Ik ben zelf bezig met een verhaal, al een tijdje ik heb nu 70 a4tjes geschreven maar perfect is het zeker niet, ik wil heel graag, tips en commentaar!
ik zal gewoon met genoeg reacties en commentaar, elkekeer weer een pagina sturen.
hier is het:
Citaat:De uitdaging.
Mijn eerste dag weer op een school na een lange tijd, nou daar stond ik dan in mijn eentje met alle ogen op mij gericht, het was net of iemand had omgeroepen dat ik kwam, dat iedereen naar mij moest kijken. Maar niet met me mocht praten als of ik een gevaarlijke slang was. Misschien was dat ook wel zo, dacht ik ik liep naar de wc’s. Ik keek in de spiegel en zag me daar na een lange tijd weer staan aparte kleur ogen bleef ik maar denken dof groen in het duister maar als het licht er op scheen fel groen met een dikke grijsgroene rand er om heen. Ik heb donker blond lang krullend haar nou ja krullen op sommige plekken en op andere plekken juist weer slag het zat tussen krullen en slag in. Ik was eigenlijk wel groot voor mijn leeftijd. Dat vond ik eerlijk gezegd wel fijn. Ik was alleen tot ik de deur hoorde klappen, daar stond ze dan. Ik voelde woedde op laaien hoe had ze me weer gevonden?
‘Zo Jamie dat ik jou weer eens voor een spiegel zou zien staan, zeldzaam.’ En dat zei ze met een dergelijk arrogante stem ik kon haar wel wurgen.
‘Sodemieter op Qnna.’
‘Waarom? Ben je niet blij met mijn gezelschap?’
‘Nou eerlijk gezegd nee!, en wat kom je hier doen?’ Mijn stem werd bot en oppervlakkig en ik werd nog kwader nog even en dan.
‘Nou zal ik dat eens zeggen JOU WEER ACHTER SLOT EN GRENDEL ZETTEN!’
‘Een ding daar heb ik nog nooit gezeten, weet je nog ik was jou de vorige keer ook al te slim af… hoeveel?’
‘Hoeveel wat?’ Zei de nukkig.
‘Hoeveel man natuurlijk jij bent ook nog steeds niet de slimste!’
‘5 …5 man.’
‘Tss wat een belediging zeg.’ En ik sloeg zo de deur voor haar neus dicht en beende me een weg door de menigte, op zoek naar kalmte en rust. Mijn ogen schoten door de menigte maar er was nergens rust te vinden. Dat begon me op mijn zenuwen te werken. Ik wist niet wat ik moest doen ik zach dat veel mensen mij probeerden te mijden. Ik had het moeten weten als ik gefrustreerd raak dan zie ik er best wel een beetje, eigenlijk best angstaanjagend uit. Mijn ogen werden dan zo vel en ik had het zelf niet door dus ik probeerde me zelf te kalmeren met weinig effect helaas. En god dank werd er omgeroepen dat we naar de aula moesten komen. Ik was daar ontzettend blij mee mijn redding! Ik liep al kalmer naar binnen, ik zag dat mensen al dichter naast me kwamen lopen. Ik zag dat Qnna naar de linker rij stoelen liep met een groepje meiden. Ik vermeed ze en ging helemaal rechts zitten. Ik zat tussen 2 jongens ik denk van mijn leeftijd ongeveer.
‘Hey- zei de linker jongen naast me hij was lang niet slungelig maar niet echt gespierd, zijn haar was bruin een beetje koper bruin met grijze ogen- ben jij niet die nieuwe Jamie?’
‘Ehh…ja hoe weet je dat?’
‘O nou ehh ja een paar meiden uit de klas leken je te kennen en lieten een foto zien…’
‘Wie.’ Zei ik net iets te hard en ik had al door dat het vuur al weer brandde in mijn ogen.
‘Sorry…ik heb niet zo’n goede ervaringen met de meiden die ik ken.’
‘Qnna?’
‘Ja…maar als je blieft zeg maar niets erover, en vraag er ook niet over door.’ Ik hoorde mijn stem al smeken en ik denk dat hij dat ook al wel door had.
‘Oké is goed ik ben trouwens Marco.’
‘Aangenaam kennis te maken Marco.’ En ik probeerde zo vriendelijk mogelijk te glimlachen wat niet helemaal lukte door de woede die nog door mijn aderen stroomde. Toen zag ik al uit mijn ooghoeken de jongen rechts van me naar me toe bewegen en zijn hand uitsteken, Ik zag zijn hoekige gezicht met zachte bruine ogen en blonde krulletjes. Een aparte combi dacht ik op dat moment en ik draaide me al om om me zelf voor te stellen.
‘Hallo ik ben Jamie.’ Zei ik.
‘Dat weet ik- en hij kreeg een grijs op zijn gezicht- en ik ben kleine Petertje.’
‘Sorry?’
‘O sorry ja dat is mijn bijnaam van Peter naar kleine Petertje er zit nog een Peter in de klas en hij is heel lang vandaar.’
Ik keek hem begrijpend aan want de conrector begon te praten meneer O. G. Silencé.
‘Gegroet kinderen zoals jullie weten is het nu begin Juli en over 3 bijna 4 maanden is het weer zo ver het Halloween feest.’
Opeens begon de hele zaal te juichen en ik kroop in een, wat een lawaai ik had beter achterin kunnen gaan zitten.
‘Oké rustig ,rustig dit jaar worden het 6 meiden en 2 jongens uit de 3de die het mogen organiseren.´
Er klonk teleurstelling door de zaal voordat ik besefte dat ik in die klas zat, toen schrok ik. Ik ging nog dieper in de stoel zitten en ik kneep mijn ogen dicht maar daarvoor was het tegelijk toch weer te spannend en ik deed mijn ogen maar weer open. Ik zag Qnna naar mij grijnzen maar op een hele valse manier en ik wist meteen dat ze er iets mee te maken moest hebben. Ik kreeg mijn gelijk.
‘Kunnen Jamie, Qnna, Rason, - Bij die naam kon ik me niet meer bewegen- Tanasja, Natalia, Schamai, Amnala en Cedric op staan.’
‘Jamie,Jamie je moet opstaan!’ Hoorde ik in mijn rechter oor verluistert worden.
Ik schrok weer uit mijn wereldje. Ik stond op en volgde de rest naar een lokaal ik weet niet hoe lang het duurde maar ik moest denken snel maar slim. Het lukte me niet ik voelde alleen die woede weer op komen, ik begon langzamer te lopen. Ik wilde achter aan gaan lopen zo dat ik iets meer tijd zou krijgen. maar er kwam niets in me op ik was hele maal leeg . Toen kwamen we bij het lokaal aan ik stapte naar binnen. Ik ging zo ver mogelijk van de anderen vandaan zitten, Veel zin had het niet.
‘Hallo Rason.’ Dit probeerde ik zo ongeïnteresseerd mogelijk te zeggen maar of het lukte weet ik niet, al hoe wel ik hoopte zo dat hij de woede in mijn ogen kon aflezen.
‘Ha die Jamie waarom zo boos ,lief?’
‘Noem me geen lief.’ Ik hiel mijn kaken op elkaar. Ik ging verder van hem af zitten maar hij bleef naar me toe schuiven. Ik verstond niets van wat ze aan het overleggen waren. Daar kwam het voor dat ik er zelf erg in had. PETS! Er stond een rode hand afdruk op zijn wang.
‘Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik de hele tijd bedoel!’
De rest stond langzaam op ,ik begon richting de deur te lopen.
‘Wacht eens even dat kan je niet maken.’
Ik keek om ik zag een iets wat kleiner een beetje mollig meisje staan met halflang blond stijl haar met zachte blauwe ogen. Ik draaide me weer om ik wilde verder lopen toen Cedric grijnzend achter me stond hij stapte naar me toe, boog zich naar me toe en verluisterde:
‘We hebben je strak over 3 maanden dan word het arrestatie bevel goed gekeurd, en in die tijd mag je niet weg.’
Ik stond verstard letterlijk aan de grond genageld ik voelde al hoe mijn hand naar mijn dolk gleed maar Cedric had het door hij pakte mijn hand en duwde mij de deur uit. Deed de deur weer dicht ik stond perplex. Ik was woest ze bekommerde zich alleen maar om Rason en ik ik werd de deur uitgezet er was een arrestatie bevel. Lekker dan ik zat nu echt in de puree, erger als eerst.
‘Waarom deed ze dat Rason?’ Hoorde ik het meisje vragen de zelfde als die mij aansprak.
‘Hmm…ik weet niet Amnala.’ Dat hoorde ik hem nadenkend zeggen. Zij heette dus Amnala maar hoe heet de rest? Ik had nu een paar opties ik kon naar binnen gaan hun namen vragen mezelf voor stellen en doen als of er niets was gebeurd, maar dan kan ik een klap van Qnna verwachten, niet zo erg eigenlijk. Of ik kon hier braaf blijven zitten en de boel niet afbreken maar dat was niets voor mij of mijn laatste optie was naar binnen stormen Rason nog en klap geven en dan hun namen vragen al hoe wel leek mij dat niet handig hoe graag ik het ook zou willen doen.
‘Oké dan gaan we toch maar voor die eerste optie.’ Zei ik tegen mij zelf.
Oké daar ging ik dan ik stapte naar binnen maar er gebeurde iets dat ik niet verwacht had, ik kon alleen maar ‘Auw’ Uit brengen ik voelde een stekende pijn in mijn buik, Ik keek op en ik zag Qnna staan met een grijns op haar gezicht.
ik hoop dat jullie het wat vinden

a.u.b niet kopiëren zonder toestemming
zit copyright op!