[TEK][WIP] Saroscha van Mendy15!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeRoosje

[TEK][WIP] Saroscha van Mendy15!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:37

Er was iets fout gegaan met de foto's! :+

Stap 1: Ik ben begonnen met een raster omdat ik echt de goede verhoudingen wou! Dit is volgens mij redelijk gelukt!

Afbeelding

En wat details van de schets:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stap 2: Ik ben nu begonnen met het begin van de manen.

Afbeelding

Stap 3: Je ziet misschien het verschil niet zo ontzettend goed, maar ik heb nu de details in de manen een beetje aangebracht! :Y)

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie tips hebben. Vooral voor de manen, want die lijken nu dus echt eigenlijk nog nergens op! Ik krijg er gewoon geen diepte in!? Iemand wat tips daarvoor?

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:15

de manen lijken wat krasserig heb daar helaas geen tips voor. veder heel mooie schets

Anoniem

Re: [TEK][WIP] Saroscha van Mendy15!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:17

De schets ziet er tot zo ver goed uit, verhoudingen lijken dus ook goed te zijn.

Verder kan ik er eigenlijk nog geen drie stappen aan afzien.

Ben benieuwd hoe je hem verder gaat inkleuren. Probeer in ieder geval niet te krassen!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 17:01

De manen lijken inderdaad wel een beetje krasserig, helemaal op de foto in het echt is het wel iets minder.
Heb ze uitgegumd en opnieuw getekend maar ben er nog steeds niet tevreden mee, nog lang niet. Laat het denk ik maar heel even zitten de manen.

In ieder geval ben ik al ietsje verder gegaan:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu al ietsje verder weer, maar daar heb ik nog geen foto's van! Heb het stukje haar naast de bles nog ietsje anders gemaakt aan de bovenkant, vond het daar niet helemaal oke, dat vlekkerige is daar dus nu weg! Bij het neusje heb ik ook nog een dat wittige weg gehaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:16

Ziet er al goed uit! :j Manen zijn inderdaad lastige dingen :P , gewoon veel oefenen. Vaak lukt het beter om ze er realistisch uit te laten zien als je ze niet in losse haartjes, maar in plukjes haren tekent. Als je goed naar de manen van een paard (of naar je eigen haar) kijkt, zie je ook dat zijn manen in plukjes zitten. Die plukjes bevatten donkere en lichtere plekken, kijk maar weer naar je eigen haar. Probeer dus het plukje niet één kleur/tint te geven, maar schaduw aan te brengen op bepaalde punten en door bepaalde punten juist niet of nauwelijks in te kleuren. Verder kun je wat haartjes binnen die plukjes suggereren met wat korte streepjes, de een langer dan de ander en een beetje speels. Dus niet allemaal exact parallel aan elkaar en ook niet over het hele plukje tekenen. Verder zitten die plukjes manen vaak niet allemaal in dezelfde richting, maar een beetje door en over elkaar heen :) Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel met mijn lange plukjesverhaal. :+

Verder vind ik dat je best een lastige foto hebt gekozen om na te tekenen, daardoor lijkt de hals wat raar. Maar ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet als je het verder hebt ingevuld. :j Succes!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 18:31

Weer een klein updatje:
Ik heb alweer de manen overnieuw gedaan! En ik heb het neusje nu eerste laag af! Op sommige plekken moet er nog een 2de laag overheen!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:13

Goed bezig! Ik zou trouwens hele lichte plekken, zoals de bles, sneb en straks de glimplekjes op het metaal van het halster gewoon wit laten. Ik zie dat je de bles en sneb al hebt ingekleurd. Door ze wit te laten (je kunt er natuurlijk wel lichte tinten in aanbrengen op sommige plekken), vergroot je het contrast en dat kan je tekening net iets mooier maken, wat minder mat :)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:29

Bij een WIP horen er drie duidelijk verschillende stappen zicht baar te zijn, jij hebt er maar twee in je OP. Ik tem dus even ;)

Verder ben je goed op weg, maar ik zou de volgende keer je raster toch met een liniaal maken. Komen de verhoudingen nóg beter op zijn plek.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:05

Linde_ schreef:
Bij een WIP horen er drie duidelijk verschillende stappen zicht baar te zijn, jij hebt er maar twee in je OP. Ik tem dus even ;)

Verder ben je goed op weg, maar ik zou de volgende keer je raster toch met een liniaal maken. Komen de verhoudingen nóg beter op zijn plek.

Het zijn er eigenlijk 3 maar de laatste twee zie je idd niet zo duidelijk het verschil! Maar ik heb nu toch al weer nieuwe stappen? Is het dan nog nog steeds niet goed?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:40

Je hebt vrij vlot een nieuwe update geplaatst en er zijn al veel reacties, dus ik laat he topic zo. Maar de volgende keer moet de openingspost echt 3 duidelijk zichtbare stappen bevatten.