[TEK] And we are back!

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leonyr

[TEK] And we are back!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 10:20

Na een lange tijd tóch weer naar de boekwinkel gegaan en 2 nieuwe fineliners gekocht. Uiteraard wil je die zo snel mogelijk uit proberen, maar wat als je de tijd er niet voor hebt? Je raad het al, pas in het weekend raakte de fineliners het papier, waarop niet veel later een paardenhoofd verscheen. Omdat het tekenen uit het hoofd zo goed ging, probeerde ik er eentje na te tekenen. Kuch, niet gelukt... Oftewel, verder gegaan met mijn eigen hersenspinsels. Luisterend naar wat muzieknummers zijn er 4 tekeningen ontstaan, allen uit het hoofd, gemaakt met een dikke én dunne fineliner. Ik ontvang graag tips, nog blijer ben ik met exhtra schaduwplekken. Dus weet je nog een belangerijke spier, dan hoor ik dat heel graag. Ook is anatonomisch commentaar zeer welkom. Tevens heb geluisterd naar het vorige commentaar, en heb ik geprobeerd er meer diepte in te tekenen. Echt heel erg bedankt. :D

De eerste, veel minder schaduwen, niet bijzonder.
Afbeelding

2. Arabier, opzich kloppend, straalt niks uit.
Afbeelding

3. Hier ben ik zeer blij mee. De hoeven hadden kleiner gemogen, maar verder lijkt hij aardig te kloppen. Tevens straalt hij iets uit, zijn hoofd lijkt ook goed.
Afbeelding

4. Anatomisch compleet mislukt, oog veel te groot, orgen te dun, te ver naar achteren.
Afbeelding

Ik ben een beetje uit mijn inspiratie, weten jullie nog iets??

Ben heel erg benieuwd naar jullie reactie's. Taxatie's zijn ook welkom, ookal zijn dit nog maar oefentekeningen. Verbeteringen voor volgende zijn ook zeer welkom. :D

Groetjes,
Leonie

w w w . s o g n o f o t o g r a f i e . n l

1 vast bedrag, alle foto's achteraf. Dat is service en kwaliteit bij Sogno Fotografie.

VERAx

Re: [TEK] And we are back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:24

Ik vind ze leuk om te zien :j
Hier en daar klopt het niet, zoals bij de eerste de te grote oren, en de wat vreemde kaak.
Bij de tweede is de neus wat te dik en de laatste lijkt zegmaar 'opgepropt'. Ik heb het idee dat de benen te dicht op elkaar staan.
Ik zie al wel vooruitgang met je vorige, met de schaduwen, manen enzo! :)

Everything is nothing
              with a twist

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 10:26

VERAx schreef:
Ik vind ze leuk om te zien :j
Hier en daar klopt het niet, zoals bij de eerste de te grote oren, en de wat vreemde kaak.
Bij de tweede is de neus wat te dik en de laatste lijkt zegmaar 'opgepropt'. Ik heb het idee dat de benen te dicht op elkaar staan.
Ik zie al wel vooruitgang met je vorige, met de schaduwen, manen enzo! :)

Bedankt! :D

1 vast bedrag, alle foto's achteraf. Dat is service en kwaliteit bij Sogno Fotografie.

Fnanne
BKB 2020 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:28

Fijn werk op naar te kijken :)
Ook al kloppen ze anatomisch niet; dat stoort bij deze tekeningen niet, omdat ze een eigen handtekening hebben.

Dit smaakt naar meer :j

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 15:03

Wauw, bedankt zeg!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:07

2 en 3 vind ik geweldig echt jou tekeningen ik zie graag meer :)

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
https://marjoleinjakobs.wixsite.com/marjoleinjsart

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie