Eindelijk het goede deel weer gevonden dus we gaan weer verder
hier waren we gebleven bij H3
Citaat:Een oude vriend.
De derde dag op school, weer een mislukte dag ik was dood op door gister avond ik kon geen stap meer verzetten. Maar de mensen keken niet meer zo erg naar mij. Dat vond ik toch wel fijn, mijn blauwe plek werd al minder maar het was nog wel gevoelig. Bij Qnna was het nog wel erg te zien. Ik liep het aardrijkskunde lokaal in. Bij het naar binnen lopen kregen we gekleurde kaartjes, ik had een donker groene gekregen met een nummer 2 er op geschreven. Ik zocht naar een groepje van vier tafeltjes met een groen blaadje er op het groepje tafeltjes stond ongeveer in het midden van de klas er zaten al 3 jongens, Marco zag ik en John en nog een jongen die ik nog niet kende hij was lang en slank hij had een spits gezicht met halflang blond haar dat zijn spitse gezicht een beetje bedekte.
‘Hallo, jullie hebben ook een donkergroen kaartje?’ Vroeg ik nonchalant.
‘Ja zeker.’ Zei de blonde jongen, die me bestudeerde, en lachte geheimzinnig.
‘Je kent me niet meer hé Jamie?’ Vroeg hij lachend.
‘Hé sorry?, moet ik jou kennen dan?’ Vroeg ik.
‘Nee dus, misschien herinner je dit ff denken hoor het was op een zondag en jij had ruzie met Rason toen kwam ik aan lopen , ik riep wat naar Rason, die toen om keek en ik gooide hem in de fontein.’
‘Nee dat meen je niet! Roël?! Echt ahh wat leuk om je weer te zien dat is lang geleden.’ En we omhelsde elkaar.
‘Joh waar heb je al die tijd gezeten wat ben je gegroeid en wat heb je met je haar gedaan?’
‘Ja nou ja ik heb het geknipt, als ik nog een paarden staart had gehad je me dan nog herkend?’
‘Vast wel!, hoe is het met je merrie heeft ze een gezond veulen gekregen?’
‘Ja zeker het is een merrie veulen ze lijk precies op haar moeder en ze groeit als kool.’
‘Ehh sorry wij zijn er ook nog en wij spreken geen paards.’Zei John nog al beledigd.
‘Ohh sorry het spijt me.’Zei ik snel, maar wel wat beledigd door het woord paards.
‘Oké klas de nummers een en twee maken een paar en de nummer drie en vier, dan worden er ruitjes blaadjes uitgedeeld en dan mogen jullie een doorsnede van de twee hoogste bergen ter wereld maken dus ga maar zoeken.’
‘Ik heb nummer 2.’ Zei ik.
Ik keek in het rond ik hoopte dat ik bij Roël kwam ik wilde zo graag bij praten.
‘Ik heb nummer 1 gezellig Jamie kunnen we bij praten.’ Zei Roël.
Ik keek nog al dankbaar.We zochten samen de bergen en we kwamen op de Mount Everest uit dat die het hoogste was en daarna de Chimborazo van af de zeespiegel gemeten. We waren druk aan het tekenen toen Roël er op eens wat tussen door gooide.
‘En doet mijn broertje wel een beetje aardig tegen je?, ik heb het gehoord van het gevecht tot nu en van het arrestatie bevel enzo…trouwens je hebt een paar mooie klappen uit gedeeld zeg.’zei hij grijnzend.
‘Ehh dat vat ik maar op als een compliment, ehh oké vertelde hij het wel eerlijk… Rason bedoel ik.’
‘Dat denk ik wel want hij vind je nog steeds leuk ook na die klap die je hem gaf.’
‘Sorry hoor maar die verdiende hij…’ Zei ik terwijl ik blozend naar beneden keek.
‘Ja hij moet ook niet zo opdringen, maar hij heeft die opdracht ook maar gekregen hé Hij vind het vreselijk om het te doen.’
‘Hmm… En jij ?’
‘Nee ik ben hier om het in de gaten te houden nadat ik het gehoord had van het gevecht ben ik hier na toe gereisd voor de zekerheid.’
‘ahh…ik ben klaar jij ?’
‘Ja ik ook, maar wat is je plan ga je vluchten of ja…’
‘Ik weet het nog niet het is pas over ongeveer drie maanden dus ja ik zie wel, ik heb nog geen plan maar dat komt vast wel.’
‘Nog een vraagje hoor voor dat je vertrok riep je dat alles Qnna’s schuld was kan je me dat uitleggen?’
‘Nee nou ja ik kan het wel maar dat wil ik niet en dat doe ik ook niet.’ Zei ik koppig.
‘Oké.’ Zei hij als laats.
‘Sorry, ik wil gewoon niet dat Rason het weet ik ik voel me er nogal rot over van wat er is gebeurd tussen Qnna en mij we waren altijd zulke goede vriendinnen maar het is overgewaaid en ze heeft nieuwe beschermers gevonden, dat was eerst mijn taak en daar baal ik van, Nu mag ze de pot op van mij ik ben klaar met haar.’ Ik zat met mijn handen in mijn haren ik loog niet ik baalde er echt van.
‘Ja dat snap ik het zou jou taak worden…daarom ben ik hier ook om je op te vrolijken en om mijn broertje in toom te houden, hij heeft ruzie met Cedric trouwens…’
‘Hoezo om mijn op te vrolijken?, en waarover hebben ze dan ruzie?’
‘Dat zie je wel naar school, en dat weet ik niet of het zo handig is omdat te vertellen.’
‘Waarom zeg je het dan?’
‘Om je nieuwsgierig te maken.’
‘Nou dat lukt wel.’
Ondertussen werden onze blaadjes op gehaald.
‘Waar zijn de jongens eigenlijk nu?’
‘Ik weet niet ik hoorde dat ze niet op school zouden zijn de eerste 2 uur waarom weet ik niet.’
‘Oké daar kom ik straks snel genoeg achter.’ Verluisterde ik.
‘Doe geen gekke dingen hoor.’
Hij pakte zijn tas is de bel was gegaan. Ik liep de deur uit achter Roël aan, naar de volgende verdieping naar Duits waar ik dus totaal geen zin in had. De leraar die Duits gaf gaf eigenlijk geen Duits het enige waar hij over praatte waren beroemde Duitse films. En over een hamster die hij kwijt wilde, hij had hem al op zijn brommer mee genomen en ik de droger gestopt en nu zou hij hem nog een hele dag voor de ventilator proberen te zetten zijn kinderen mochten het niet weten het moest er uit zien als een natuurlijke dood. Geweldig dacht ik ik verveelde me dood!. Maar toen klonk het woord waar ik me zo op verheugde.
‘Auf Wiedersehen.’
Yes we mochten gaan. Ik liep de deur uit richting de kantine lekker eten of toch niet. Ik bleef verstijft in de rij staan daar kwamen Rason en Cedric binnen. Roël liep om hun af, ze schudden elkaar de hand en gingen aan een tafeltje zitten vlak bij mij. Ik haalde wat op en ik liep er langs om naar een leeg tafeltje te zoeken maar Roël riep al of ik er bij kwam zitten. Ik liep er al na toe. Automatisch eigenlijk ik wist dat het niet handig was.
‘Oké ja gezellig, ehh waar waren jullie?’ Ik keek naar Rason en Cedric.
‘Dat gaat je helemaal niets aan!’ Zei Rason heel bot en chagrijnig.
‘Zo met het verkeerde been uit bed gestapt!?’ Vroeg nou ja ik zei het eigenlijk.
‘Ja dank zij hem!.’ En hij keek heel kwaad naar Roël zijn broer.
‘Wow waarom is het nu ineenkeer mijn schuld!?’
‘Ja jij moet haar zo nodig leuk vinden!’ Hij keek nogal kwaad naar mij.
Ik dacht dat het beter was al ik maar zou gaan. Ik stond dus stilletjes op en liep weg naar een andere lege tafel. Ik hoorde ze zelfs nog 3 tafels verder op ruziën wat was ik ook blij dat er twee jongens om mij ruziede en iedereen kon mee genieten… Ik dacht echt bij mezelf als je blieft laat me weer bij Duits zitten! Waar hij over zijn hamster praatte. Ik had het niet door maar de meiden waren bij me komen zitten Ik had het nog niet door tot dat Qnna me uit mijn gedachte hielp.
‘Zo Jamie, had je het al gehoord van het bevel?’ vroeg ze op een achterdochtige toon, met opgeheven kin.
‘Hoezo wat is er met het bevel?’ Vroeg ik nieuwsgierig.
‘HA dat zou jij wel willen weten hé! Daar zul je snel genoeg achter komen!’
‘Moet je of zo nog een klap voor je kop om je wakker te schudden!’ Siste ik naar haar toe.
‘ZO zo worden we brutaal ha waarom zou je?! al mijn vriendinnen zijn er en je weet wat ze nu kunnen.’ Zei zo zo arrogant dat ik er zo ontzettend kwaad werd dat ik mijn vuist al ophief.
‘Waarom zouden ze hun krachten gebruiken waar iedereen bij is?’vroeg ik met mijn kaken op elkaar.
‘Laat je vuistje maar zakken geloof me dat zullen ze doen voor mij.’Ze grijsde en ze hield haar kin weer opgeheven.
Ik draaide me om en beende me een weg door de scholieren naar de tafel van de jongens en ik stond kwaad aan de kop van de tafel.
‘Dat is wat jullie deden stelletje onbeschofte ehh ehh ik o jongens wat zijn jullie toch een stelletje arrogante eikels als je wilt vechten zegt dat dan gewoon in plaats van met het bevel te kloten!’schreeuwde ik zo wat, er keken al veel mensen onze kant op.
‘Als jij dat wilt best!’Siste Rason.
‘Waarneer en waar!’siste ik tegen hem.
‘Ehh jongens doe dat nou niet.’zei Cedric aarzelend.
‘Bemoei je er niet mee zorg dat mijn uitrusting klaar is!’ Zei Rason met zijn kaken op elkaar tegen Cedric.
Maar Roël keek alleen maar met zijn open mond toe terwijl zijn ogen ieder volgde.
‘Je zou geen domme dingen doen!’ Zei hij op eens.
‘Zo je hebt dus weer een tong…’Ik was niet in de stemming om aardig te doen, en dat speet me wel.
‘Sorry .’ zei ik nog al snel en ik liep naar Rason toe die druk aan het overleggen was ik had nog nooit echt naar hem gekeken waarschijnlijk omdat hij mij weinig interesseerden nu nog steeds trouwens, maar hij was ongeveer net zo groot als mij en had net geen kort maar ook geen half lang zwart haar en grijze kille ogen die mij niet echt aanstonden, en gespierd was hij ook niet echt daar had hij Cedric voor…
‘En weet je het al?’
‘Hmm straks na school net als de vorige keer?’Zei hij met een kille grijns.
‘Is goed op het zelfde veldje? , wapens?’ Vroeg ik met volgens mij een nog al uitdagende grijs.
Eens kijken hoe hij om kon gaan met een wapen , ik zag zijn grijns al weg glijden en boos en onzeker worden maar ik wist dat hij geen nee kon zeggen.
‘Nou oké…’ hij kon niet uitpraten want zijn broer kwam er tussen door en duwde mij op zij.
‘Nee dat doet hij niet je weet dat hij daar niet mee om kan gaan!’
‘Daarom vroeg ik het ook.’ Zei ik nog al onschuldig.
‘Ah leuk geprobeerd net als vroeger?’
‘Ja net als vroeger, ho wacht we hebben geen paarden!, dus niet net als vroeger.’
‘O ja dan ben jij nog niet buiten geweest.’
‘Hé wat nu werd ik ontzetten nieuwsgierig .Ik wilde naar buiten lopen maar de menigte was te dik en de bel ging… nu nog een paar uur tot dat ik wist hoe hij paarden naar hier had gekregen en of het wel paarden waren.
De uren kropen voor bij het duurde veel te lang en we hadden vandaag nog wel 40minuten rooster maar het leken er wel 80. De bel ging nu nog 1 uurtje, er gingen al weer briefjes door de hele school zag ik toen ik naar het Muziek lokaal liep. Er begonnen al jongens naar me te roepen en te schreeuwen. Zo te horen kwamen er weer een heleboel mensen. Mijn blauwe plek was nog niet weg of ik ging al weer een uitdaging aan wat een stommeling was ik zeg niet te geloven, waarom was ik nou zo’n driftkikker en wilde ik altijd alles op lossen met vechten. Die vragen stelde ik aan mezelf. Muziek was deze les wel leuk we moesten een stukje op de piano spelen voor een cijfer en ik vond piano altijd al een leuk instrument ik had ook een paarjaartjes gespeeld maar dat was al weer zo’n 4jaar terug. Ik haalde gelukkig een voldoende een dikke voldoende Yes een 8+ daar was ik blij mee. Na dat iedereen zijn cijfer had gehoord mochten we al gaan voor de bel. Zo kon ik snel naar buiten gaan om te kijken en om me al vast om te kleden. Ik rende naar buiten maar ik zag niets behalve een paar leerlingen. Er streek een vogel neer een buizerd een post buizerd? Ik moest lachen om mijn eigen gedachte. Hij of zij bracht me een briefje.
Kom naar het veld en je zult zien…
Ik pakte mijn fiets en croste naar mijn huis kleedde me om nam mijn dolk mee en rende naar het veld en daar stond hij Roël met mijn paardje die helemaal door het lint ging, ik rende naar hem toe en riep zijn naam ‘OLIVIER!! RUSTIG MAAR!’ Hij keerde zijn oren naar me toe dacht na. Maar sprong om en rende in volle galop naar me toe. Hij maakte een sliding stop(Een stop waarbij het paard zijn benen onder zijn achter hand zet en twee parallelle sporen achter laat.) voor me. Ik omhelsde hem. Ik was ziels gelukkig. Ik stapte achter uit en keek hem in zijn ogen hij deed een stap voor mij achter uit en ik tzijn ogen weer los. Ik keek naar de grond en vroeg hem of ik hem mocht rijden. Hij draaide zijn rug naar me toe en ging door zijn voorbenen voor me. Ik stapte op. En daar gingen we dan in volle galop over het veld. Ik hoorde Roël naar me roepen dat ik rustig aan moest doen alle leerlingen kwamen er aan we moesten rustig gaan stappen om onze energie niet te verbruiken. Ik zag dat Estrique al gebracht werd een jonge merrie Olivier was net iets ouder. En ook steviger gebouwd Olivier was een zweet vos gekleurd paardje met lange blonde manen en staart. Breed maar toch slank gebouwd met ronde gangen. En Estrique was een hele slanke kastanjer bruine merrie met lange zwarte manen en staart wat hakerige gangen maar wel gestrekte gangen. Ze werd helemaal gek met al die mensen ik voelde Olivier al zijn spieren al aan spannen om te gaan helpen.
‘Olivier kan je haar kalmeren voor nu ff dan ga ik met Rason praten.’ Olivier liet het me weten door er na toe te galopperen. Ik sprong er halve wegen af naast Rason.
‘Zo ben je er klaar voor?, je paard word alleen een beetje gek je hebt haar toch geen haver gegeven hé?’
‘Hoezo?’
‘Jij hebt ook geen verstand van paarden hé het is een jong beesie dat heeft ze niet nodig en zeker niet nu ze heel ergens anders waar alles uit balans word gebracht, nou ja stap maar op Olivier is haar nu aan het kalmeren.’
‘Ha of een paard dat kan.’ Fluisterde hij.
‘Nou geloof me dacht ik paarden kunnen meer dan dat de meeste denken.’ En ik vroeg Olivier te komen. Ik sprong op zijn rug en we reden nu en een rustig hand galopje om elkaar heen.
‘En beginnen!’ Riep Cedric.
Er galoppeerde om elkaar heen en we kamen dichter bij elkaar dit hadden we al zo vaak gedaan de dans van de vijand( Was een uitdaging te paard, waarbij je elkaar van het paard moest afslaan, of vechtend moest je elkaar er afkrijgen en het op de grond verder uitvechten. Je paard was je tweede wapen). Rason kwam nog dichter bij en sneed mij af en liet Estrique steigeren voor mij, ik zag dat hij er moeite mee had dus ik liet Olivier zijn gang gaan. Hij draaide om. Ik sprong van Olivier af en liet hem gaan, ik liet nu mijn grootste wapen gaan. Ik zag dat Rason Estrique ook omdraaide en haar liet gaan. Hij sprong van haar af en ze schoot naar Olivier toe, deze dans duurde niet zo lang als de vorige in Xynok, maar nu stonden we er alleen voor ik bedacht me alle truckjes die ik nog niet bij hem had uit geprobeerd en dat waren er maar weinig want ik had hem al zo te grazen genomen op zo veel verschillende manieren en ik zag dat hij er op voorbereid was. Om toe te slaan was nu moeilijker dan ik dacht. Hij had zijn huiswerk dus gedaan en ik grijsde. Hij keek mij verbaast aan. Hij liep pas voor pas naar mij toe en ik deed het zelfde. Ik keek naar mijn handen ik had er voor de zekerheid maar weer stukken stof omheen gewikkeld hij dat ook gedaan. Hij hief zijn vuist om en probeerde me in mijn zij de slaan maar ik draaide weg ik probeerde het zelfde maar hij deed mij na. Ik hoorde de mensen joelen. Ik haalde uit naar zijn knie met mijn voet en raakte hem hij zakte door zijn been maar hij raakte me op mijn sleutelbeen waar een pijnscheut door heen ging. Ik werd kwader en hij ook zijn grijze ogen spoten vuur.
‘Waarom wil jij alles op lossen met vechten Jamie?’ Vroeg hij aan me charmant maar toch kwaad.
‘Ik weet het niet het is al uit mijn mond voor dat ik het zelf besef.’
‘Mooi dom…maar waarom stoppen we gewoon niet?’
‘Om dat ik nooit stop in een gevecht weet je nog?’
‘Ja helaas wel ja, je weet dat ik daar niet zo’n fijne herinneringen aan heb.’
‘Ja en dat is daar nou zo leuk aan. Dat ik het jou blijf herinneren , fantastisch.’
Rason kwam op me af en haalde een paar keer snel achter elkaar uit Ik verdedigde me en sloeg terug maar hij was sneller geworden na de laatste keer . Hij ontweek het en draaide om me heen en stond achter me, ik bukte ik hoorde hem uithalen maar hij miste. Ik probeerde met mijn been uit te halen Ik raakte hem in zijn zij ik hoorde hem kreunen van de pijn, tot ik een klap tegen mij linker oor voelde het was een harde dreun en ik viel op de gronden ik rolde uit automatisme weg ik was bang dat hij mij nog een schop na zou geven. Maar dat deed hij niet want toen ik op probeerde te staan zag ik dat hij ook lag en op probeerde te staan hij zat op zijn knieën met zijn handen in zijn zij. Ik probeerde op te staan maar het duizelde me nog in mijn hoofd maar ik wilde niet als tweede eindigen, dat vertikte ik dat hoorde niet bij mij ik was nog nooit als tweede geëindigd en dat zou dus vandaag ook niet gebeuren. Ik stond op maar viel bijna weer ik hoorde de menigte joelen en sommige kwamen dichter bij is zag Cedric en Roël ook aan lopen maar Rason stond al weer op zijn benen en hielp mij maar stapte daarna weer naar achteren zo dat het gevecht hervat kon worden. Ik stond weer op mijn benen en alles was weer helder en deze keer wilde ik uithalen maar hij was me voor en hij raakte mij in mijn maag waarop mijn reactie was dat ik naar hem uit haalde en hem volop in zijn gezicht raakt. Het was over hij lag lang uit en kreunend, Cedric en Qnna kwamen al aan gerend. Ik draaide me half om en keek nog uit mijn ooghoeken naar Rason die probeerde op te staan, zo te zien was het toch nog niet aan het einde, Ik werd van achteren met een karate slag schuin in mijn hals geslagen, toen viel ik neer ik had verloren daar dacht ik op het laatste moment aan en het laatste wat ik hoorde was gejoel.
En daar was de zwaan weer vast geketend en wel… schreeuwend om hulp en ik was weer loos, maar deze keer waren ook mijn armen vast geketend. Ik werd wakker uit de nachtmerrie.
hier h3 nog eens om er weer in te komen...ik hoor wel als er meer moet komen

:D