eigen wezens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Altobelli

eigen wezens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 17:43

is er nog iemand die zelf wezen verzint en ze vervolgens helemaal uitwerkt?
ik heb zelf een nieuw wezen bedacht in een verhaal, maar ik teken en speel hem ook wel eens.

Citaat:
De halfwolf
de halfwolf is een roofzuchtig dier dat met name 's nachts actief is. Hij heeft veel menselijke, maar ook wolfachtige trekken. Zo heeft hij een wolvenkop en staart maar loopt op twee poten en kan zeer goed klimmen. Tijdens het vollemaangedeelte van de maancyclus kan hij niet praten en is minder menselijk. In het nieuwemaangedeelte praat hij en krijgt emoties. Zijn grommen klinkt dan ook minder wolfachtig. Ook is hij dan aardiger.
Het grootste verschil tussen halfwolven en weerwolven is dat weerwolven rond volle maan 's nachts volledig wolf zijn. Tijdens nieuwe maan en overdag zijn ze gewoon mens. De halfwolf blijft half wolf en half mens, dus ook overdag. Halfwolven worden dan ook vaak verbrand op de brandstapel in plaats van de weerwolf.
Er zijn mensen die de wolven hun leven geven in plaats van werk. De halfwolven zijn geliefde arbeiders omdat ze over het algemeen sterker zijn dan mensen. De mensen die dit voor de wolven doen zijn dan ook vaak mijneigenaren of houthakkers die personeel nodig hebben. Meestal is het leven daar zwaar en uit ellende pleegt zo'n halfwolf vaak zelfmoord. Daardoor blijft er vraag naar ze.

de halfwolf die de hoofdpersoon van mijn verhaal is is vegetariër :Y) en erg vriendelijk, dus de algemene beschrijving past niet echt bij hem :D

zijn hier meer mensen die dat doen? in verhalen of tekeningen?

8nnemiek

Re: eigen wezens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:47

Ik wilde daar ooit mee beginnen, maar uiteindelijk niks van gekomen omdat ik het altijd zo druk heb :Y) Ik ben helemaal gek op mythologische wezens en sprookjesfiguren en fantasiewerelden :D
Humon op Deviantart.com verzint ook haar eigen soorten, echt geweldig!

Die halfwolf van je klink ook gaaf! Al denk ik dat de naam nog wat origineler kan :D Heb je ook al tekeningen?

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 16:21

ik heb voor zover ik weet 1 tekening. kan misschien wel een foto plaatsen, maar hij is wel een beetje (heel erg) nagetekend van een weerwolf uit een tekenboek :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:58

Leuk! ik heb wel een klein eigen "beestje", (James, heet ie :') ) maar da's meer zo'n monstertje wat je vroegâh op je schoolboeken tekende als je je verveelde :')
Ga je je halfwolf nog uitwerken, zodat ie wat meer "van jou" wordt? Je eigen tekenstijl bedoel ik ;) :j
Lijkt me leuk!

*edit: was ook een opdracht in het eerste jaar v Minerva: "creeër je eigen wezen". Wat ik toen gemaakt had..euh... :D vergeten.. *

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:14

Ik verzin ook een hoop wezens zelf. Heb er in mijn boeken al een stuk of 6 verzonnen, inc. tekeningen en beschrijvingen. Ik maak nu ook een soort van veldgids waar ze allemaal instaan.

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:51

InekeH87 schreef:
Ik verzin ook een hoop wezens zelf. Heb er in mijn boeken al een stuk of 6 verzonnen, inc. tekeningen en beschrijvingen. Ik maak nu ook een soort van veldgids waar ze allemaal instaan.

wauw, dat is natuurlijk helemaal leuk +:)+ !

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 13:14

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:19

Ik kan em niet zien nee
Met photobucket.com of mijnalbum kun je wel foto's uploaden :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:25

Oeh, eigen wezens verzinnen is altijd erg leuk! :D
Ik heb ook eens een halfwolf-wezen verzonnen, maar die zag er wel even wat anders uit :)

Krijg direct weer inspiratie! :D

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 06:37

8nnemiek schreef:
Ik kan em niet zien nee
Met photobucket.com of mijnalbum kun je wel foto's uploaden :)

je kunt hem als het goed is zien als je op de link klikt.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:25

kan em niet zien ;( (pagina kan niet worden weergegeven?)
maar met mijnalbum of photobucket kun je em gewoon als plaatje weergeven, wel zo makkelijk :D en doet het altijd!

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:23

_l_amanda_l_ schreef:
kan em niet zien ;( (pagina kan niet worden weergegeven?)
maar met mijnalbum of photobucket kun je em gewoon als plaatje weergeven, wel zo makkelijk :D en doet het altijd!

ik zal nog wel even kijken.