[FOTO] Judith

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Brookers

[FOTO] Judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 17:11

Hoi allemaal!

Eerst even dit: Ik vind het behoorlijk eng om hier deze foto's neer te zetten. Commentaar en opbouwende feedback is van harte welkom, maar liever wordt er hier dus niet afgekraakt :)
Zelf vind ik deze foto's best goed. Ze zijn beide op een andere manier 'nabewerkt', ik kan zelf niet goed kiezen welke ik beter vind.
Het is al even geleden dat ik foto's plaatste, en ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Foto's horen overigens niet bij elkaar (vind ze ook niet bij elkaar passen aangezien ze allebei anders nabewerkt zijn).

1.
Afbeelding

.

.

.

.

2.
Afbeelding

(Reden ook waarom ik t zo eng vind is omdat het zelfportretten zijn (a))

Liefs :wave:
Laatst bijgewerkt door Brookers op 20-09-10 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Re: [FOTO] Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:24

je moet er opletten dat je of allen ledenmaten er opzet of ze er goed afhaald.

vind de compositie ook niet helemaal lekker. zijn opzich alle 2 het zelfde. daar mag je meer in spelen.

maar lekker door gaan daar leren we het allemaal van

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:28

Ik vind de eerste erg mooi qua licht, maar wel een beetje storend dat haar knieën en hand er af vallen.
Maar ik vind de sfeer van de foto erg fijn +:)+
Tweede doet me minder. Is wat fletsig.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:32

het licht op foto 1 is prachtig!

ik vind de achtergrond erg mooi (afgebladderd kozijn), maar ik zou kiezen voor een rustiger dekbedovertrek. Helemaal wit, of grijs.
Inderdaad zonde dat er stukken lijf missen, en ik vind daarin de handen 'erger' missen dan de knieen.
Ook zou ik het haarelastiekje van de pols van het model halen.
*edit* en het rolgordijnsnoertje wegmoffelen :D

maar wel 'n hele mooie sfeer! :j

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:09

Opzich zijn het niet hele slechte foto's. Ja je moet wat meer oog krijgen voor compositie en dergelijk, maar he, dat komt vanzelf ;) Hoe meer je oefent hoe beter je erin wordt!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:25

Bedankt allemaal voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!

@ pinkie87: Zelf vind ik het niet heel erg storen dat alles er niet helemaal opstaat, maar dat zal persoonlijk zijn denk ik. Ik ga wel meer oefenen met composities en houdingen, maar dat is nog wat lastig als je foto's van jezelf maakt :)

@ _Tien_: Dankjewel. Het licht op de 1e foto was zelf ook het eerste wat me aansprak. Foto 2 is bewust wat fletser bewerkt, maar nu ik er langer naar kijk vind ik dat toch niet zo mooi meer.. Het is nu net niet.

@vanLotje: Dankjewel! Ik kan het helemaal in je commentaar vinden. Voor het eerst ben ik trots op mn afgebladderde kozijnen ;) Dekbedovertrek zal de volgende keer effen zijn ja :)

@ Loontje_: Dankjewel!

Loontje_ had overigens mijn foto's nog bewerkt. Ik vind ze prachtig! Dankjewel.
Afbeelding
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:01

De bewerkte foto's vind ik echt wat hebben! Je originele foto vind ik meer gewoon 'een foto'. De bewerkte versies geven echt sfeer weer, heel mooi!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:23

Wauw, die bewerkingen van Loontje zijn ook mooi zeg :j Vooral die eerste :wow:
Echt superplaat zo +:)+

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 11:32

Ja de bewerkte versies spreken mij ook nog meer aan, echt heel gaaf. Nummer 1 daarvan is ook mijn favoriet :)
Thanks again Loontje.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:52

Ik vind de bewerking 3 keer niks. Ik mis scherpte op het hoofdonderwerp (je model), het dekbed vind ik erg storend en ook het kettinkje van de (rol)gordijnen?
Ze heeft een elastiekje om haar pols wat me ook wel stoort plus het stukje van haar rokje van omgeslagen zit. Ook dat ze er niet helemaal opstaat vind ik storen.

De sfeer is gaaf met het oude raam zo. Alleen verder, nee sorry, idee is leuk, maar that's it for me. :)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:47

Handen zijn heel belangrijk op een foto. Dus probeer handen er altijd helemaal op te zetten en dan de vingers gesloten. Daarom is het bij de 1e foto heel irritant dat de handen niet te zien zijn.

Snap ook niet wat je verhaal bij deze foto's is, kan je dat uitleggen?
Waarom heb je voor dit perspectief gekozen? En waarom vind je de bewerking mooier dan je eigen foto? Wat voegt deze bewerking toe? Ik vind zowel de originele als de bewerkte foto niet mooi.

Maar ik zou graag antwoord willen krijgen op deze vragen, dan kan ik beter opbouwend commentaar geven. :)

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 19:20

Dankjewel nog voor het commentaar!

@ Niien_:
Ik wilde sowieso eens kijken of het me lukte om van mezelf ook foto's te maken. Dat was eigenlijk al een hele uitdaging op zich.

Laatst zag ik ergens een foto van een meisje (geen idee meer waar) die ongeveer op deze manier gefotografeerd was, en dat vond ik er heel gaaf uitzien. Ik heb geprobeerd om ongeveer zo'n foto te maken.
Een verhaal wat ik er zelf achter denk is moeilijk te verwoorden, maar ik wilde vooral rust uitstralen, althans dat heb ik geprobeerd door mijn blik/houding en simpele kledingkeuze. Achteraf had ik mijn omgeving ook meer moeten aanpassen, zoals een effen dekbed gebruiken en door storende elementen weg te halen.
De combinatie tussen het 'ruwe raam' (afgebladderd, glas in lood, oud etc.) en de rust van 'het meisje' leken mij een erg leuke combinatie. Verder viel het licht op dat moment heel mooi vond ik zelf.

Ik heb voor dit perspectief gekozen omdat als ik uit een andere hoek zou fotograferen er teveel storende elementen in beeld zouden komen.
De bewerking vind ik zelf mooier (maar dat is denk ik heel erg persoonlijk) omdat ik nogal van contrast houdt. Dat is eigenlijk het enige wat ik daar over kan vertellen :)

Heb je zo een beetje antwoord op je vragen?

@ Frozenstar:
Dankjewel ook voor je commentaar. Vind je de bewerking helemaal niks, of ook de eerste 2 foto's niet? En vind je ze niks omdat er teveel storende elementen in zitten (elastiekje, broekje, rolgordijnen)?
Ik ga het in deze 'setting' nog zeker wel een keer proberen, met het commentaar wat ik hier krijg kan ik natuurlijk alleen maar van leren.

Zo, heel verhaal! (A)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:42

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden. Ik wist niet dat het een zelfportret was dus vandaar. Het is goed dat je je inspiratie hebt gebruikt voor een foto maar probeer het nooit precies na te maken, geef er je eigen twist aan. Ik zeg niet dat je dat niet gedaan hebt, want ik ken jou inspiratiebeeld niet maar ik zeg het ter info.

Ik vind dat het je niet gelukt is om rust uit te stralen, erg jammer. Je ligt er een beetje statisch bij. Ik had je dan liever op je zij zien liggen met 1 hand beetje naar voren en je hand van je arm die dan bovenop ligt op je gezicht. Die houding is veel makkelijker en zal daardoor ook wat meer rust uitstralen.

Over het licht uit het raam, ik vind het persoonlijk jammer dat je niet ziet wat er buiten is. Als je dat kan zien ontstaat er ruimte, en dat is een belangrijk detail in een foto. Het is waar dat je geen goede belichte foto op een model(jezelf) als op het raam tegelijk kan fotograferen. Dat kan je oplossen door een foto te maken waarop jij goed belicht bent, zoals ongeveer je foto die hier staat, en een foto te maken waarop je raam goed belicht is. In photoshop kan je die foto's samen voegen tot 1 foto en heb je en een goed belicht model en een goed belicht raam. Photoshop kan je altijd downloaden en als je dan wilt weten hoe je dat samenvoegen doet wil ik je dat wel uitleggen.

De reden voor het gebruik van dit perspectief vind ik goed, alhoewel ik het geen mooi perspectief vind. Maar dat is verder persoonlijk.

Ik zou zeggen, ga veel spelen met verschillende instellingen, dan zie je gauw wat het mooiste resultaat oplevert. Oefening baart kunst!

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:11

ik vind de foto erg goed!

ze valt alleen een beetje donkerweg. en doordat je haar huid en gezicht wat moeilijk ziet valt ze niet meteen op.
mischien een tip: reflectie scherm. je kunt ze voor de camera speciaal halen maar je kan het ook eens proberen met een auto zonnenweerder. dit heb ik ook gedaan.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:29

de tweede bewerkte foto vind ik echt geweldig! Alleen vind ik het ontzettend storend dat ze er niet helemaal op staat, haar hand en knieën missen.

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:11

Hee, een naamgenootje, haha! :D Ik vind de bewerkte foto's ook erg mooi, terwijl ik de originele niet zo heel interessant vind.
Bij de bewerkte versies komen het licht en het raam dat er wat ouderwets uitziet erg mooi tot hun recht, mooie sfeer. :)