind ik geen mooie plaat: de onscherpte werkt hier niet mooi en alles is wat vaag, daarnaast is hij niet mooie belicht. De eerste daarentegen vind ik een prachtige foto: de dieptescherpte werkt, de kleuren zijn mooi, het licht is goed. Wel kan hij nog een stuk sterker met wat nabewerking (of bij een volgende poging): de foto net iets oplichten, het bloempje uitlichten, net iets verscherpen, en vooral: een wit ipv zwart randje past bij deze foto veel beter, denk ik. Ook zou de saturatie misschien iets lager kunnen, hij is nu extreem blauw en als hij iets gedesatureerd is komt dat mooier uit :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:08

Dankjulliewel voor het commentaar.
Persoonlijk houd ik niet zo van nabewerken, vandaar dat ik dit niet heb gedaan.
wat betreft de tweede foto hebben jullie helemaal gelijk.

@ Killyenn, de foto wil ik juist niet verscherpen! Het is juist de bedoeling om hem wat vager te houden, dit heb ik ook bewust gedaan.
Ik heb de foto namelijk gemaakt met een pantykousje gemaakt om mijn lens, voor het verzachtende effect.
Ik zat inderdaad te twijfelen tussen een zwart of een wit kader, maar de foto werd echt mooier met een zwarte, kwa kleur
kan ik er inderdaad misschien nog wel wat mee doen.