fotografisch papier en grijsverloop filters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

fotografisch papier en grijsverloop filters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 14:50

Hallo allemaal,

Voor een nieuw experiment ben ik op zoek naar fotografisch papier. Oftewel, van dat papier dat je uiteindelijk zelf nog met behulp van chemische badjes moet ontwikkelen. Waar kun je dit nog krijgen tegenwoordig? Ben al bij twee fotozaken geweest, beide hadden het niet meer. Om eerlijk te zijn, werd ik ietwat raar aangekeken.

Nog een vraag waar ik raar mee aan werd gekeken was op de vraag of men ook grijsverloop filters had. Schijnt ook erg ongebruikelijk te zijn. Waar kun je die vinden?

Groetjes,

Maaike

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:33

Cokin heeft grijsverloop filters. Zijn erg leuk om mee te werken! Ik heb de mijne besteld bij Camera.nl ^^

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 15:44

Thanks! Ga gelijk even kijken. Edit: dat is jammer, ik zoek ze echt als rondje, waarbij je het filter kan draaien.

Dan alleen nog opzoek naar lichtgevoelig papier zoals het schijnt te heten in het Nederlands. Frustrerend genoeg is er genoeg te verkrijgen op Engelse en Amerikaanse sites, maar niets in Nederland. En laat ik nu net geen creditcard hebben. Verdorie!
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 09-10-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KDS

Re: fotografisch papier en grijsverloop filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:45

ik heb het wel bij grote fotowinkels gehaald, en bij 'het fotowinkeltje' bij ons op de (kunst)academie...

Het wordt natuurlijk wel steeds minder helaas.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 15:51

Bij de fotowinkel in het stadje stonden ze me aan te kijken alsof ik zo uit de jaren '50 van de vorige eeuw was gestapt. Ben nu aan het kijken op het internet, maar kan echt niets vinden!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:57

hmm, tja ik weet dat fotowinkels in haarlem het dus nog wel hebben, ook niet in grote hoeveelheden opzich; maar ach, als ze je eenmaal kennen.
Ik weet niet hoeveel ik nog heb liggen (en ben niet gewillig de verpakking hier en nu open te maken... :P ) maar anders zou je dat wel over kunnen kopen als je haast hebt ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:05

Ik ben vanmiddag even aan het knutselen geweest om een eigen pinhole camera te maken (kwam overjarig bier tegen in de koelkast) en wilde daarmee solar trails proberen te fotograferen. Moet er alleen nog wel even papier in!

Verbaas me er gewoon over dat je dat niet gewoon op het almachtige internet kunt vinden!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:14

Ilford MG IV RC 1M

Zou dit het kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:45

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:47

als je het echt nergens kunt vinden, ik heb het ergens nog wel liggen... ilford is het merk idd, het mijne komt van de kunstacademie-winkel.. :D