Tot nu toe heb ik veel huis- tuin en keukentekeningen gemaakt omdat ik het erg leuk vond om te doen. Echter ben ik er niet zo mee verder gegaan omdat ik een beetje vast liep na het neerzetten van de hoofdlijnen en ik het 'inkleuren' met schaduwen en in lagen werken erg moeilijk vond (en vind
) Twee weken geleden heb ik weer eens goede potloden, gummen en wat schetspapier gekocht en ben ik weer wat gaan proberen. Dit is het resultaat
Het is nog lang niet naar mijn zin en ik kan ook zeker niet tippen aan de prachtige tekeningen die ik altijd voorbij zie komen op bokt, maar het is een beginnetje.Hebben jullie wat tips om verder te oefenen met schaduwen, diepte en 'inkleurtechnieken'? Alle commentaar op deze tekening is welkom, want ik hoop er iets van te leren.

Op de foto's lijkt de tekening watlichter dan in het echt.
Mijn eigen commentaar:
-Ik heb wat moeite bij het bepalen welke lijnen ik wel en niet moet benadrukken
- Geen idee hoe ik de manen moet aanpakken, maar ik ben er nu niet tevreden over
- Het oog mag wat sprekender
- De vachtstructuur vind ik niet zo mooi naar voren komen, maar ook nu weet ik niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken.
Deze foto uit het aanvragentopic heb ik als voorbeeldje gebruikt. Het was niet mijn doel dat de tekening erop zou lijken, dat is wat te hoog gegrepen

http://img830.imageshack.us/img830/6430/paard1.jpg
Hebben jullie tips??
.
, maar voor de vacht kun je misschien korte streepjes zetten op de plek van de schaduw? 
het gedeelte tussen de voorpluk en de neus staat, dan zie je dat het oog behoorlijk schuin staat ten opzichte van deze lijn. Op jouw tekening loopt het lijntje van ooghoek tot ooghoek vrijwel parallel.