Ik hoor het graag,
Liefs,
Leonie
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Dan moet je zoveel houdingen en uitdrukkingen ed weten vast te leggen in steeds dezelfde stijl en met hetzelfde karakter, dat lijkt me heel moeilijk
Maar ben er wel benieuwd naar, hoe je dat gaat doen!
Het doet mij denken ook aan style van de penny, vind het een mooie tekenstyle. Voor een "kleurplaat" heeft hij echt teveel invulling
maar weet niet of ik het met inkleuren mooier vind. Zo heeft ie namelijk ook iets mooi's. 
Ik ben benieuwd naar meer.

JoSav schreef:casperzot: misschien is het ook een idee eens te kijken naar pen en inkt technieken, victoriaanse pen en inkt illustraties, de illustraties van Lena Furberg en klassieke illustraties in pen en inkt.
Ik geef je alvast een paar links:
http://www.wetcanvas.com/forums/showthread.php?t=159831
http://www.dmvi.cf.ac.uk/
Zo kun je zien dat er diverse technieken zijn; van basic tot heel gedetailleerd, waarbij er dus ook technieken zijn waarbij er eigenlijk geen kleur meer hoeft te worden toegevoegd (voor Penny misschien minder geschikt, maar het goed beheersen van de technieken kan zorgen dat je een streepje voor hebt en ook voor het echte werk kunt gaan)
Als je die basis onder de knie hebt kun je je verdiepen in verteltechnieken, het opzetten van storyboards en composities+pagina indelingen.
Het goede aan bijv. Lena Furberg is dat zij een grote anatomische kennis heeft van o.a. paarden, waardoor ze heel natuurgetrouwe (doch simpel ogende) illustraties weet te maken in een aantal lijnen. Ook weet ze goed te vertellen met een zo klein mogelijk aantal scenes.
Houd er overigens wel rekening mee dat tijdschriften als de Penny nogal te kampen hebben met chronische bezuinigingen en vooral hergebruiken ipv goede illustratoren/geillustreerde verhalen aankopen. Je moet er dus vooral niet vanuit gaan dat je hier een leuk zakcentje aan over kunt houden. Die markt is in het buitenland wel iets groter, maar eigenlijk ook een beetje om te huilen.![]()
Als de basis erin zit kun je je verdiepen in verdere aspecten van striptekenen. En bij die laatste moet je niet vergeten dat de lezer maar enkele seconden kijkt naar elke pagina.
Maar, bovenal vooral veel plezier erin hebben.Ik ben benieuwd naar meer.
Veel succes.![]()