[VER] Kort verhaal over liefde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

irisssssje

[VER] Kort verhaal over liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 19:29

Ik schrijf eigenlijk nooit, maar toen wij op school een schrijfopdracht kregen om een verhaal van minimaal 500 woorden te maken, vond ik het toch eigenlijk wel leuk. Dit is tot nu toe wat ik op papier heb gekregen. Ik sta héél erg open voor tips en commentaar.
Vooral het einde vond ik erg moeilijk.... Dus, tips voor een beter einde? :Y)

‘Gaat hem toch niet worden, sorry’ hoor ik mezelf weer zeggen. oliebol, weer iemand gekwetst. Ik ben gewoon niet goed in het spel der liefde. Sinds ik met deze rot gevoelens te maken heb gekregen, is het me nog geen één keer goed afgegaan.
Tessa daarentegen ging het perfect af wat jongens betreft. Toen ze twaalf was leerde ze Thomas al kennen, een jongen van twee jaar hoger op onze school. We waren voor het eerst op een schoolfeest en voor ik het wist stond ze volop met hem te zoenen, midden op de dansvloer. Vanaf toen wist ik zeker dat ik het achterblijvertje was op gebied van jongens. Spannende jongens.
Vlak na het schoolfeest had Tessa al voor de eerste keer seks, met Thomas. Maar haar tweede, derde en zelfs vierde bedpartner lieten ook niet lang op zich wachten. We waren net een jaar verder, zaten net in de tweede klas van de HAVO en mijn beste vriendin was een slet. Geen twijfel mogelijk.
Toch was ik jaloers op de aandacht die zij kreeg. Ik kreeg ook aandacht, maar van het type jongen waar ik totaal niet in geïnteresseerd was. Ik wilde ook eens aandacht van spannende jongens, dus maakte ik een pagina aan op Hyves. Ik zette hier wat uitdagende foto’s op. Van die foto’s met net iets teveel decolleté, een net iets te uitdagende blik en een net te kort rokje. En het werkte. Na een week had ik al zes reacties in mijn inbox.
Alle reacties kwamen op hetzelfde neer, maar één reactie vond ik opvallend. Ik ben hier op in gegaan.
Ik en Stephan kennen elkaar vandaag de dag precies vier jaar. Na zijn bijzondere berichtje op mijn Hyves pagina vier jaar geleden, mocht ik hem gelijk. Sinds die dag is er geen dag voorbij gegaan dat we elkaar niet spraken. Ons eerste afspraakje weet ik nog heel goed, ongeveer drie maanden na ons intieme contact via internet. We hadden afgesproken om een colaatje te drinken in de stad.
Toen Stephans zusje op 13 jarige leeftijd in aanraking kwam met een loverboy, is zijn wereld totaal veranderd. Drie jaar lang leefde hij in angst, want niet alleen zijn zusje was in gevaar. Zijn hele familie kon elk moment iets overkomen. Totdat zij zich op haar 16e verjaardag ophing. Wel met een handdoek over het touw om haar nek, zodat diegene die haar zou vinden de striemen van het touw niet zouden zien. Er was weer enigszins rust in zijn familie, al was het verdriet groot. En dit drama begon allemaal, met een uitdagende foto op Hyves.
‘Je bent veel te mooi om jezelf zo ordinair op internet te zetten, laat je niet beïnvloeden door je omgeving maar geloof in je eigen schoonheid’. Na de nare ervaring met zijn zusje, kreeg hij het spaans benauwd toen hij mijn profielfoto zag.
Een week na ons eerste contact, was mijn profielfoto gewist en mijn beste vriendin was mijn beste vriendin niet meer. Stephan had mijn ogen geopend. Hij heeft me laten zien hoeveel ik waard ben als persoon en hoe weinig, verkleed als slet. Verkleed ja, want ik ben geen slet en ik was het ook niet.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:08

mooi stuk, ik zou zeker door gaan met schrijven als ik jou was.
ik zat er echt helemaal in