Beeldjes maken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Beeldjes maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 18:38

Hallo,

Ik heb vandaag voor het eerst een beeldje van bijenwas gemaakt. Dit beeldje is een bruidje, en de
bedoeling is, om er een mal van te maken, om het uiteindelijke beeldje te kunnen produceren voor de
zaak van mijn vriend.

Bijenwas wordt helemaal zacht als het warm wordt, dus helaas niet geschikt om te laten staan als
decoratie oid.

Mijn vraag aan jullie is nu, welk spul is wel geschikt om uit te laten harden oid, zodat ik het uit eindelijk
kan neer zetten in mijn kast?

Bedankt alvast :)

ps voor de geintresseerden: http://94.100.124.182/1108700001-110875 ... _SC_1.jpeg :o

Anoniem

Re: Beeldjes maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:56

Fimoklei?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 21:47

Hm, daar ga ik dan maar eens op googlen, ik weet niet wat dat is namelijk :+

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:47

Je moet dus eigenlijk iets hebben dat echt heel erg hard wordt, niet meer breekt en het ook aan kan als je een mal er omheen wilt maken. Dan kan ik eigenlijk maar 1 ding bedenken en dat is Apoxy klei. Dat is een 2 componenten klei (2 losse bakjes met klei die je moet mengen) en die uiteindelijk uithardt als plastic. Niet kapot te krijgen.

Fimoklei zou ik niet gebruiken. Dat blijft breekbaar.
Een beeldje waar je een mal van wil maken moet echt heel stevig zijn denk ik.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 21:49

Ok, ook daar ga ik eens op googlen dan. Dat van die mal is nog niet zo nodig, als het uit eindelijk hard wordt, en ik er geen mal om heen kan maken, is dat geen ramp. Niet alles wat ik wil maken, is geschikt voor het bedrijf van mijn vriend namelijk. Maar goed, als het wel een mogelijkheid is, is dat alleen maar meegenomen natuurlijk.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 11:56

Ik heb even gekeken, en ik denk dat ik fimo klei fijner vind om te beginnen, dus ik ga eens hier bij de hobby winkel kijken wat voor een kleuren ze zoal hebben ( zoals ik op internet las heel veel :+ ) en dan wat mee nemen.

Maarrrr, eerst bedenken wat ik wil maken :+