[TEK] Stuck with my own cat, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

[TEK] Stuck with my own cat, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 22:45

Dag bokkers!

Een paar dagen geleden heb ik vrij goedkoop kleurpotloden gescored in een plaatselijke Blokker. Natuurlijk moest ik mijn nieuwe aanwinsten direct uitproberen, en ben ik wat met ze gaan aanmodderen. Ik gebruikte een foto van mijn eigen poes als voorbeeld, en begon te tekenen. Een paar uurtjes later was ik toch wel heel trots op mijn eerste werkje :D Alleen, nu komt het; ik zit goed vast :+

Op de foto is haar koppie goed gedetailleerd weergeven, scherp ook, en dus kon ik dat best netjes natekenen. Nu zit er aan dat koppie natuurlijk ook een lijfje, en die is op de foto volledig wazig en onscherp. Met mijn onervarenheid op het gebied met kleurpotloden en tekenen heb ik dus geen idee hoe ik dat leuk op papier ga zetten. Moet ik details verzinnen? Moet ik wazig proberen te tekenen? Hoe krijg ik de lagen dan dekkend?

Anyways, hier de tekening voor wat hij nu is.

Afbeelding

Ik zie overigens nu dat op deze tekening de lijnen van het lijfje nog niet getekend zijn. Al denk ik dat het wel duidelijk is dat de kat op haar zij ligt en zo de camera in staart. :)

Graag zou ik tips en tricks ontvangen over hoe ik het lijfje het beste aan kan pakken. Ik ben eigenlijk zo trots op dit werkje dat ik niet echt verder durf, puur omdat ik bang ben het werkje te verpesten :o Maar zo is ie natuurlijk niet af ;)

Tips, anyone? :)

DreamUp

Re: [TEK] Stuck with my own cat, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:27

wauw ik vind het hoodje wel al erg mooi, misschien is het handig om de voorbeeld foto er ook bij te zetten, zodat we een beeld kunnen vormen? :)

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 07:22

als je iets wilt proberen, vooral heel erg licht tekenen!
dan kun je het nog uitgummen.
als het niet zo goed lukt om zo licht te tekenen dat je het zelf nauwelijks ziet, moet je eens proberen met je andere hand heel hard op de tafel te drukken,
bij mij hielp dat.

dan kun je zien of je tevreden bent.

maar het koppie is al erg leuk geworden zeg!!!! klasse! +:)+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:05

Zachte sfeer maar iets te vol gekleurd. Als je de linkeroog van de kat (vanuit poes gezien) bekjikt loenst het iets. Als je het witvlekje iets meer naar rechts doet heb je een andere blik. Succes! ;)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 13:31

Bedankt voor jullie reacties :)

Voorbeeldfoto gaat me op het moment even niet lukken. Ik heb nu geen scanner om de foto in te scannen (dat klink logisch :Y) ) Wel kan ik kijken of ik een foto van de foto kan maken, maar daar zullen jullie toch nog even geduld voor moeten hebben ;)

Licht tekenen is inderdaad een idee! Al heb ik wel gemerkt dat sommige kleurtjes moeilijk te wissen zijn.

En wat haar linkeroogje betreft. Er is al een hoop gegum en getier aan te pas gekomen om die nu zo te krijgen. Je hebt gelijk, hij loenst iets, maar weet niet of ik het nog aandurf om daar nu nog een gum overheen te halen :D

Bedankt voor jullie tips!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:33

hmm.. als je nou een scanner had
kon je hem inscannen, (tekening) en op een paar scans die je uitprintte wat proberen
Vind hem erg mooi dusver, kan me voorstellen dat je bang bent dat je 't met het lijfje minder maakt...