In bestaande foto plaatsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Peerke_

In bestaande foto plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 09:23

Hallo,

Vaak kom ik op internet wat plaatjes tegen, vaak gemaakt door architecten, hoe het uiteindelijk na de verbouwing er uit zal gaan zien...
Maar nu vraag ik me af hoe maken ze deze ?
Soms zie je dat er wel 20 bij staan, kan me niet voor stellen dat de architect even al die plaatjes 1 voor 1 gaat bewerken...

ik bedoel dus zoiets :
klik
sorry manege hillegersberg voor het lenen van jullie foto..

LisaDijk

Re: In bestaande foto plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:41

ik heb zo'n architecten programma thuis :) daarmee kan je wel heel veel dingen maken, het programma wat ik had was volgens mij ook niet zo heel duur maar hoe meer je voor een programma betaald hoe meer opties je hebt :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:13

weet je toevallig hoe dat programma heet ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:21

Het wordt best vaak met photoshop gemaakt. Een bestaande stal wordt dan uitgeknipt en gewoon op de goede plek in de foto van de locatie geplaatst.
Hekjes, stoeltjes, parasollen enz kun je inderdaad maken met een interieurprogramma, of gewoon met een 3D programma. De voorbeeldfoto zal ook met zo'n programma zijn gemaakt. Kost meer tijd dan photoshop, maar dan kun je wel screenshots maken van elke kant.
Zelf gebruik ik altijd 3D max. Maar als je het wat simpeler wil hebben dan kun je ook een online programma als http://www.floorplanner.com gebruiken. Daar kun je minder aparte spullen mee invoegen, maar heb je wel veel meer standaard spullen die een 3D programma niet heeft.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:38

Vriendin van mij doet Bouwkunde (ofzo :P ) en die gebruiken Autocad, maar dat is geloof ik wel aardig prijzig :))