[FOTO] Pelikaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

[FOTO] Pelikaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:20

Tenminste, volgens mij is het een pelikaan.
Op het moment ben ik heel erg hard mijn best aan het doen om mijn foto's te verbeteren, maar dat lukt nog niet altijd even goed.
Ik ben aan het zoeken naar een goeie cursus, maar die heb ik nog niet gevonden.
Op dit moment heb ik een Sony Cybershot DSC H9 van ruim 3 jaar oud, en af en toe als ik écht foto's wil maken begin ik tegen zijn grenzen aan te lopen.
Omdat ik niet heel veel positieve ervaringen heb met feedback (overigens niet in fotografie, maar ik moet wel een drempel over) heb ik na lang aarzelen toch de stap genomen om jullie te vragen om feedback. Ik wil ontzettend graag leren hoe ik nou echt een goeie foto maak!

Afbeelding

Aan de onderkant vind ik hem iets overbelicht en in het midden rechts naast de snavel ook.
Hebben jullie nog tips wbt compositie en belichting? :)

(edit: geüpload met Imageshack, mocht dat van invloed zijn)

Wiesiesisi

Re: [FOTO] Pelikaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:10

erg mooi.
helaas valt het hoofd nu wat minder op.
maar dit kan ook persoonlijk zijn.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:16

Dankje!
Ik heb wel een foto van de kop, maar die is onscherp en overbelicht :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:49

De compositie is leuk. Heel lollig om die lange snavel, die een mooie lijn vormt in je foto zo eens te bekijken.

Betreft het licht in zijn veren ben ik het met je eens. Daar staat net iets te veel licht op, in verhouding met de achtergrond.
Heb je in RAW geschoten? Probeer dan eens de foto op 2 manieren te bewerken. Eentje waarbij je je focust op de achtergrond en het hoofd, en eentje waarbij je je focust op de voorgrond. Als je denkt dat je hebt wat je wilt hebben leg je beide foto's over elkaar heen en monteer je ze met een masker netjes in elkaar. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:50

Mwa ik heb niet veel fotoverstand dus ik kan het als een ''normaal'' iemand bekijken (Niets tegen fotografen maar ik bedoel die kijken er anders tegenaan die lette op belichten etc!)
En ik word gelijk naar het punt getrokken waar ie zich aan het krabben is.
En vind dus die overbelichting niet erg

Mooi hoor :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 20:48

Bedankt voor de reacties!
Mireille, zou het helpen als ik hem wat donkerder maak in Paint Shop Pro? Ik heb maar een digitale camera, een Sony Cybershot DSC H9, zo'n superzoom zeg maar. Ben wel aan het sparen voor een SLR hoor :) dus ik kan hem niet in RAW schieten, helaas.
Edit:
Misschien is het wel heel stom, maar ik kan alleen de foto helemaal verdonkeren, en dan wordt de achtergrond te donker. Dus heb ik iets heel raars gedaan:
Afbeelding
Hoe vinden jullie dit? Beter, slechter?
De veren zijn nu donkerder :D maar nog wel aan de lichte kant natuurlijk
Ik moet eens aan de Photoshop!

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:33

De pose van de pelikaan icm compositie vind ik erg geslaagd, ik heb me nooit gerealiseerd dat de snavel van een pelikaan níet egaal oranje gekleurd is, dus daarvoor al vast dankjewel.
Wat betreft de foto uit de beginpost en die hierboven: eh... nou is ie net iets té, denk ik; ga in het midden zitten tussen versie 1 en versie 2 en dan ben ik heel benieuwd hoe ie er dan uitziet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 20:34

Speciaal voor jou!
Enne...graag gedaan hoor, ik heb eigenlijk nooit zo op die snavel gelet :D maar hij is inderdaad niet egaal en zeker niet egaal roze/oranje haha
Jij bedankt voor je compliment over de compositie!

Afbeelding

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:12

Die is een stuk beter.
Heb even terug gelezen, en ga mee in het commentaar.

De laatste bewerking vind ik een goeie uitvoering.

top compositie :D