[ART] [WIP] Van roestbak tot racekar

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

xXLiekeXx

[ART] [WIP] Van roestbak tot racekar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 15:20

Hallo bokt,

Via dit topic wil ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen aan mijn auto. Mijn auto is aangekocht als een roestbakje en wordt verbouwd tot een racecar. Ik waarschuw wel alvast. Dit is/wordt een topic zonder dagelijkse/wekelijkse updates. Ik heb er ongeveer een half jaar voor uitgetrokken.
Ik zal hem samen met mijn vader opknappen. Zelf ben ik niet zo handig :Y)
Meer foto's zijn allemaal te vinden op: http://picasaweb.google.com/10680720467 ... pelKadett#

Auto: Opel Kadett C1 Coupe
Bouwjaar: 1975
Kleur op kenteken: Blauw

Mijn auto heb ik gekocht op 2 augustus 2010. De vorige eigenaar had hem nog maar ongeveer een maand in bezit, hij is eraan gekomen doordat de eigenaar daarvoor is komen te overlijden. Bij aanschaf heeft de auto ongeveer 10 jaar stil gestaan.

02/08/'10
Vandaag ben ik samen met papa op pad geweest naar Swifterband. Een tripje van ongeveer een uur rijden. Aangezien we de aanhanger achter de auto hebben mogen we ook niet al te hard rijden. In Swifterband aangekomen is het nog moeilijk om het juiste adres te vinden, de navigatie geeft 't verkeerd aan. Toch komen we aan, zonder navigatie.
De auto staat in een grote schuur, vol met andere auto’s. Mooie auto’s, maar allemaal in slechte staat. Het zijn allemaal opknappers, dat is ook de hobby van de verkoper. De Kadett staat achterin er tussenin geparkeerd. Na een grondige inspectie van mijn vader, ik ben er dus echt geen verstand van, en na een praatje met de verkoper gaat m’n vader overstag. De prijs valt erg mee!
Wij, in de auto, naar ’t postkantoor. Ik wou ‘m graag op mijn naam hebben, maar aangezien ik nog 17 ben, is het maar de vraag of dat mag. Mijn vader zet hem op zijn naam.
Eenmaal terug was de Kadett er al tussenuit gereden en ben ik hem op de aanhanger gaan lieren. Pfoe, da’s nog best zwaar. Mijn kundige vader heeft ‘m stevig vastgezet. Betaald en hopla, ik heb een auto! Op de terugweg was ik natuurlijk hartstikke trots op die auto die erachter hing!
Thuis gekomen de auto eraf gehaald een stukje gereden. Hij is geschorst en dus komen we de oprit niet af. Daarna ben ik verwoed aan de slag gegaan met de stofzuiger en heb ik alle spinnenwebben eruit gestofzuigd. De auto ruikt nogal onprettig van binnen en zat vol met stof en spinnenwebben.

Afbeelding
De auto.

Afbeelding
Binnenin.

4/08/’10
Mijn vader is begonnen met het eruit slopen van de ramen, deurpanelen, achterbank en enkele andere onderdelen. We hebben besloten om de auto in ieder geval geheel opnieuw te laten bekleden en hem opnieuw te spuiten. Over de kleur van de lak zijn we het nog oneens. Ik wil matzwart, maar mijn vader vreest dat dit later moeilijk te verkopen is. Hij wil lichtgeel, ik absoluut niet! De kleur van de bekleding is al bekend: rood leer!
Ik heb al vele onderdelen naar zolder gesjouwd. We bewaren bijna alles. Behalve de gril, deze is extreem verbogen. De motorkap is er ook al af. Het wordt kaal.

Afbeelding
Motorkap eraf

Afbeelding
Kaal dashboard

12/08/’10

De grote onderdelen zijn er ondertussen ook uit! Nu is ’t een kale auto. Gewoon, een stuk ijzer.
Het motorblok is eruit, de versnellingsbak, de stoelen, alles!
Helaas is er een tegenvaller op ons pad gekomen, dit gaat enige vertraging opleveren. Er is één balk zo doorgerot dat de body eigenlijk niet meer geschikt is. Dus, we moeten een nieuwe body hebben. Dit gaat alleen wel weer een hoop geld kosten. Op marktplaats hebben we al gezocht naar eventuele body’s en mijn vader heeft er enkele gezien die wel interessant zijn.
De auto is op een aantal punten compleet doorgeroest. Vooral de achterbak is ernstig beschadigd. Dit kan niet meer gelast worden, een ongelofelijke domper.

Afbeelding

Afbeelding
Achterbank

07/09/’10
Het project ligt stil. Mijn vader is naar twee body’s wezen kijken. Er was er een die hij wel het kopen waard vond, maar deze stond weggemoffeld achter in een schuur en hij kon dus niet alles goed bekijken. Helaas is de vakantie over en zijn we nu van de weekenden afhankelijk om voor een tweede keer te gaan kijken. Deze weekenden zitten bij mijn vader alleen erg vol.
Mijn auto staat daar nu kaal te wezen in de schuur. Ik hoop dat hij wel klaar is als ik mijn rijbewijs heb.

08/09/’10
Wat is gister zei is vandaag al niet meer van toepassing.
Toen ik vandaag thuis kwam uit school stond er een ‘verassing’ in de schuur. Mijn vader is vandaag één van de twee body’s wezen ophalen. Ik liep naar achter en keek, ik voelde mij net een klein kind met sinterklaas. Ik was zo gelukkig met die auto! Het is niet alleen een body, het is meer dan enkel plaatwerk. Deze nieuwe ‘auto’ is een nieuwer model en heeft dan ook een handschoenenkastje. Nu komt er hopelijk weer iets meer schot in de zaak en kan mijn auto mij straks mooi overal heen brengen! ’s Avonds had ik mijn tweede rijles. Nog veel te gaan, maar mijn auto is ook nog niet klaar.

Afbeelding
De schuur begint nu wel erg vol te raken!

Afbeelding

Hopelijk is 't een boeiend verslag :)
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 12-09-10 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangezien dit een work in progress is, heb ik de [TAG] toegevoegd,

Ik hou een blog bij over mijn ervaringen met tuinieren, het houden van (klein)vee, zelfvoorzienend leven en allerlei andere avonturen.
http://brabantsboerderijtje.blogspot.nl [*]'t Brabants Boerderijtje

PureSG

Re: [ART] Van roestbak tot racekar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:44

Wat een ontzettend leuk project zeg!
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat word!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:45

Dit komt mij zo bekend voor, heb echt zo'n beetje hetzelfde gehad en gedaan met een Golf 2 :D Erg leuk maar voor mij nooit weer. Heel veel succes ermee!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:50

Zo heeft mijn vriend op het moment 2 mercedes projecten staan, waarvan 1 volledig in onderdelen en de ander wacht datzelfde lot haha.
Schiet bij ons alleen nog niet echt op

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 15:51

@Angeloflove; waarom nooit weer?

@xtostarlight; hoezo schiet 't niet op? Wel leuk!

Ik hou een blog bij over mijn ervaringen met tuinieren, het houden van (klein)vee, zelfvoorzienend leven en allerlei andere avonturen.

suze_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:52

heel leuk verslag, ik blijf jullie volgen. en wat gaaf zo'n handige papa :D

*I am your kiss goodnight, you are my I love you *

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:54

Auto ligt zo ver uit elkaar dat vriendje het niet meer zag zitten (ook al zou hij dat natuurlijk noooooit toegeven), inmiddels is hij weer bezig!
Wij hebben 1 w115 (een 200??) en de andere is een 280 se geloof ik, die laatste vind ik wel mooi, die eerste vind ik vreselijk, sorry.
Jou vader doet ook alles zelf? Of help jij ook mee?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:55

Creme met rood leer vind ik trouwens gruwelijk ordinair, maar wel mooi haha

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:14

Gaaf project! en een hele leuke auto, ben erg benieuwd hoe hij gaat worden!

volg mij en mijn werk op mijn facebook en blijf op de hoogte van leuke acties :)
https://www.facebook.com/janiquegorterillustration instagram https://www.instagram.com/jgportraits_illustrations/

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:53

Hey leuk, een C Kadett :j . Vind de blauwe kleur eigenlijk wel heel mooi staan, persoonlijk zou ik voor zoiets gaan. Matzwart vind ik erg modegevoelig en ik houd gewoon niet van matzwart :P . Ik vind dat niet bij een oude auto passen :) .
Ben benieuwd hoe hij wordt, rood leer in het interieur is erg mooi, heb ik ook bij mijn Fiat 500 uit 1969 :) .

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:56

Heel gaaf, ben benieuwd hoe ie gaat worden :j
Ik praat ook regelmatig met mijn vader om een projectje te beginnen (liefst Ford Mustang), maar mijn pa wil eerst met pensioen.
Duurt nog wel even dus :')

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:00

Altijd leuk, lekker knutselen! En zeker als je handige familie hebt (ik spreek uit ervaring). Ik zou wel een originele kleur kiezen. Knalgroen vind ik wel een leuk kleurtje.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 18:41

@xtostarlight; ik vind de 280 se ook mooier :) Maar, och. Als hij er toch dol op is? Mijn vader doet het meeste werk, ik kan niet zoveel := Ik sjouw meer. Creme gaat 't ook echt niet worden! Gewoon, absoluut niet mijn kleur.
@Rinske; je hebt gelijk dat matzwart niet bij een oude auto past. Ik twijfel ook wel of het absoluut mooi zou worden. Blauw vind ik ook leuk, maar niet in combi met rode bekleding. Heb je een foto van jou auto? *D
@Urselin; een Ford Mustang is echt mijn droomauto! Maar, da's wel een stukje duurder. Dus, we beginnen laag. Als ik straks miljonair ben koop ik een Ford Mustang Fastback <3
@Bergje; Knalgroen vind ik ook wel leuk, zeker wel! Maar, ik zie mijzelf er nog niet in rijden. Handige families zijn leuk :D

Dankjewel allemaal :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:39

wat gaaf!

En lichtgrijs dan ofzo? hmm lastig met rode bekleding :Y)

live together die alone

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:23

NathalietjeB

Re: [ART] [WIP] Van roestbak tot racekar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:34

hey leuk zo een auto opknapper... ik en vriend lief zijn ook bezig met honda opknapper....
blijft leuk om te zien hoe t straks is als t af is...

ik zou enkel geen mat zwart doen heb al meerdere auto's ermee zien rijden en ik vind t echt niet mooi

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:47

Wat leuk. :D
Het doet mij denken aan pimp my ride. :')

The photograph itself doesn't interest me.
                    I want only to capture a minute part of reality.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-10 18:19

De nieuwe brug is gearriveerd, dus hopelijk snel weer updates.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:23

super leuk topic zeg!! Ben zelf helemaal gek van mn fiat punto maar dit ombouwen zie ik ook wel zitten...
Al heb ik er de ruimte en het verstand niet voor :')

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:29

Gaaf dat je zoiets zelf doet +:)+ Nou ja, met hulp van je vader, maar dan nog :P

Ik vind het wel een ontzettend lelijke auto... :+ Wat Opel gedacht had toen ze de Kadett op de markt brachten...

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-10 10:02

Toen Opel Kadett op de markt brachtte dachten ze aan de doelgroep. Gezinnen die voor weinig geld een degelijke auto willen ;) Maar, ik ga niet je mening proberen te veranderen hoor :D

Ik ga van 't weekend weer eens foto's maken!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:23

Oh wat ontzettend leuk, een Opel Kadett! :D

Ja mensen, ik vind het wel een leuke auto, juist door zijn sullige 'retro' karakter. Wordt vast mooi!

There's fog inside the glass around my summer heart.

[UK] [VER] Nieuwe Lente, Deel II - Londen - Laatste update: 20 december

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-10 16:05

06/10/'10

Nu er een nieuwe bak bij is komt er weer schot in de zaak! Hoewel, dit gaat niet zo hard, druk leven he :+
Met de blauwe auto, nr. 1, zijn we begonnen met laswerk. Met de oranje auto, nr. 2, zijn we begonnen met het eraf halen van de lak.

Afbeelding
Laswerk

Afbeelding
Volle schuur :=
Het spatbord op de aanhanger is al enigzins ontdaan van de lak.

Op de laatste foto is de nieuwe brug te zien! De laatste heeft een keer de oude auto van mijn zus naar beneden laten donderen :\ Hartstikke gevaarlijk! Dus, voor ons projectje moest er een nieuwe brug komen, want met die oude durfde we niet meer te werken.

love_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:24

Ik ga dit topic volgen. Het is erg leuk om te zien.

Ik ben nu aan het sparen voor een oude golf zodat als ik 17 ben die zelf ook kan opknappen (met behulp van mams haar vriend)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:06

Ontzettend leuk, zulke projectjes! Heb hier echt respect voor, zou zo graag willen dat ik wat meer zou kunnen knutselen aan mijn oude Mini! :D

Heel veel plezier en succes ermee! Ik ga jullie zeker volgen! Persoonlijk zou ik ook niet voor matzwart gaan. Het is een prachtige retro, en matzwart vind ik al gauw erg ordinair en beter passend bij een Amerikaanse klassieker. Voor deze Opel zou ik toch, al klinkt het vast heel saai, bij het donkerblauw (marine) of oranje blijven. Aangezien jullie het wel al eens zijn over de rode leren bekleding, zou ik voor marine blauw gaan, dat matcht toch beter dan oranje-rood. :')
Maar verder, beige of offwhite zou ook goed passen!