Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. tips en kritiek is welkom
als het niet genoeg woorden zijn sorry heb geen word dus dit is geschreven in kladblok
Citaat:Lamisha
IK zit aan de keukentafel, met een groot zwart vel voor me.Ik ben bezig mijn paard te tekenen, ik ga er helemaal in op ik wil hem ook zo graag perfect hebben. Ik grinnik over mezelf ik ben ook zo'n enorme perfectionist! Vals zing ik mee met de radio ik ken de tekst niet dus echt zingen kan je het niet noemen.
Van al dat zingen begon ik dorst te krijgen, ik stond op en loop naar de keuken.
Ik kijk in de kast waar de chips in staat, mam heeft aan me gedacht glimlach ik, ik pak een bak met borrelnootjes uit het kastje 'heerlijk'mompel ik, snel schenk ik nog een cola in en ga dan zuchtend weer zitten.Het is nooit leuk om alleen thuis te zijn. In het begin nog wel dat gevoel van vrijheid. Maar nu na negen jaar elke week minstens één keer alleen thuis zijn s'avonds, is niks meer aan.
Ik zet net het laatste haartje op papier en ik hoor de telefoon al gaan, snel loop ik er naar toe om op te gaan nemen eigenlijk heb ik niet zo'n zin in een telefoontje.
'Hallo, met Lamisha Amons, met wie spreek ik?'zeg ik automatish dat zinnetje is me al van jongs af aan geleerd te zeggen aan de telefoon.
'Hoi, met mij, Florence 'antwoord een stem van mijn beste vriendin door de telefoon.
'Hey Floor hoe gaat het?' vraag ik opgewekt.
'Goed, met jou?'antwoord ze
'Ook goed hoor ik heb m'n tekening van Presca net af' deel ik mee 'waarvoor belde je?'
'Ik heb nu wat met Ruben, ik kwam hem tegen in het park toen ik Benno uitliet en toen begonnen we te kletsen en zo en toen zoende we een tijdje'
'Je klinkt echt helemaal verliefd, wat leuk voor je ook. Je was al zo lang verliefd.'
Na nog een lange tijd kletsen hang ik op, als je Florence eenmaal aan de telefoon heb blijft ze praten, ik ben het gewend. Maar als je haar voor het eerst aan de telefoon krijgt kijk je wel op als je achteraf merkt dat je ruim een halfuur heb zitten bellen.
Ik hang de tekening ingelijst en wel op mijn kamer op, tevreden kijk ik naar het resultaat, snel loop ik de trap weer af naar beneden.
Met de afstandsbediening in mijn hand plof ik op de bank, en ja hoor ik zit net en ik hoor al het piepje van m´n mobiel. Rustig pak ik hem en kijk wat er is. Een sms´je van Brandon. Helemaal blij open ik het sms´je terwijl ik zijn gezicht al op mijn netvlies verschijnt, zijn mooie blauwe ogen. Zijn prachtige zwarte haar waar ik altijd zo heerlijk in kan frunniken. Snel lees ik het sms´je 'Lamisha, sorry maar ik maak het uit, Brandon' 'Nee dit kun je toch niet menen hé' mompel ik verbijsterd. De tranen schieten in m'n ogen. We hadden het zo mooi samen, we waren verliefd echt verliefd...
Half in schok ga ik om de bank zitten terwijl ik voor me uit staar. De tranen stromen over m'n wangen, snikkend zit ik op de bank, zo zit ik een hele tijd. Steeds weer zie ik de beelden voor me van hoe we zoende. Ook zijn lach hoor ik steeds weer in mijn hoofd. Was alles dan nep heeft hij me bedrogen. Het verdriet begint langzaam plaats te maken voor woede.
Met en ruk haal ik de ring van m'n vinger die hij mij gaf toen we een half jaar wat hadden woedend loop ik naar de kraan en mik een plens vol koud water in me gezicht. Kwaad stamp ik naar de telefoon in toets ik zijn nummer in die ik uit mijn hoofd had geleerd, terwijl ik ongeduldig wacht tot de telefoon overgaat word ik steeds bozer. Hoe kan hij! Na zo'n lange relatie het uit maken via een sms'je nog wel en stom, rot sms'je. Die nu mijn hele avond verziekt.
'Brandon' hoor ik, zijn stem klinkt kil, er valt geen emotie door te erkennen. Waarschijnlijk heeft hij mijn nummer herkent. Even slik ik.
'Dat sms'je HOE DURF JE!'schreeuw ik dan woedend door de telefoon.
'Rustig maar laat het me nou uitleggen' klinkt het nog steeds kil.
'Er valt niks uit te leggen' sis ik kwaad.
'Lamis, schat luister nou even naar me' zegt hij, z'n stem verraad dat hij staat te grijnzen
'Noem me niet zo!'
'Luister nou'zucht hij 'mag ik het niet eens meer uitmaken tegenwoordig?!'
'NEE! niet op een vreselijk ondankbare manier via een sms'je' Stil wacht ik op z'n antwoord, ik hoor een meisje giegelen en brandon iets terug mompelen
'Wie is er bij je?'sis ik
'Ga je me controleren... Lamis het is UIt ja. En het lijkt me logisch waarom.'
'Je hebt me bedrogen...' antwoord ik ik probeer de prop in m'n keel weg te slikken 'waarom..?'fluister ik dan. 'Is er een ander?'mijn stem klinkt bibberig bibberig
'Ja er is een ander veel knapper dan jou!'antwoord hij kil.
'Of niet soms schat?' vraagt hij aan het meisje dat bij wijze van antwoord giechelt waarna ik kus geluiden hoor.
Vol walging hang ik op, de tranen schieten weer in m'n ogen en ren snel naar de wc.
Sterra
'Ga je mee Goro?' roep ik, de zwart, witte border collie komt al kwispelend op mij opstormen. 'Zit!' zeg ik duidelijk tegen de hond die netjes gaat zitten. En met een scheef koppie en vragende oogjes kijkt de hond mij aan. Verlangend naar een leuke wandeling met zijn baasje. Snel doe ik zijn riem om 'MAM! ik ga doei'
Goro wacht netjes tot ik buiten ben, 'volg Goro' zeg ik waarna de hond naar buiten sjeest. Op m'n gemak loop ik achter de hond aan die een heel stuk voor mij uitrent, vrolijk en kwispelend als altijd.
Zo lopen we een stukje tot we bij een ijssalon aankomen, ik ga bind Goro aan de stoel vast waar ik op wil gaan zitten terwijl ik op m'n gemak in de rij aansluit voor een ijsje. Ik verlies Goro geen moment uit het oog, gezien hij een keer achter me aan begon te rennen en de stoel met zich mee sleepte. 'Wat mag het zijn?' vraagt een meisje achter de balie. Lichtelijk rood aan gelopen draai ik me om ik was helemaal in gedachte verzonken geweest.'ehh.. één obeli met noga' zeg ik snel. Goro die mijn stem hoorde staat op en wilt naar mij toe lopen 'Goro! zit!' zeg ik snel ik schaam me al genoeg daar hoeft Goro me niet bij te helpen.
'Alsjeblieft dat is dan één euro en tachtig cent' zegt het meisje, ik leg ik het geld op de balie en pak het ijsje aan.
Ik plof neer op een stoel en begin aan het ijsje te likken. 'hoi Sterra' hoor ik ineens een stem achter me, ik draai me om 'hoi Duco' antwoord ik beleefd. 'Is deze stoel vrij?'vraagt hij. Even heb ik de neiging om nee te zeggen, maar ik weet nu al dat hij mij dan echt raar gaat vinden en dat terwijl ik hem leuk vind.
'Ja, die stoel is vrij, pas wel op voor Goro, die heeft het niet op vreemde' lieg ik. 'Dat is te merken' lacht hij verbaasd kijk ik naar Goro die naast Duco staat te kwispelen. Ik vloek binnensmonds en word knalrood. Duco grijnst 'Goro hier..!' zeg ik tegen de hond die meteen naar mij toe komt met een blik in z'n ogen die mij ervan beschuldigd dat hij niet met zijn nieuwe vriendje mag spelen. Met een grijns geef ik de hond een aai over z'n kop. 'Sterra je ijsje lekt' met een verbaasde blik kijk ik naar mijn ijsje en naar het witte spul dat over mijn hand loopt.
Duco barst in lachen uit waardoor ik ook begin te lachen, het zal er wel komisch uit hebben gezien. Zodra we uitgelachen zijn duw ik mijn ijsje in Duco zijn handen en loop naar de wc om m'n handen te wassen. Duco verbaasd achter mij latend met twee ijsjes in zijn hand waarvan er één lekt.
Ik prop nog gauw het laatste stuk van het hoorntje in m'n mond en wil op staan om te gaan. Goro kijkt me aan en begint te piepen, 'ja jij wil ook wat lekkers hé schat' zeg ik tegen hem.
'Wat lief dat je mij een schat noemt' zeg Duco ineens. Ik schrik maar herstel al snel. 'O ik wist niet dat je ook een hondensnoepje wou' zeg ik zo serieus mogelijk. Terwijl ik twee hondensnoepjes uit mijn jaszak haal en ze boven mijn hoofd hou. 'Zit!' zeg ik streng. Goro gaat zo snel mogelijk zitten en Duco zakt lui neer op z'n stoel. Ik geef beide snoepjes aan Goro waarna ik een verontwaardigde blik van Duco krijg.
'Doei' roep ik 'tot morgen op school' ik maak Gorro los en houd de riem in m'n hand, terwijl Gorro om me heen danst rustig loop ik weg. 'Doei' hoor ik Duco nog achter me roepen.