Atelier inrichten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Atelier inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:34

Ik kom er nog niet helemaal uit, dus misschien hebben jullie nog leuke ideeën :D

Ik ga een ruimte op zolder inrichten als atelier, om te schilderen, meubels op te knappen, te klussen enz. De ruimte loopt tot aan de nok van het dak, dus met twee schuine muren, en een paar houten steunbalken lopen bovenaan door de ruimte, en het is verder echt nog helemaal kaal/leeg. Er moet een nieuwe vloer komen, isolatie met gipsplaten tegen het dak enz enz.
Maar ik wil dus dat het echt een atelier-uitstraling krijgt. Het moet echt een super gave, artistieke ruimte worden!

Ik vind eigenlijk alles wel leuk, van heel strak en wit tot heel ruw en stoer en natuurlijk.
Er komen sowieso veel schilderijen tegen de muren. En ik heb eens een erg leuk idee gezien: een grote verfspatter met grote, vallende druppels die tegen de muur hangt, gemaakt van papiermaché :)) En ik wil een gave tekst op de muur spuiten/schilderen..

Wie heeft er leuke, originele ideeën?

Help :Y)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:50

Ik hoop niet dat je zware meubelen gaat opknappen, want het is echt NIET grappig om meubels eerst 2 trappen omhoog, en daarna 2 trappen omlaag te moeten sjouwen :') .

Ik denk dat het inderdaad leuk is om je eigen kunst tegen de muren te hangen + een kast met materialen misschien?

8nnemiek

Re: Atelier inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:24

Haha nee, ik heb nog nachtmerries van de grote ladenkast die de zoldertrap af moest bij ons oude huis, die zat uiteindelijk zo vast dat we een poot eraf moesten zagen _O- Ik houd het voorlopig even bij kleine meubels, en kastjes die je uit elkaar kan halen enzo. Heb nog een leuke secretaire staan die ik ga opknappen, en een paar oude stoelen en een kapstok :D

Ik heb een leuke vitrinekast opgeknapt een tijdje geleden, die komt er ook te staan :j
Oja, en ik heb een aantal kunstboeken, die wil ik ook in die kamer zetten, dus daar ga ik me denk ik van dit soort plankjes voor bestellen: http://www.brassa.nl/product/selfshelf- ... ver/24056/ :))

Het lijkt me ook geweldig om iets met trompe l'oeil te doen!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:26

Ik denk dat als je het helemaal wit /zilver /zwart maakt dat het heel chique er uit komt te zien. Vooral als je heel veel wit gebruikt maak je het ook groter/lichter van.
Heb je ook een foto van hoe het nu is? Dan kunnen we wat makkerlijker meedenken.

8nnemiek

Re: Atelier inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:37

Ja, dat is waar, wit maakt ruimtelijk :j Mijn woonkamer en slaapkamer worden ook wit/grijs met een steunkleur. Maar het is natuurlijk ook wel erg saai voor een atelier, zo'n ziekenhuis-sfeertje :+

Als ik weer daar ben vrijdag dan zal ik eens een filmpje ervan maken met mn mobiel.