Leren tekenen

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

xSanneE_98

Leren tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 19:34

Hallo bokkers.

Ik ben 12 jaar en ik rijd veel paard. ook teken ik veel. maar het lukt me niet zo goed. ik kan alleen maar van die cartoonachtige dingen tekenen. zoals dit:
http://img52.imageshack.us/i/imgp0609i.jpg/

maar mijn doel is om hem wat echter te laten lijken.. hoe zou ik dat moeten doen? heeft iemand tips voor me.

Ps: ik wilde wel op tekenles maar daar heb ik geen tijd voor en dat is te vermoeiend.. zomaar tekenen vind ik veel leuker ..

alvast bedankt

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:38

Let eens heel goed op verhoudingen, schaduwen en detail. Als je echt goed wil leren tekenen vergt dat inderdaad moeite. Tekenen is niet zomaar iets wat je 1 2 3 doet. Daar komen wel wat uurtjes bij kijken. Probeer eens heel goed naar een foto te kijken en probeer de verhoudingen en het contrast van elkaar te vergelijken, wat valt je op, tot waar lopen de schaduwen en hoe is de vachtstructuur? Verdiepen in de kunstgeschiedenis helpt vaak ook, al klinkt het saai. Ga is rondkijken hier op bokt, hoe pakken anderen dit aan, vraag eens spontaan hoe ze zo hebben leren tekenen. Vaak heb je daar al heel veel aan. Op YouTube staan ook heel veel filmpjes over hoe je dingen kunt tekenen. Denk aan bijv: Ogen, haar, mond. Verder gewoon heel veel oefenen, tips vragen, WIP's openen op Bokt en dan ben je al een heel eind op weg!

Obelix_Luna

Re: Leren tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:39

miss staan er handige filmpjes op youtube ?

<3

Menino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:10

haha jeetje, als je 12 bent hoef je nog niet met kunstgeschiedenis bezig denk ik hoor... Dat soort ellende krijg je nog wel op de middelbare school enzo :D :D
Ik vind echt dat je hartstikke goed tekent voor een 12 jarige.... ! Denk dat het het belangrijkst is, om het echter te laten lijken dat je je tekeningen ' in ' gaat kleuren...
Zet je foto die je natekent is om in zwart wit, en kijk goed waar de donkerdere partijen zitten en de lichtere. Oefen met je potlood, probeer overgangen te tekenen (hard drukken en dan steeds iets lichter, zodat je een overgang krijgt) en probeer ook zo in je tekening te werken... Maargoed, kijken waar de donkere partijen zitten en waar de lichtere is het belangrijkst denk 'k... Tekenen is eigenlijk de kunst van het kijken, de foto die je natekent heeeeel nauwkeurig bekijken, en daarbij alle details proberen op te merken en in je tekening proberen te verwerken helpt wel :j ! Succes !

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 08:54

hallo. ik heb nog een tekening gemaakt.. daarbij heb ik wat met schaduw gedaan:

Afbeelding

wat vinden julllie ervan??

groetjes

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:58

Ik moest een aantal keren kijken wat het was := de contouren vind ik wel mooi op gezet.. maar het oog wordt heel vaag ..

Met cartoon is écht niks mis hoor.. :D integendeel .. je kunt het onwijs leuk uitbreiden op de computer :)

Kijk eens op deviantart.com op drawing tutorials .. daar leer je heel veel van, ook over verhoudingen.
Succes ! En héél veel blijven oefenen

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 09:00

ik heb ook heel veel tekeningen van honden.. die zet ik nog wel eens op bokt.nl

Fnanne
BKB 2020 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:14

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten