[VER] Mijn leven.

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Steffiee_

[VER] Mijn leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 15:08

Hallo medebokkers,
hier een vehaaltje over mijn leven :o.
Het klopt niet helemaal, het stukje dat ik ( nog ) niet heb meegemaakt is;
dat lightning van mij is.
En dan we een veulen vinden.
Voorderest klopt alles!!
Nou veel leesplezier:D

Amy werd wakker en dacht meteen: o nee niet weer naar school.
    Ze stond langzaam op, kleedde zich om, en ging naar beneden. Pakte haar broodtrommel deed die in haar tas, en liep naar school, ze probeerde te vermijden dat ze ‘’het’’ groepje weer tegen kwam. Het groepje heette de Matties. En ze moesten uitgezonderd haar altijd hebben. Ze lieten haar nooit mee rust, en liepen altijd mee tot aan huis of tot school, daarom ging ze nu altijd wat vroeger weg.
    Vandaag kwam ze het groepje gelukkig niet tegen, dus ze had geluk.
    Haar beste vriendin Soraya, kwam daarna aan, ook zij werd iedere ochtend door de andere helft van het groepje achtervolgt. Maar ook haar was het gelukt om zonder het groepje op school te komen. Toen Ashley er aan kwam, wisten Amy & Soraya gelijk dat er iets goed mis was, Marion was de ‘’ leider’’ van het groepje, en ze wilde daar geen ruzie mee.
    ‘’ Ow, Jullie zijn al op school, ik dacht dat we hadden afgesproken dat jullie voortaan op die ene plaats zouden wachten?’’ zei ze met een arrogante stem.
    ‘’ Nou, denk je nou echt dat wij naar jou gaan luisteren’’ Zei Soraya, omdat dat het enige was dat uit haar keel kon komen.
    ‘’ Dat zou ik maar doen ja, als ik jullie was, anders kunnen er nare gevolgen gebeuren’’ zei ze kwaad.
    Marion liep weg.
    ‘’ Wat was dat nou?’’ vroeg Nienke, de andere vriendin van Amy & Soraya.
    ‘’ Marion was weer bezig… ‘’ zei Amy somber.
    ‘’ laat haar nou, ze is heus niet meer dan jullie hoor, ze doet gewoon anders om stoer te doen, trek je er niks van aan, gewoon vroeg op school komen, en er zal niks gebeuren’’ zei Nienke.
    ‘’ Maar ze doet zo stom, ik zou haar wel voor haar kop willen slaan, dat stomme kind, ze doet zo arrogant.’’ Zei Soraya kwaad.
    ‘’ Doe niet zo kwaad Anne, daar bereik je niks mee. Ze is het niet waard.’’ Zei Nienke.
    ‘’ Daar heeft ze wel een punt, ze is heus niet meer dan ons hoor!!’’ zei Amy, die zich al een stuk opgelaten voelde. ‘’ Kom, we moeten naar de klas, de bel is al gegaan’’ zei Soraya die ook al een stukje blijer werd.
    Met zijn drieën liepen ze naar de klas, gelukkig zaten ze met zijn drieën aan een groepje, en hoefde ze daarbij ook niet naast een van die stomme Matties.
    De dag vloog voorbij, en voor ze het wisten, zaten ze alweer thuis. Het was woensdag dus waren ze om half 1 al klaar op school. Amy, Soraya & Nienke waren helemaal gek op paarden! Amy had zelf een paard: Lightning, Soraya daar in tegen, had een verzorgpaard, die bij Lightning stond; Chirano. Nienke hield hun altijd, en gaf hun les, in paardrijden. Dat was ook wat Nienke later wilde worden, Instructrice op een manege. Ook was dat de droom van Amy om te gaan doen. Wat ze nu nog steeds heel graag wil. Samen fietsten ze richting de paarden. Amy, die haar eigen nieuwe dekje bij had, wilde hem vandaag bij Lightning aan doen, Hij was lichtblauw, met Amy’s naam erop. Vandaag was het superlekker weer, dus reed ze in een heel lekker licht shirt. Lightning was fris vandaag en wilde lekker hard werken. Nienke ging in het midden van de bak staan, toen Amy & Soraya hun paarden hadden opgezadeld. Amy en Soraya gingen allebei op hun paard zitten, en lieten ze met lange teugel even stappen. Een tijdje later draven ze aan, waarbij Lightning uitgelaten een hoge bok geeft, Amy blijft moeiteloos in het zadel zitten. En lacht op de streken van Lightning. Doordat ze aan het paardrijden is vergeet ze alles even, school, de Matties, en al die andere dingen. Amy begint met doorzitten, legt haar buitenbeen wat naar achter, en springt in galop aan. Waarbij Lightning in rengalop er vandoor gaat. Amy vindt het wel leuk, maar houdt Lightning toch een beetje in. Chirano daar in tegen, is veel te braaf voor dat soort streken. Toen ze klaar waren met het dressuren, vroeg Amy aan Soraya of ze wilde springen. Dat wilde ze wel, ze vroeg aan Nienke of ze een hindernis wilde wegzetten op de a-c lijn. Zodat ze eerst nog balkjes konden lopen. Nadat ze ook hadden gesprongen gingen ze nog even in het bos en over de weg uitstappen, dat vonden de paarden altijd heel fijn. Toen kwamen ze de Matties tegen. Het ergste wat ze tot nu nog ooit in tijdens het paardrijden hebben meegemaakt. ‘’ zo, wat een lelijke beesten’’ zei Dave.
    ‘’ Hou je commentaar voor je Dave ‘’ zei Nienke ineens. Dave vond Nienke al een hele tijd leuk, en daarom, hield hij wijs zijn mond. Maar Nienke moest niks van Dave hebben, ze haatte hem zowat, omdat hij natuurlijk bij de Matties zat. Lightning kende een leuk kunstje. Amy maakte haar teugels wat korter zodat ze op maat zaten, en draaide Lightning zo, dat hij met zijn achterhand richting het groepje stond. ‘’ Blijven staan als je durft’’ zei Nienke uitdagend. ‘’ Wij zijn echt niet bang hoor, voor zulke beesten ‘’ zei Bas. ‘’ dat zullen we nog wel eens zien’’ zei Amy opeens. ‘’ Lightning Schop!’’ zei Amy tegen Lightning, en Lightning deed precies wat ze vroeg. Lightning bokte op commando naar het groepje. Iedereen begon te gillen, en rende weg. Amy, Soraya en Nienke vonden het helemaal geweldig, en Amy beloonde Lightning door hem een dikke knuffel te geven. Wat was Lightning toch ook een schatje hé! Toen ze weer richting de stallen liepen, hoorde ze iets vanuit de bosjes komen, het leek wel een hinnikje. Het kwam steeds dichterbij. En opeens, iedereen schrok zich wild. Er kwam een klein veulentje uit de bosjes, die ineens heel snel naar Lightning liep, Lightning ging trots voor hem staan. Lightning was de vader van dit veulen! Ze wisten het meteen, toen ze Lightning daarheen hadden gestuurd om hem te laten fokken, kwam hij zomaar ineens terug, ze dachten dat het goed zo was, en ze wisten natuurlijk niet van welke merrie het veulen was. Het was een bont veulen, bruinbont. Ze waren op weg om terug naar huis te gaan, maar het veulen bleef hun achterna gaan, het had wel een halstertje aan. Dus ze konden het zo aan een halstertouw meenemen. Omdat Nienke zo slim was geweest, om altijd als je op buitenrit gaat een halstertouw mee te nemen voor als er wat gebeurt, is het in zo’n instantie altijd makkelijk! Toen ze terug thuiskwamen, hing er een briefje aan de boxdeur van Lightning.
    Lieve allemaal,

Jullie kennen mij misschien niet, maar Lightning is de vader van dit veulen, jammer genoeg zijn wij verhuist, en kon het veulen niet mee. Daarom zou ik willen vragen, of het bij jullie kon staan. Ik vindt het zo sonde om hem hier alleen te laten staan, om dan nog maar te zwijgen over wat voor soort mensen hier in dit huis gaan wonen, ik wilde liever dat hij terug ging naar zijn eigen vader.

Groetjes Sanne.

Amy dacht eens diep na. Ze hadden het veulen dus met opzet weggedaan. Maar het was niet echt dat het zo mishandeld werd, nee, ze gingen weg daar. Dus konden ze het niet meenemen.
    ‘’ Zullen we het houden??’’ Vroeg Nienke ineens heel vrolijk.
    ‘’ Ja, en ik heb net besloten, dat hij van jou is, jij mag hem hebben, verzorgen en opvoeden. Ook mag je hem zelf zadelmak maken, maar als je daar hulp bij nodig hebt, zal ik er altijd zijn voor je!!’’ zei Amy beslist. ‘’ en ik zal ook altijd klaarstaan om je te helpen!!!’’ zei Soraya.
    ‘’ MEEN JE DAT?? GEWELDIG!!’’ Riep Nienke uit. Ze vloog Amy & Soraya om de hals, en vluchtte naar het veulen. ‘’ Ik noem jou, Saffier, omdat je zo mooi bent’’ zei ze. Het veulen hinnikte speels, en had de Jolly-bal gevonden, en rende er speels op af, Lightning en Chirano rende even speels achter hem aan!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 16-09-10 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [ver] > [VER]

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

TheHorseInn

Re: [VER] Mijn leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:10

Sorry maar vind dit een matig verhaal!

Alles speelt zich heel snel af en het is Allemaal een beetje nep :o

Zo leest het voor mij igg

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:39

Er zitten wel een hele hoop spelfouten in... Vooral met aanhalingstekens enzo. Maar veel oefenen zou ik zeggen!

Marit over dat 'neppe' heb je wel een beetje gelijk vind ik. Misschien kan je ons meer van Amy's gedachten laten lezen?

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 16:55

Lisa_western schreef:
Er zitten wel een hele hoop spelfouten in... Vooral met aanhalingstekens enzo. Maar veel oefenen zou ik zeggen!

Marit over dat 'neppe' heb je wel een beetje gelijk vind ik. Misschien kan je ons meer van Amy's gedachten laten lezen?

K zal misschien 'n gevolg maken, zo te lezen aan de reactie's is t geen goed genoeg verhaal,
dat is pech dan. Ik denk dat er toch maar geen vervolg komt.

♥♥♥

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:26

Het is wel een heel leuk verhaal! :j

Ik vind het echt leuk,alleen het is wat lastig te lezen ;)

Kilometers maken!

Ik blijf het igg lezen als je er een vervolg op maakt! :D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 17:57

TheHorseInn schreef:
Het is wel een heel leuk verhaal! :j

Ik vind het echt leuk,alleen het is wat lastig te lezen ;)

Kilometers maken!

Ik blijf het igg lezen als je er een vervolg op maakt! :D

Bedankt :)
Heb je misschien tips? Voor t gevolg dan?

♥♥♥

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:56

Ik heb hem niet afgelezen, heb je de namen gekopieerd van Heartland

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:57

ga hem nog wel aflezen hoor

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 20:50

ja kheb de namen indd gekopieërd van Heartland.. k moest iets verzinnen, en dacht gelijk daaraan

♥♥♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie