Via dit topic wil ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen aan mijn auto. Mijn auto is aangekocht als een roestbakje en wordt verbouwd tot een racecar. Ik waarschuw wel alvast. Dit is/wordt een topic zonder dagelijkse/wekelijkse updates. Ik heb er ongeveer een half jaar voor uitgetrokken.
Ik zal hem samen met mijn vader opknappen. Zelf ben ik niet zo handig
Meer foto's zijn allemaal te vinden op: http://picasaweb.google.com/10680720467 ... pelKadett#
Auto: Opel Kadett C1 Coupe
Bouwjaar: 1975
Kleur op kenteken: Blauw
Mijn auto heb ik gekocht op 2 augustus 2010. De vorige eigenaar had hem nog maar ongeveer een maand in bezit, hij is eraan gekomen doordat de eigenaar daarvoor is komen te overlijden. Bij aanschaf heeft de auto ongeveer 10 jaar stil gestaan.
02/08/'10
Vandaag ben ik samen met papa op pad geweest naar Swifterband. Een tripje van ongeveer een uur rijden. Aangezien we de aanhanger achter de auto hebben mogen we ook niet al te hard rijden. In Swifterband aangekomen is het nog moeilijk om het juiste adres te vinden, de navigatie geeft 't verkeerd aan. Toch komen we aan, zonder navigatie.
De auto staat in een grote schuur, vol met andere auto’s. Mooie auto’s, maar allemaal in slechte staat. Het zijn allemaal opknappers, dat is ook de hobby van de verkoper. De Kadett staat achterin er tussenin geparkeerd. Na een grondige inspectie van mijn vader, ik ben er dus echt geen verstand van, en na een praatje met de verkoper gaat m’n vader overstag. De prijs valt erg mee!
Wij, in de auto, naar ’t postkantoor. Ik wou ‘m graag op mijn naam hebben, maar aangezien ik nog 17 ben, is het maar de vraag of dat mag. Mijn vader zet hem op zijn naam.
Eenmaal terug was de Kadett er al tussenuit gereden en ben ik hem op de aanhanger gaan lieren. Pfoe, da’s nog best zwaar. Mijn kundige vader heeft ‘m stevig vastgezet. Betaald en hopla, ik heb een auto! Op de terugweg was ik natuurlijk hartstikke trots op die auto die erachter hing!
Thuis gekomen de auto eraf gehaald een stukje gereden. Hij is geschorst en dus komen we de oprit niet af. Daarna ben ik verwoed aan de slag gegaan met de stofzuiger en heb ik alle spinnenwebben eruit gestofzuigd. De auto ruikt nogal onprettig van binnen en zat vol met stof en spinnenwebben.
De auto.
Binnenin.
4/08/’10
Mijn vader is begonnen met het eruit slopen van de ramen, deurpanelen, achterbank en enkele andere onderdelen. We hebben besloten om de auto in ieder geval geheel opnieuw te laten bekleden en hem opnieuw te spuiten. Over de kleur van de lak zijn we het nog oneens. Ik wil matzwart, maar mijn vader vreest dat dit later moeilijk te verkopen is. Hij wil lichtgeel, ik absoluut niet! De kleur van de bekleding is al bekend: rood leer!
Ik heb al vele onderdelen naar zolder gesjouwd. We bewaren bijna alles. Behalve de gril, deze is extreem verbogen. De motorkap is er ook al af. Het wordt kaal.
Motorkap eraf
Kaal dashboard
12/08/’10
De grote onderdelen zijn er ondertussen ook uit! Nu is ’t een kale auto. Gewoon, een stuk ijzer.
Het motorblok is eruit, de versnellingsbak, de stoelen, alles!
Helaas is er een tegenvaller op ons pad gekomen, dit gaat enige vertraging opleveren. Er is één balk zo doorgerot dat de body eigenlijk niet meer geschikt is. Dus, we moeten een nieuwe body hebben. Dit gaat alleen wel weer een hoop geld kosten. Op marktplaats hebben we al gezocht naar eventuele body’s en mijn vader heeft er enkele gezien die wel interessant zijn.
De auto is op een aantal punten compleet doorgeroest. Vooral de achterbak is ernstig beschadigd. Dit kan niet meer gelast worden, een ongelofelijke domper.
Achterbank
07/09/’10
Het project ligt stil. Mijn vader is naar twee body’s wezen kijken. Er was er een die hij wel het kopen waard vond, maar deze stond weggemoffeld achter in een schuur en hij kon dus niet alles goed bekijken. Helaas is de vakantie over en zijn we nu van de weekenden afhankelijk om voor een tweede keer te gaan kijken. Deze weekenden zitten bij mijn vader alleen erg vol.
Mijn auto staat daar nu kaal te wezen in de schuur. Ik hoop dat hij wel klaar is als ik mijn rijbewijs heb.
08/09/’10
Wat is gister zei is vandaag al niet meer van toepassing.
Toen ik vandaag thuis kwam uit school stond er een ‘verassing’ in de schuur. Mijn vader is vandaag één van de twee body’s wezen ophalen. Ik liep naar achter en keek, ik voelde mij net een klein kind met sinterklaas. Ik was zo gelukkig met die auto! Het is niet alleen een body, het is meer dan enkel plaatwerk. Deze nieuwe ‘auto’ is een nieuwer model en heeft dan ook een handschoenenkastje. Nu komt er hopelijk weer iets meer schot in de zaak en kan mijn auto mij straks mooi overal heen brengen! ’s Avonds had ik mijn tweede rijles. Nog veel te gaan, maar mijn auto is ook nog niet klaar.
De schuur begint nu wel erg vol te raken!
Hopelijk is 't een boeiend verslag
Erg leuk maar voor mij nooit weer. Heel veel succes ermee!
. Vind de blauwe kleur eigenlijk wel heel mooi staan, persoonlijk zou ik voor zoiets gaan. Matzwart vind ik erg modegevoelig en ik houd gewoon niet van matzwart
. Ik vind dat niet bij een oude auto passen
Ik sjouw meer. Creme gaat 't ook echt niet worden! Gewoon, absoluut niet mijn kleur. 
Wat Opel gedacht had toen ze de Kadett op de markt brachten...
Maar, ik ga niet je mening proberen te veranderen hoor 
Hartstikke gevaarlijk! Dus, voor ons projectje moest er een nieuwe brug komen, want met die oude durfde we niet meer te werken.