[GED] lieve mama...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yrsa_karlijn

Berichten: 758
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: waar mijn huis staat

[GED] lieve mama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 21:53

Lieve mama,

Wat is nou een jaar op een mensenleven ?

Voor jou is het afgelopen jaar een glijbaan geworden tussen heden en je verleden.
Voor mij is het een jaar waarin ik de radeloosheid in je ogen zag opsteken wanneer je in de mijne keek.
De vragen erin gebrand, de angst en hoop op enige punten van herkenning.

Voor jou is het een jaar waarin je geluk en plezier hebt gevonden in Andre Rieu en Meneer Weidbeens.
Als ik jou een jaar geleden had verteld dat je de DVD's van Andre en Andre wel 1000 keer in 100 dagen zou kijken, had je me voor gek verklaard. Nu blijft de zelfde grap en het zelfde deuntje elke keer een verrassing.
Voor mij is het een jaar dat ik het verdriet en de onmacht zie bij mijn vader. Een rolverdeling in een huwelijk van 40 jaar, die opeens niet meer werkt.

Voor jou is het afgelopen jaar een periode waarin je herinneringen werkelijkheid worden en je gedachten je steeds verder de duisternis in nemen.
Voor mij is het een jaar waarin ik mijn moeder ben kwijtgeraakt. Voor mij blijf je mijn moeder zoals je voor dit jaar was.
Nu ben je de meest geweldige mama waarvan ik zielsveel hou.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 14-09-10 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [ged] > [GED]

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:56

.............................................mooi geschreven! :(:)

Sammielola13

Berichten: 956
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Dirksland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:08

Te mooi.. :(:)

yrsa_karlijn

Berichten: 758
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: waar mijn huis staat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 19:32

Dank jullie wel. Meestal kan ik er wel de humor van inzien als ik hoor wat mijn moeder tegenwoordig doet. Alleen ik zie wel in dat het eigenlijk heel triest is als je geest je zo in de steek laat. Ze heeft vorig jaar een hersenbloeding gehad en met gevolg dat ze vasculaire dementie heeft gekregen. Alleen de laatste maand gaat ze zo hard achteruit. Ze heeft van mijn vader een boek van Andre Rieu gekregen, waar ze soms uren tegen praat. Of met de boekenkast een discussie heeft. Ze woont nog thuis, maar ik merk aan mijn vader dat de last wel erg zwaar wordt. Ik ben blioj dat ik vroeg mijn kinderen heb gehad ik was 21 en ben nu 35. De oudste twee hebben redelijk nog een leuke opa en oma jeugd mee gekregen. En mijn moeder heeft de kinderen nog meegemaakt.